  • 11. Data: 2007-11-07 00:37:47
    Temat: Re: wieści ze świata polityki
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4730a29d$1@news.home.net.pl...

    > Popraw mnie jeśli się mylę, ale w typowej gospodarce
    > zysk = przychód - koszt. Dotkliwość kary należy IMHO
    > oceniać nie przez porównanie jej z dochodem, ale zyskiem.
    > Zysk stanowi zwykle kilka % przychodu (choć w wypadku TP
    > być może jest to nawet 50% przychodów...) Nakładanie kary

    Mam na myśli przychód marginalny odniesiony do kosztów marginalnych.
    Odniesieniem jest sytuacja zgodna z prawem i sytuacja jego łamania.
    Wszystkie założone koszty są poniesione, dochodzi spodziewany marginalny
    koszt kary.

    Różnica przychodu pomiędzy przychodem uczciwym, a nieuczciwym, zmuszającym
    do łączenia usług jest to "przychód z wykroczenia". Czyli kwota, jaka
    zwiększa obroty. Innymi słowy przychód marginalny z łamania prawa.

    Koszty marginalne (z łamania prawa), to przede wszystkim kara. Koszty stałe
    (płace, amortyzacja itp) nie zmieniają się w sytuacji stosowania się do
    prawa, lub niestosowania się, więc je możemy pominąć. Nie zmienią się
    również koszty obsługi prawnej, bo w takiej firmie są one stałe.

    Zatem w tej konkretnej sytuacji:
    Zysk marginalny z łamania prawa = olbrzymia suma przychodów marginalnych z
    jego łamania - niewielka kara.

    Taki zysk mamy tylko w przypadku otrzymania kary. W razie jej braku, jak to
    było PRZEZ WIELE LAT:
    zysk marginalny = przychód marginalny

    Każde dziecko to policzy, ale żaden polityk nie wypowie głośno.
    Dzięki dziwnej polityce UKE, TePsie w dalszym ciągu opłaca się łamać prawo.
    UKE leczy trąd pudrem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2007-11-08 10:28:27
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 06 Nov 2007 18:19:58 +0100, Lukasz Kozicki wrote:

    > Popraw mnie jeśli się mylę, ale w typowej gospodarce
    > zysk = przychód - koszt. Dotkliwość kary należy IMHO
    > oceniać nie przez porównanie jej z dochodem, ale zyskiem.

    ale kara ma być DOTLKIWA

    czy ktoś przemycający faje z Ukrainy jak zostanie złapany to mu się kare
    wylicza na podstawie spodziewanych zysków po odciczeniu kosztów ?
    Zabiera się mu towar i gościu nie dość że ponosi koszty procederu, nie ma
    zysków i jeszcze płaci jakieś kary. Tak powinno być w przypadku fTP

    --
    futszaK
    0601061867