  • 11. Data: 2010-04-08 14:52:35
    Temat: Re: wosk koloryzujący
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    jureko pisze:
    > a polerke to mechanicznie? Można to robić zwykłą kątówką czy zedrę
    > lakier?

    Na bank zedrzesz. Są nakładki polerskie do wiertarek, ale tego trzeba
    umieć używać, w przeciwnym razie zbyt łatwo można przesadzić.
    Jak pisałem w innym poście - Tempo + cierpliwość. Ręce pobolą, ale efekt
    będzie. Przy czym to nie tak, że jedno miejsce trzeba trzeć pół godziny
    - w przypadku takiego zmatowienia, efekty widać już po lekkim
    przetarciu. Choć na całe auto trochę czasu zejdzie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 12. Data: 2010-04-08 14:54:18
    Od: BearBag <c...@g...com>

    nie sluchaj bzdur o woskach i koloryzujacych pastach.
    Uratuje cie tylko pasta polerska czyli taka ktora ingeruje w lakier.
    Operacja dosc czasochlonna ale rezultaty na wiele miesiecy.
    W PL wlasciwie tylko dwie pasty można polecic.
    Farecla G3 lub pasty firmy 3M (bedziesz potrzebował takiej z białym
    lub zielonym korkiem).
    To pasty polerskie i żeby nie miec zakwasów na pare tygodni najlepiej
    kupic do nich palerke elektryczną. Dostaniesz juz taką za 80zl i na
    pewno sie przyda na przyszlosc. Gąbka do polerki najlepiej różowa
    (sredniej twardosci).
    Nie chce mi sie opisywac calej procedury polerowania ale w skrocie
    matujesz najpierw stary lakier papierem o granulacji 2000-2500.
    Wcierasz paste w lakier (W przypadku g3 z wodą) polerujesz to maszyną
    na srednich obrotach dopoki nie zejdzie mat z papieru. Po tym jeszcze
    mleczko i lakier jest jak z fabryki. Czas zrobienia jednego elementu
    ok 15min lub kolo 40min (gdy robisz ręcznie ale efekt nie bedzie taki
    sam). Naprawde warto kupić polerkę.
    Pasty 3M są droższe ale niewiele ale za to nie brudzą tak samochodu i
    otoczenia :)

  • 13. Data: 2010-04-09 08:40:37
    Od: Marx <M...@n...com>

    Poczytaj fachowcow
    http://forum.kosmetykaaut.pl/
    Nie znam trwalego wosku koloryzujacego - taki T-Cut utrzymuje efekt max
    2 tygodnie
    Marx

  • 14. Data: 2010-04-09 12:46:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message

> [...]
    > będzie. Przy czym to nie tak, że jedno miejsce trzeba trzeć pół godziny -
    > w przypadku takiego zmatowienia, efekty widać już po lekkim przetarciu.

    Robiles pasta Tempo cale auto, czy powtarzasz co na grupie pisza od lat?
    Probowalem jej miejscowo uzywac i pod swiatlo niestety widac zmatowienia,
    chocby nie wiem ile i jak delikatnie polerowac.

    Jesli ktos zadaje takie pytanie na grupie, znaczy ze nie ma pojecia i
    zamiast polecac mu samodzielne sp****e calego lakieru, lepiej odeslac do
    specjalisty gdzie za pareset zlotych wszystko zalatwia.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-04-09 13:10:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    kamil pisze:

    > Robiles pasta Tempo cale auto, czy powtarzasz co na grupie pisza od lat?
    > Probowalem jej miejscowo uzywac i pod swiatlo niestety widac
    > zmatowienia, chocby nie wiem ile i jak delikatnie polerowac.

    Bo to nie jest rada dotycząca aut, na których pasta Tempo powoduje
    zmatowienie, tylko wręcz przeciwnie... :)

    A tak w ogóle kwestionujesz jakiekolwiek polerowanie, czy tylko tą
    konkretną pastą? Bo jeśli to pierwsze, to jakim cudem polerka
    robiona przez zawodowca - działa?

  • 16. Data: 2010-04-09 13:43:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

> [...]
    >
    > A tak w ogóle kwestionujesz jakiekolwiek polerowanie, czy tylko tą
    > konkretną pastą? Bo jeśli to pierwsze, to jakim cudem polerka

    Kwestionuje skutecznosc polerowania ta pasta w domowym zaciszu z uzyciem
    starej pidzamy w wykonaniu kogos, kto sie na tym nie zna (czyli mnie i
    autora watku ewidentnie tez).

    Spolerowalem tak lekkie obtarcie lakieru (ktos polozyl ciezka torbe na
    dachu, nie przeszlo przez warstwe metaliczna), ale idealnie toto nie
    wyglada.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2010-04-09 15:47:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    kamil pisze:

    > Spolerowalem tak lekkie obtarcie lakieru (ktos polozyl ciezka torbe na
    > dachu, nie przeszlo przez warstwe metaliczna), ale idealnie toto nie
    > wyglada.

    A lakier masz stary i zmatowiały? Bo zależnie od stanu początkowego,
    ten sam polernik-amator może poprawić lub nawet pogorszyć...

  • 18. Data: 2010-04-09 20:33:13
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    kamil pisze:

    > "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message

    > Robiles pasta Tempo cale auto, czy powtarzasz co na grupie pisza od lat?

    Robiłem. Np. swoją byłą Lagunę (czarny metalik) - auto 14-letnie. Efekt
    był zaskakujący.

    > Jesli ktos zadaje takie pytanie na grupie, znaczy ze nie ma pojecia i
    > zamiast polecac mu samodzielne sp****e calego lakieru, lepiej odeslac do
    > specjalisty gdzie za pareset zlotych wszystko zalatwia.

    Ale tu nie chodzi o car-detailing jakiegoś klasyka, tylko o polerkę,
    pospolitego, raczej starego auta. Sp...lić lakier mógłby, gdyby się
    uparł na samodzielną polerkę maszynową (cokolwiek - dedykowana polerka,
    nakładka na wiertarkę,itp.). Ręcznie, o ile nie jest troglodytą, nie ma
    szans nic zepsuć - może tylko polepszyć stan lakieru.