  • 11. Data: 2003-12-01 17:04:28
    Temat: Re: telenergo - jak dziala
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    pppawel napisal(a) [01 Dec 2003]:

    > Jak
    > często mają awarie? Słyszałem, że w szkielecie swoim gwarantują
    > ustalone opóźnienia - Tepsa tylko do routera brzegowego...

    Opoznienia w szkielecie (w najnizszej klasie ruchu) i stope utraty
    pakietow mozesz obejrzec na biezaco:
    http://www.isp.telenergo.pl/

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 12. Data: 2003-12-02 12:24:04
    Od: Lech Szychowski <l...@p...pl>

    Yab <l...@p...onet.pl>:

    > hping- i mozna sprawdzac czasy po protokolach i portach do serwerow gier
    > (dziala wysmienicie wystarczy dobrac odpowiednie duze pakiety dla danej
    > gry)

    Z całym szacunkiem, ale mowa była o "pingu", czyli ICMP echo request.
    To, że można używać narzędzi odpowiednich do rodzaju usługi/ruchu,
    którą się chce zbadać, wiem.

    --
    Leszek.

    -- l...@p...pl 2:480/33.7 -- REAL programmers use INTEGERS --
    -- speaking just for myself...

  • 13. Data: 2003-12-02 12:46:02
    Temat: OT ping (bylo: telenergo - jak dziala)
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Lech Szychowski napisal(a) [02 Dec 2003]:

    > Z całym szacunkiem, ale mowa była o "pingu", czyli ICMP echo request.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i tu sie mylisz :)

    "ping" jest obecnie pojeciem potocznym, oznaczajacym "opoznienie w
    transmisji, czas oczekiwania na odpowiedz", nie implikujacym wcale
    wykorzystania w celu jego zmierzenia akurat ICMP echo request.

    Np. w grze Quake:
    "Command 'ping' - display current ping (time in miliseconds that it takes
    to send data to/from the server), lower is better, higher usually means
    bad lag"

    PS: wiem, wiem. Ale jezyk jest tworem zywym, zmieniajacym sie itd.

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 14. Data: 2003-12-02 12:47:34
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Lech Szychowski napisal(a) [01 Dec 2003]:

> [...]
    [...]
    > Obawiam się, że doskonale rozumiem. Ale używanie do mierzenia jakości
    > łącza kryterium "czas opóźnienia nadejścia odpowiedzi na ICMP echo
    > request" uważam za dość kiepski pomysł.

    Masz racje, ze "mierzenie za pomoca ICMP[...]" jest bardzo kiepskim
    pomyslem...

    ...ale w pytaniu nigdzie nie jest napisane o wykorzystaniu ICMP echo
    request, ty to sobie dodales ;>

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 15. Data: 2003-12-02 12:53:02
    Temat: Re: OT ping
    Od: Lech Szychowski <l...@p...pl>

    Marek Moskal <m...@i...p-l>:

> [...]
    > transmisji, czas oczekiwania na odpowiedz", nie implikujacym wcale
    > wykorzystania w celu jego zmierzenia akurat ICMP echo request.

    Aha. To ja przepraszam.

  • 16. Data: 2003-12-02 12:54:02
    Od: Lech Szychowski <l...@p...pl>

    Marek Moskal <m...@i...p-l>:

    > ...ale w pytaniu nigdzie nie jest napisane o wykorzystaniu ICMP echo
    > request, ty to sobie dodales ;>

    Jak IYHO miałem zinterpretować napis "a jak z pingami?"? :)

  • 17. Data: 2003-12-02 12:57:04
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Tue, 02 Dec 2003 12:46:02 -0000, Marek Moskal <m...@i...p-l> wrote:

    > "ping" jest obecnie pojeciem potocznym, oznaczajacym "opoznienie w
    > transmisji, czas oczekiwania na odpowiedz", nie implikujacym wcale
    > wykorzystania w celu jego zmierzenia akurat ICMP echo request.

    Szczególnie gdy gry używają "pinga" do sprawdzania połączeń...
    a wwyniki są zależne od - stanu łącza, mocy komputera klienta, mocy
    obliczeniowej serwerza...

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 18. Data: 2003-12-02 13:12:38
    Od: "Yab" <l...@p...onet.pl>

    Z dziennika pijanego naczelnika:
    Skazaniec Lech Szychowski naskrobal na scianie:

    > Jak IYHO miałem zinterpretować napis "a jak z pingami?"? :)

    Skoro autor brzdakal o grach to sieciowych to chyba nie zalerzalo mu na
    pakietach ICMP ktorymi moze miezyc sobie jedynie czasy ICMP echo request.

    Czytac ze zrozumieniem, czytac.....

    PS. Dobry z niego bedzie admin skoro juz na starcie mysli o graczach....

    --
    Yaboll
    Kiedy ci na swiecie zle, gdy zakochasz sie w dziewczynie,

  • 19. Data: 2003-12-02 14:22:35
    Od: Lech Szychowski <l...@p...pl>

    Yab <l...@p...onet.pl>:

    > Skoro autor brzdakal o grach to sieciowych

    Msg-Id?

  • 20. Data: 2003-12-02 19:00:02
    Od: Adam Kułagowski <f...@p...pl>

    On 1 Dec 2003 10:24:56 GMT, Lech Szychowski <l...@p...pl> wrote:

    > Obawiam się, że doskonale rozumiem. Ale używanie do mierzenia jakości łącza
    > kryterium "czas opóźnienia nadejścia odpowiedzi na ICMP echo request" uważam
    > za dość kiepski pomysł.

    To bylo pytanie bardziej ogolne - o opoznienia a nie o protokol icmp -
    ale widze ze inni ujeli to lepiej wiec nie ma sensu ich powtarzac :)

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    Software Independent: Won't work with ANY software.