  • 1. Data: 2013-08-29 11:49:22
    Temat: w jakich bateriach, w jakich telefonach, są ogniwa pryzmatyczne?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    OD paru lat, wewnątrz baterii w naszych telefonach są takie "woreczki" i
    kawałek elektroniki. sęk w tym że "Woreczek" ma 3.7V, a ja potrzebuje
    ponad 4.5v, czyli pasowało by mi dać 4x1.2v. W bardzo starych bateriach
    w telefonach (chyba erikson r320) wewnątrz baterii były ogniwa
    pryzmatyczne, 3 sztuki - więc może jeszcze gdzieś takie dostanę?
    Hurtownia ogniw pryzmatycznych (na sztuki) odpada ze względu na ich
    cenę. Czy możecie mi pomóc w uzyskaniu małej 4.5voltowej bateryjki?
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-08-29 12:12:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >starych bateriach w telefonach (chyba erikson r320) wewnątrz baterii
    >były ogniwa pryzmatyczne, 3 sztuki - więc może jeszcze gdzieś takie

    Bylo, minelo, teraz w telefonach tylko li-ion, a one maja 3.7V (do
    4.2V).

    Byla jakas nokia na baterie 2.4V ... o, BML-3

    >Hurtownia ogniw pryzmatycznych (na sztuki) odpada ze względu na ich
    >cenę. Czy możecie mi pomóc w uzyskaniu małej 4.5voltowej bateryjki?

    A ile moga kosztowac ?
    Bo google co nieco znajduje.

    Na moj gust - pomysl o li-ion i przetwornicy, albo 4 sztukach AAA.

    J.

  • 3. Data: 2013-08-29 14:37:45
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 29.08.2013 12:12, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A ile moga kosztowac ?
    > Bo google co nieco znajduje.
    >
    > Na moj gust - pomysl o li-ion i przetwornicy, albo 4 sztukach AAA.

    4 sztuki aaa mam teraz, ale się nie mieszczą, dlatego chciałem
    pryzmatyczne. urządzenie jest warte 100zł, więc nie chcę inwestować
    drugie tyle :)

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-08-29 15:15:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >4 sztuki aaa mam teraz, ale się nie mieszczą, dlatego chciałem
    >pryzmatyczne. urządzenie jest warte 100zł, więc nie chcę inwestować

    http://akumulatoryibaterie.pl/k219,ogniwa-i-pakiety-
    nimh-pryzmatyczne.html
    tych najmniejszych nie ma, ale te najtansze tanie :-)

    A tak swoja droga - w akumulatorach 9V nie ma przypadkiem ogniw nieco
    mniejszych od AAA ?

    I cos mnie zdziwilo - czemu sie nie uzywa akumulatorow do aparatow
    sluchowych, tylko baterie ?

    J.

  • 5. Data: 2013-08-30 10:39:32
    Od: JanuszK2 <j...@g...com>

    W dniu 2013-08-29 15:15, J.F pisze:

    > I cos mnie zdziwilo - czemu sie nie uzywa akumulatorow do aparatow
    > sluchowych, tylko baterie ?
    >
    > J.

    Wydaje mi się, ze aparat słuchowy pobiera bardzo mały prąd. W wypadku
    użycia akumulatorów ich prąd samorozładowania byłby znacznie wyższy niż
    ten użyteczny. A dobre baterie mają go pomijalnie mały.
    Janusz

  • 6. Data: 2013-08-30 11:22:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JanuszK2" napisał w wiadomości
> [...]
    >użycia akumulatorów ich prąd samorozładowania byłby znacznie wyższy
    >niż ten użyteczny. A dobre baterie mają go pomijalnie mały.

    Cos tam jednak pobiera i te baterie wystarczaja na pare dni.
    A przez pare dni to akumulator sie nie rozladuje samodzielnie.

    Zreszta mamy przeciez "sluchawki BT", i w nich sie jakos akumulatory
    sprawdzaja.

    J.

  • 7. Data: 2013-08-30 13:45:07
    Od: JanuszK2 <j...@g...com>

    W dniu 2013-08-30 11:22, J.F pisze:

> [...]
    > A przez pare dni to akumulator sie nie rozladuje samodzielnie.
    >
    > Zreszta mamy przeciez "sluchawki BT", i w nich sie jakos akumulatory

    moja babcia miała aparat słuchowy do którego bateria kosztowała
    prawie 100 zł, ale wystarczała na pół roku lub więcej
    Janusz

  • 8. Data: 2013-08-30 14:13:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >moja babcia miała aparat słuchowy do którego bateria kosztowała
    >prawie 100 zł, ale wystarczała na pół roku lub więcej

    A nie byl to zestaw baterii ? Albo nie wylaczala na wiekszosc dnia ?

    Bo tak sprawdzilem i raczej pisza o paru dniach.
    A te aparaty to teraz jakies skomplikowane cyfrowe przetwarzanie maja,
    a to wiadomo - musi prad ciagnac :-)

    Tak czy inaczej - skoro nie ma problemu z praca sluchawki BT na
    akumulatorze, to pewnie nie ma tez problemu z ladowaniem aparatu co
    noc :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-09-02 21:34:38
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Tak czy inaczej - skoro nie ma problemu z praca sluchawki BT na akumulatorze,
    > to pewnie nie ma tez problemu z ladowaniem aparatu co noc :-)

    tym bardziej kiedy coraz wieksza popularnosc zdobywa ladowanie indukcyjne
    czyli wystarczyloby odkladac go na noc w okreslone miejsce...