  • 1. Data: 2017-11-16 19:54:51
    Temat: więzienie za cofanie licznika
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    http://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/562627,korekt
    a-licznika-i-cofanie-przebiegu-karane-wiezieniem.htm

    "- Wprowadzamy nowy typ przestępstwa, nieznany dotychczas polskiemu
    prawu. Za sam fakt sfałszowania licznika, cofnięcia licznika, bądź
    wymiany licznika na inny będzie grozić odpowiedzialność karna od trzech
    miesięcy do lat pięciu - zapowiedział minister sprawiedliwości Zbigniew
    Ziobro."

    Sam pomysł ogólnie dobry wg mnie - ale czy oni się nie zagalopowali
    przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co?
    Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!

  • 2. Data: 2017-11-16 20:19:39
    Temat: Re: więzienie za cofanie licznika
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 19:54, sirapacz pisze:

    > Sam pomysł ogólnie dobry wg mnie - ale czy oni się nie zagalopowali
    > przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co?
    > Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!

    Jak znam życie to i tak będzie.
    "Biznesmen" jedzie na zachód, kupuje z komisu od turka auto,
    przywozi do kraju, naprawia i sprzedaje. W międzyczasie
    przebieg robi się mniejszy o sto czy dwieście tysięcy kilometrów.
    Jak udowodnisz komukolwiek że dokonał korekty?
    Na kwitach od turka nie będzie stanu licznika lub będzie
    odpowiednio zmniejszony jeśli lokalne prawo wymaga takich danych
    w umowie.

    A co do wymiany to jak na początku roku sprzedawałem swoje autko
    to w bagażniku nabywca dostał starą deskę rozdzielczą z licznikiem
    i wskaźnikiem przebiegu. Dostał też informację dlaczego była wymieniana.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-11-16 20:52:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co?
    > Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!

    Pomysł do bani. Cofanie licznika już dziś jest karalne jak oszustwo. To,
    że nikt nie siedzi wynika z faktu, że trudno jest udowodnić komuś takie
    przestępstwo. Wprowadzenie nowego przepisu nic nie zmieni.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-11-16 21:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Na kwitach od turka nie będzie stanu licznika lub będzie
    > odpowiednio zmniejszony jeśli lokalne prawo wymaga takich danych

    Jedyne co sie zmieni to to ze taka usługa bedzie "tylko dla znajomych" bo
    sie beda prowokacji bali. Ale i tego pewien nie jestem.
    A moze sie myle i jak paru sie posadzi bo przegna i ktos sypnie to
    sytuiacja sie zmieni?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 5. Data: 2017-11-16 21:22:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 19:57:43 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co?
    > Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!

    Ale to już było;)
    Plombowane liczniki, silniki z nr seryjnymi w DR
    Paski rozrządu proponuję też ewidencjonowac, bo każdy przedający twierdzi że niedawno
    wymienił a to najczęściej kłamstwo
    Wymianę klocków hamulcowych też warto ewidencjonować w cepik2 wg mnie

  • 6. Data: 2017-11-16 22:01:33
    Temat: Re: wiezienie za cofanie licznika
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 22:14, abn140 pisze:

> [...]
    > zostajac z nimi...
    > i teraz pytanie - prawda to czy falsz?
    > legenda ta jeszcze stanowi ze licznikowcy chca postawic jakis serwer w
    > chinach i zmieniac wskazanie licznika przez przekierowanie auta na ten
    > serwer.
    > nie chce mi sie wierzyc w takie legendy , z drugiej strony - dlaczego niby
    > tego nie zrobic?
    > widac ze producentom jest na reke walenie w dooopsko drugiego nabywcy, bo
    > pewnie szybsza sprzedaz generuje szybsze kupno nowego.
    > motyw licznikow winien byc juz dawno zalatwiony na poziomie techniki a nie

    W dobie elektronicznych baz danych auto od czasu do czasu musi trafić na
    badanie techniczne. Tam jest notowany przebieg. Więc trudno byłoby
    zmniejszyć przebieg poniżej tego z ostatniego roku.
    Już teraz wiele aut serwisowanych jest w ASO - wystarczy podjechać i
    zapytać - udostępniane są także dane z zagranicy. Ja tak miałem w
    Fordzie. Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten
    CEPIK zacznie normalnie działać.
    T.

  • 7. Data: 2017-11-16 22:14:29
    Od: "abn140" <a...@g...com>

  • 8. Data: 2017-11-16 22:16:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 16 Nov 2017 20:52:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Pomysł do bani. Cofanie licznika już dziś jest karalne jak oszustwo. To,
    > że nikt nie siedzi wynika z faktu, że trudno jest udowodnić komuś takie
    > przestępstwo. Wprowadzenie nowego przepisu nic nie zmieni.

    Ci którzy się nie będą bali tego robić - zyskają jeszcze większą przewagę
    niż mają dziś.

    Formalnie pewnie cofał będzie Turek w Niemczech i w sumie sprawa chyba
    będzie czysta wtedy.

  • 9. Data: 2017-11-16 23:14:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 22:01, T. pisze:

> [...]
    > zapytać - udostępniane są także dane z zagranicy. Ja tak miałem w
    > Fordzie. Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten

    Obecnie to chyba wszystkie auta tak można sprawdzić w serwisie.
    7 lat temu moją Toykę też bez problemu w serwisie gość podał co kiedy
    przy jakim przebiegu w Niemczech robione było.
    CEPIK... dziś przegląd miałem. Kiedyś gość wpisywał to co powiedziałem
    (pi razy drzwi z zaokrągleniem). Dziś ten sam gość sam odczytał
    dokładnie i wklepał tyle ile faktycznie wyświetlało.

    Tak więc... wystarczy podjechać z autem lub VIN do serwisu. A jak w
    serwisie jest dziura kilka lat to włączyć mózg.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2017-11-16 23:31:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** abn140 pisze tak:

> [...]
    > auto zlapie net. potem wraca stary przebieg.
    > podobno kilku handlarzy wymoczylo doopska na tym sprowadzajac

    To chyba trudno sobie wyobrazić. Net jest teraz wszędzie. Informacje o
    nowinkach rozchodzą się drogą plotki błyskawicznie. Ziutki musiały być
    szczególnie mało towarzyscy.

    Znowu Android, który wyczytałby takie info w kolorowej gazecie leciałby
    sprawdzić to w pierwszej kolejności. Klocki mogą trzeć ale ikonki muszą
    się zgadzać.

    Złodzieje lubią proste rozwiązania.

    --
    Piter