  • 11. Data: 2010-11-11 11:51:06
    Temat: Re: wentylator zasilacza się kończy?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote in message
    news:4cdbd474$0$22793$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dobrze. (Mam tego typu zasilacz i fabrycznie ustawiony przeplyw to
    > zasysanie).

    Dzięki za wsparcie. NB, czy też masz model tagan 530w u15 easycon series?

    Wydaje się niemożliwe, żeby w fabryce zlozyli odwrtonie, a jednak dmuchał do
    środka!

    Poza tym, nawet pod pełnym obciążeniem systemu, z tylnej perforacji
    zasilacza (po moim przełożeniu wiatraka) co prawda czuć ciepłe powietrze,
    ale wieje bardzo rachitycznie - czy Twój Tagan dmucha z tyłu "konkretnie",
    czy też b. delikatnie?

  • 12. Data: 2010-11-11 12:38:47
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" napisał:

    > Wydaje się niemożliwe, żeby w fabryce zlozyli odwrtonie, a jednak dmuchał
    do
    > środka!

    Radzę nie poprawiać konstruktorów, bo może to mieć opłakane skutki. Nie
    spotkałem zasilacza, który by pobierał podgrzane powietrze z wnętrza
    komputera. To skutkowało by gorszym chłodzeniem zasilacza. Poza tym zwróć
    uwagę na kierunki przepływu powietrza. Zasilacz dmuchający na zewnątrz
    wytwarza ciąg w przeciwfazie do wentylatora procesora i innych pracujących w
    obudowie. To może skutkować gorszym chłodzeniem procesora, karty graficznej
    itp. Zasilacz ma pobierać zimne powietrze z zewnątrz. Gdzie go wydmuchnie to
    zależy od konstrukcji obudowy. Markowe z górnej półki mają przegrodę
    oddzielającą ciepłe powietrze z zasilacza od wentylatora procesora. Możesz
    we własnym zakresie zrobić taki tunel kierujący powietrze z zasilacza na
    zewnątrz obudowy w innym miejscu oddalonym od procesora.

    Remek

  • 13. Data: 2010-11-11 12:49:31
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-11-11 13:38, Remek pisze:

    > do
    >
    > Radzę nie poprawiać konstruktorów, bo może to mieć opłakane skutki. Nie
    > spotkałem zasilacza, który by pobierał podgrzane powietrze z wnętrza
    > komputera.
    To mało widziałeś, bo tak działa większość zasilaczy.

  • 14. Data: 2010-11-11 13:19:05
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Dawid" napisał:

    > To mało widziałeś, bo tak działa większość zasilaczy.

    Na początek prośba. Oddzielaj swoją wypowiedź od cytatu Enterem. Będzie
    bardziej czytelne. A do meritum. Wszystkie zasilacze nie poprawiane przez
    domorosłych mądrali pobierają zimne powietrze z zewnątrz. Czytałeś cała moją
    wypowiedź? Wiesz co to przeciwfaza? Wiesz jak skutkować może pobieranie
    powietrza znad wentylatora procesora? Pomyśl trochę zanim zaczniesz robić
    wycieczki osobiste. To czy ja widziałem dużo, czy mało to nie Twój problem.
    Google, Wikipedia i poducz się.

    Remek

  • 15. Data: 2010-11-11 13:28:05
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-11-11 14:19, Remek pisze:

> [...]
    > wycieczki osobiste. To czy ja widziałem dużo, czy mało to nie Twój problem.

    Co sie rzucasz? Ma racje, praktycznie wszystkie zasilacze zasyssaja
    powietrze z wnetrza obudowy. Czym ma skutkowac wyciaganie goracego
    powietrza znad procesora? Pomyslmy... Hmmm... Ciekawe co jest jednym z
    dwoch najbardziej goracych elementow w komputerze? Pewnie radiator GPU i
    CPU. Czym ciekawym moze to skutkowac? Hmmm... tez trudne pytanie -
    pewnie lepszym przeplywem powietrza w obudowie. Poczytaj o zasadach
    dobrej wentylacji obudowy. Dlaczego na tylnich sciankach montuje sie
    wentylatory ktore wyciagaja powietrze a nie je wdmuchuja. Dlaczego
    takich wentylatorow powinno byc wiecej niz tych wdmuchujacych.

  • 16. Data: 2010-11-11 13:34:04
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > - w którą stronę powinno przepływać powietrze w zasilaczu takim, jak mój
    > Tagan (wentylator na dolnej ściance, z tyłu tylko perforacja)?
    >
    > Rozsądek i teoria podpowiadają, że - zwłaszcza przy montażu w górnej
    > części obudowy, tuż nad CPU - powietrze powinno być zasysane przez
    > wiatrak zasilacza, i wydalane na zewnątrz...
    >
    > Moj Tagan jednak, jak się okazało, od nowości dmuchał do środka
    > komputera! Odwróciłem wentylator aby to zmienić, ale nie jestem pewien,
    > czy dobrze zrobiłem.
    >
    > Wasze opinie?

    Stary Tagan U22 (ZTCP modem) 430W wciagal powietrze ze srodka. Tak samo
    ANTEC NewPower 750W. Te zasilacze mam pod reka, z doswiadczenia
    wszytskie sa tak konstruowane.

  • 17. Data: 2010-11-11 13:36:58
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Stary Tagan U22 (ZTCP modem)
    ^^^^^^ model oczywiscie :)

  • 18. Data: 2010-11-11 14:39:07
    Od: Dawid <m...@n...pl>

> [...]
    > wycieczki osobiste. To czy ja widziałem dużo, czy mało to nie Twój problem.

    Teraz widzę, że naprawdę to tempy jesteś.
    Poducz się flachowcu i daj se siana.
    Pokaż jeden dobry, firmowy seryjny zasilacz działający według twojej
    teorii.Przyrzekam, że więcej nie dotknę twoich postów :-)
    Pozdrawiam fachowca.

  • 19. Data: 2010-11-11 14:49:41
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

> [...]
    > powietrze, ale wieje bardzo rachitycznie - czy Twój Tagan dmucha z
    > tyłu "konkretnie", czy też b. delikatnie?

    b. delikatnie.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 20. Data: 2010-11-11 15:09:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-11 15:39, Użytkownik Dawid napisał:

    > Czytałeś cała moją
    >>
    > Teraz widzę, że naprawdę to tempy jesteś.
    > Poducz się flachowcu i daj se siana.

    Najważniejsze że nie jest tępy jak niektórzy "flachowcy"
    piszący na grupę.