  • 21. Data: 2020-03-05 20:46:24
    Temat: Re: termostat do lodowki
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 21:49, J.F. pisze:
    > Znacie jakis elektroniczny czy uniwersalny termostat do lodowki ?
    >
    > Lodowka to mastercook, firma padla i oryginalny cieczowy (?) termostat
    > poszybowal i ponad 100 zl kosztuje, a ja nie lubie przeplacac :-)
    > Szczegolnie ze chinski.
    >
    > A robic samemu za 120 zl ... chyba nie warto.
    >
    > Dac jakis przemyslowy/panelowy ?

    Czasem mi chodzą po głowie podobne rozwiązania przemysłowe w AGD, np.
    przemysłowe elektrozawory czy pompa w pralce.

    > Ale musialby miec jakis ciekawy regulator, zeby agregat wlaczac na
    > kilkanascie minut, a temperatura w lodowce chyba nie zdazy wtedy
    > spasc.

    Miejsce pomiaru temperatury, czy szerokość pętli histerezy ma związek z
    wahaniami temperatury wewnątrz. To niby oczywista oczywistość, ale już
    liczbowo, ile jest dobrze a ile źle w takiej lodówce, żeby się papu i
    przy okazji agregat nie psuły, a do tego eksploatacja nie była zbyt
    droga to wiedza empiryczna którą dysponują projektanci lodówek, i takiej
    wiedzy nie znajdziesz na wikipedi. Eksperymentować z parametrami
    regulatora oczywiście da się, ale trzeba mieć na to czas.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2020-03-05 22:08:48
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 12:35:39 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

    > Dałem najlepszy pomysł. I chyba też najtańszy- kupić nowy termostat.

    A rzeczywiscie, teraz widze posta. Wczesniej nie widzialem.

  • 23. Data: 2020-03-05 23:52:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Mar 2020 20:46:24 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    > przy okazji agregat nie psuły, a do tego eksploatacja nie była zbyt
    > droga to wiedza empiryczna którą dysponują projektanci lodówek, i takiej

    No i chyba tak to zrobione - histereza duza, ale mierza temperature na
    plycie parownika.

    > wiedzy nie znajdziesz na wikipedi. Eksperymentować z parametrami
    > regulatora oczywiście da się, ale trzeba mieć na to czas.

    Swoja droga to kiedys na laborce jakos zapelalismy regulator PID i
    przekaznik i wychodzilo z tego sterowanie PWM.
    Ale jak - to juz sobie nie przypomne.

    J.

  • 24. Data: 2020-03-06 11:20:07
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 05-03-2020 o 16:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tak, ale nie powinno to zmienic ceny 9-krotnie :)

    Rzecz jest tyle warta ile jest w stanie zapłacić za nią kupujący.

    > Czysty wyzysk

    > A potem bedzie drobny szczegol roznicy, np dlugosc kapilary :-)

    To fakt, ja mam ich na miejscu w Warszawie, więc podjeżdżam z
    wymontowanym elementem.
    Można wysłać zdjęcie z kluczowymi wymiarami.

    yabba

  • 25. Data: 2020-03-06 15:15:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Rzecz jest tyle warta ile jest w stanie zapłacić za nią kupujący.

    No i najwyrazniej o to chodzi - dopoki fabryka lodowek dizala, to
    termostat kosztuje 30zl,
    jak przestaje, to kpujacy jest w w stanie zaplacic 120 :-)

    J.

  • 26. Data: 2020-03-06 17:00:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2020 o 21:49, J.F. pisze:

    >Niekoniecznie musi być "oryginalny". Ważniejsze jest, czy lodówka ma
    >tak

    To bedzie jeszcze kwestia dopasowania do obudowy.

    Czyli jednak zrobic na uC :-)

    J.

  • 27. Data: 2020-03-08 15:27:11
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 06-03-2020 o 15:15, J.F. pisze:
> [...]
    > termostat kosztuje 30zl,
    > jak przestaje, to kpujacy jest w w stanie zaplacic 120 :-)

    Miałem na myśli raczej to, że nabywca sprzętu AGD za 800 zł jest w
    stanie zapłacić za część zamienną 50 zł, a nabywca sprzętu za 2800 może
    zapłacić za tą samą część 150 zł.
    Dlatego producenci mają w swojej ofercie marki budżetowe, normalne i
    premium. Różnica jest czasem we wzornictwie obudowy, a wewnętrzne
    mechanizmy potrafią być identyczne - ten sam projekt, materiały i wykonanie.

    yabba