-
21. Data: 2011-04-19 17:03:19
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ioi8jn$k9n$...@n...onet.pl...
> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
> minimalnie fazy rozrzadu.
Zagadka trwa. Rozrzad zgodnie z ksiazka, czyli:
znak "T" na magnecie pokrywa sie z plaszczyzna podzialu silnika. Kropki na
walkach pokrywaja sie z kropkami na mostkach. Mostki E2, I2 od strony
sprzegla, mostki E1 i I1 od strony magneta. Mostki I na walku dolotowym (tez
oznaczony I), mostki E na wydechu.
Teraz pytanie - powinno byc tak jak jest zgodnie z ksiazka (czyli na znak
"T") czy na znaki "magneto - otwor od pokrywy"? Bo tutaj jest pewna roznica,
tak ~0,5 zabka na zebatce (mniej wiecej tyle co napinacz lancucha
pociagnal).
--
pzdr:
Ivam
-
22. Data: 2011-04-19 17:49:03
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
> Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl
1g2000vbb.googlegroups.com...
>
>> Piekna historia a jaka preclowa :)
>> A moto to nie czasem KHI ???
>
> Heheheh;) Nie - stary fazer.
>
>> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
>> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.
>
> Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
> blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
> magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
> slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
> przestawiony akurat o ten naciag lancucha.
>
> Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
> nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
> 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?
>
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna
-
23. Data: 2011-04-19 17:53:53
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
> Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl
1g2000vbb.googlegroups.com...
>
>> Piekna historia a jaka preclowa :)
>> A moto to nie czasem KHI ???
>
> Heheheh;) Nie - stary fazer.
>
>> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
>> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.
>
> Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
> blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
> magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
> slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
> przestawiony akurat o ten naciag lancucha.
>
> Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
> nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
> 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?
>
U mnie w xtz też są dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
było wiadomo że przekręca się wał do punktu. Ustawiłem na tę drugą i
działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
jest pokazana na zdjęciu.
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna
-
24. Data: 2011-04-19 18:56:42
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-19 19:53, Wojtek Sobociński pisze:
> W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
>> Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl
1g2000vbb.googlegroups.com...
>>
>>
>>> Piekna historia a jaka preclowa :)
>>> A moto to nie czasem KHI ???
>>
>> Heheheh;) Nie - stary fazer.
>>
>>> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
>>> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.
>>
>> Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
>> blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
>> magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
>> slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
>> przestawiony akurat o ten naciag lancucha.
>>
>> Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
>> nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
>> 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?
>>
>
> U mnie w xtz też są dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
> było wiadomo że przekręca się wał do punktu. Ustawiłem na tę drugą i
> działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
> jest pokazana na zdjęciu.
pierwsza kreska oznacza na ogol punkt zaplonu a druga GMP.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
25. Data: 2011-04-19 19:46:23
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: "Tytus" <t...@g...pl>
Siemka
*** "Ivam"
Moglem niezbyt uwaznie za slabo naciagnac
lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc przestawiony akurat o ten
naciag lancucha.
No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)
ale ja to nie wiem tak do konca - ostatni rozrzad w moto skladalem jak sie
tak nieszczesliwie zlozylo ze kupilem KHI - wstyd sie przyznac, z dziesiec
lat temu. I za pierwszym razem zlozylem wlasnie zle - choc dalbym se paluch
obciac ze jest OK.
Potem juz staralem sie kupowac takie co sie nie psuly. Choc z trzema
kamertonami to roznia bywa - zwlaszcza z tymi "popularnymi" modelami
--
Tytus
żółta motorynka
i malagutek
-
26. Data: 2011-04-19 19:52:49
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
W dniu 2011-04-19 20:56, Kuczu pisze:
> W dniu 2011-04-19 19:53, Wojtek Sobociński pisze:
>> W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
>>> Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl
1g2000vbb.googlegroups.com...
>>>
>>>
>>>
>>>> Piekna historia a jaka preclowa :)
>>>> A moto to nie czasem KHI ???
>>>
>>> Heheheh;) Nie - stary fazer.
>>>
>>>> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
>>>> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.
>>>
>>> Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
>>> blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
>>> magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
>>> slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
>>> przestawiony akurat o ten naciag lancucha.
>>>
>>> Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
>>> nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
>>> 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?
>>>
>>
>> U mnie w xtz też są dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
>> było wiadomo że przekręca się wał do punktu. Ustawiłem na tę drugą i
>> działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
>> jest pokazana na zdjęciu.
>
> pierwsza kreska oznacza na ogol punkt zaplonu a druga GMP.
>
Czaję, i pewnie jest opisana w rozdziale zapłon do którego nie
zaglądaliśmy, thx.
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna
-
27. Data: 2011-04-19 19:59:02
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iokopi$j2m$...@i...gazeta.pl...
> No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)
Mam fotke podeslac, zeby udowodnic, ze jest ok?
Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak "T"
(tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze "T" jest pozniej niz GMP, ktore jest
pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.
--
pzdr:
Ivam
-
28. Data: 2011-04-19 20:02:53
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-19 21:59, Ivam pisze:
> Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:iokopi$j2m$...@i...gazeta.pl...
>> No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)
>
> Mam fotke podeslac, zeby udowodnic, ze jest ok?
>
> Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak
> "T" (tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze "T" jest pozniej niz GMP,
> ktore jest pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.
Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka "patyk"
i zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo rozrzad.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
29. Data: 2011-04-19 20:08:35
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iokpq0$fpf$...@n...onet.pl...
> Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka "patyk" i
> zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo rozrzad.
Aha, czyli jednak ma byc w GMP. Wszystko jasne, jutro przestawiam.
--
pzdr:
Ivam
-
30. Data: 2011-04-19 20:08:52
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-19 22:08, Ivam pisze:
> Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:iokpq0$fpf$...@n...onet.pl...
>> Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka
>> "patyk" i zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo
>> rozrzad.
>
> Aha, czyli jednak ma byc w GMP. Wszystko jasne, jutro przestawiam.
>
no a jak inaczej ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/