  • 21. Data: 2010-02-28 12:02:29
    Temat: Re: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-02-28 11:30, LEPEK pisze:

    > A skąd wiadomo, że nie sygnalizował, skoro włączający sie do ruchu nie
    > wie, nie widział kiedy motocyklista zmienił pas?

    kierunkowskaz służy do sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku _przed_
    jego wykonaniem, a nie w trakcie czy też potwierdzenia po fakcie, że
    rzeczywiście kierownik chciał zrobić to, co zrobił..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 22. Data: 2010-02-28 12:10:58
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    tadek pisze:

    > zacznij przestrzegać przepisów zanim zaczniesz się "czepiać" innych.
    > Trzeba było go przepuścić bo mu się to należało i żadne twoje
    > dywagacje tego nie zmienią. Jeżdżę oprócz samochodu również rowerem i
    > takie zachowania kierowców są nagminne

    Witaj. Też roweruję i też widzę takie sytuacje. Ale jak widzę, że
    ktoś z prawego parkingowego pasa mruga chcąc wyjechać, to zjeżdżam na
    lewo robiąc mu miejsce. Oczywiście jeżeli droga za mną jest pusta.
    Kierowiec sobie wyjedzie, a ja jestem bezpieczniejszy. To samo jak z
    prawej z podporządkowanej dojeżdża samochód, też staram się zrobić mu
    miejsce.

    To, że P_ablo dał zadu i nie zauważył, to jedno.
    A to, że motocyklista zmienił pas widząc samochód chcący na niego
    wjechać, to nie pojmuję. W sumie ma prawo, ale gdzie kultura i instynkt
    samozachowawczy?

    Seco

  • 23. Data: 2010-02-28 12:51:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-28, Franc <k...@s...wp.pl> wrote:

    > Nie ważne, to Ty wymusiłeś swoim manewrem.

    Ważne, motocyklista też złamał przepis.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 24. Data: 2010-02-28 13:11:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 10:04:31 +0100, P_ablo napisał(a):

    > Nie twierdze, ze jestem bez winy ale w wielu przypadkach w ktorych dochodzi
    > do wypadkow, to te nerwowe i nagle manewry motocyklistow doprowadzaja do

    Jak widzisz motocyklistę i świadomie zajeżdżasz mu drogę, to wybacz, jesteś
    skurwysynem. Czemu nie przepuściłeś go po prostu?

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 25. Data: 2010-02-28 13:12:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 10:59:26 +0100, DoQ napisał(a):

    > Jesli pas ruchu na który chciał wjechać celem włączenia się do ruchu był
    > wolny, to na co miał czekać?

    IMO nie był wolny. Klasyczny brak obserwacji pasa podczas manewru.
    A najlepsze jest to, że jesli jednocześnei zmieniali pas, to on miał
    pierwszeństwao ;)

  • 26. Data: 2010-02-28 13:15:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    P_ablo pisze:

    > Mogl zmienic pas za mna - doskonale wiem czyja wina w swietle przepisow, ale
    > nie zmienia to faktu, ze kazdy ma myslec na ulicy. Tym bardziej, ze moj blad
    > bedzie tragiczny raczej dla niego niz dla mnie.

    Dla twojej rodziny też - pójdziesz do pierdla.

    > - Gronowski dostal 240 tys do zaplacenia za podarowany chleb. No niby
    > wszystko w zgodzie z prawem ale tak zwyczajnie po ludzku mi cos nie pasuje.
    > Gdyby jakas skarbowa biurwa z wypranym mozgiem postapila po ludzku, to
    > sprawy by nie bylo...

    Do zapłacenia to ma za przekręty - ten rozdawany chleb to był dym w oczy
    i pic na wodę. Oraz kropla w morzu.

  • 27. Data: 2010-02-28 13:18:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > A to, że motocyklista zmienił pas widząc samochód chcący na niego
    > wjechać, to nie pojmuję. W sumie ma prawo, ale gdzie kultura i instynkt
    > samozachowawczy?

    Znając zwyczaje większości kierowców stawiam na to, że kierunkowskaz to
    wrzucił jedynie do zaakcentowania manewru, a nie do zasygnalizowania
    zamiaru.

    Ale nawet jeśli sygnalizował z wyprzedzenie, to i tak wymuszenie
    pierwszeństwa jest karygodne.

  • 28. Data: 2010-02-28 13:18:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    P_ablo pisze:
> [...]
    > ustepujac pierwszenstwa.
    > Oczywiscie ryj na mnie na niedaleko zlokalizowanych swiatlach...

    Ryj, i to parszywy, to ty masz, buraku pierwszeństwo wymuszający.

  • 29. Data: 2010-02-28 13:19:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Ważne, motocyklista też złamał przepis.

    Jaki? Zakaz jeżdżenia po drogach należących do jaśniepaństwa w
    samochodach? ;->

  • 30. Data: 2010-02-28 13:33:25
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-28, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Jak widzisz motocyklistę i świadomie zajeżdżasz mu drogę, to wybacz, jesteś
    > skurwysynem.

    Nie on skurwysynem, tylko motocyklista idiotą.

    Krzysiek Kiełczewski