  • Data: 2011-07-08 10:55:26
    Temat: urządzenie do zmniejszania amplitudy z gniazdka
    Od: Łukasz Ślusarczyk <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Chcę naprawić szlifierkę - silnik o coś w środku trze. Nie widzę jednak
    przyczyny gdyż silnik kręci się za szybko bym ją zauważył.

    Pomyślałem o takim urządzeniu jak w temacie co by mi zamiast średniego
    napięcia 220V z gniazda dało np 22 albo tyle ile bym potencjometrem ustawił
    - silnik kręciłby się z taką prędkością jaką bym chciał.

    Czy ten pomysł jest sensowny i rzeczywiście tak mozna spowolnić obroty?
    Czy takie urządzenia do zmniejszania amplitudy istnieją i jeśli tak to
    jak się nazywają? Czy wystarczy co do idei w rozkrojony kabel zasilający
    wmontować opornik i powinno zadziałać?

    Z góry dzięki za odpowiedź,

    pozdrawiam

    ŁŚ