  • 1. Data: 2010-02-11 19:21:37
    Temat: taka dygresja
    Od: Solo <t...@n...pl>

    Może ktoś z kolegów precli mógłby z doświadczenia lub prawa wspomóc
    Otóż.Mój ojciec mając konto w banku PBK do którego byłem upoważniony
    zmarł......Na konci były gosze alee...czas robi swoje.....A teraz bank
    upomina się o pieniądze za obsługę konta .kwota cały czas rośnie
    (debet) ,nie chcę miec z tym nic wspólnego .Pytanie .Czy muszę jednak
    uregulowac długi jako osoba upoważniona do konta ,czy jak bym wolał
    niech się w.....ą .
    Co WY na to
    SOLO.FZ6
    Przy okazji pozdrowienia dla LECHA.

  • 2. Data: 2010-02-11 19:39:31
    Temat: Re: taka dygresja
    Od: n...@s...com

    On Thu, 11 Feb 2010 11:21:37 -0800 (PST), Solo
    <t...@n...pl> wrote:

> [...]
    >(debet) ,nie chcę miec z tym nic wspólnego .Pytanie .Czy muszę jednak
    >uregulowac długi jako osoba upoważniona do konta ,czy jak bym wolał

    Masz pol roku od smierci na zrzeczenie sie prawa do spadku, jesli tego
    nie zrobisz dziedziczysz nie tylko majatek, ale i dlugi.
    Detali poszukaj w sieci (bodaj na pit.pl bylo tego calkiem sporo).

    pozdrawiam
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2010-02-12 05:39:03
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 11 Lut, 20:39, n...@s...com wrote:
    > Masz pol roku od smierci na zrzeczenie sie prawa do spadku, jesli tego
    > nie zrobisz dziedziczysz nie tylko majatek, ale i dlugi.

    jest jeszcze mozliwosc przyjecia spadku z dobrodziejstwem inwenatrza,
    czyli przejecie dlugow tylko do wysokosci pozostalej wartosci. ale nie
    podejrzewam, zeby spadek nie przekroczyl wartosci opat za konto, wiec
    pozostaje czym predzej zamknac rachunek i uregulowac dlug
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 4. Data: 2010-02-12 08:55:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Solo" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Czy muszę jednak uregulowac długi jako osoba upoważniona do konta ,czy
    > jak bym wolał niech się w.....ą .
    > Co WY na to

    a my na to, ze tak czy inaczej dlugi bedziesz musial uregulowac, sam, lub
    solidarnie z innymi spadkobiercami, jesli sa, no chyba ze ojciez nie
    pozostawil po sobie innego majatku, wtedy mozesz spadek odrzuci, pod
    warunkiem ze jestes bezdzietny

    w sumie to pierwsze pytanie brzmi czy bank zostal powiadomiony o smierci?
    jesli nie to czemu?
    jesli tak, to czy procedura zamkniecia konta zostala uruchomiona?
    jesli tak, to ureguluj dlug, ktory zapewne duzy nie jest i miej to z glowy

  • 5. Data: 2010-02-12 11:47:59
    Od: Solo <t...@n...pl>

    On 12 Lut, 09:55, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > jesli tak, to czy procedura zamkniecia konta zostala uruchomiona?
    > jesli tak, to ureguluj dlug, ktory zapewne duzy nie jest i miej to z glowy

    Ok.dzięki ,skoro tak to odwiedzę ten bank ,myślałem że nic im do
    mnie
    Dzięki wszystkim.
    SOLO

  • 6. Data: 2010-02-12 13:21:38
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    W dniu 2010-02-12 12:47, Solo pisze:

    > Ok.dzięki ,skoro tak to odwiedzę ten bank ,myślałem że nic im do
    > mnie
    > Dzięki wszystkim.
    > SOLO

    nic to nie da, potrzebny bedzie wyrok o nabycie spadku. Tylko w takim
    wypadku bank zamknie to konto. Probuj jednak, mnie sie udalo w jednym
    banku zamknac konto mamy po smierci - trafilem na pancie co nie miala
    pojecia.

    pozdr
    --
    kmc

  • 7. Data: 2010-02-12 13:50:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości

    > nic to nie da, potrzebny bedzie wyrok o nabycie spadku.

    on ma upowaznienie do konta, pytanie w jakim zakresie, byc moze ma pelna
    dyspozycje i konto moze zamknac bez wyroku

  • 8. Data: 2010-02-12 18:03:00
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 11.02.2010 Solo <t...@n...pl> napisał/a:
    > Może ktoś z kolegów precli mógłby z doświadczenia lub prawa wspomóc
    > Otóż.Mój ojciec mając konto w banku PBK do którego byłem upoważniony
    > zmarł......Na konci były gosze alee...czas robi swoje.....A teraz bank

    Polecam zapoznanie się z Kodeksem Cywilnym, Art. 1030 do 1034,
    przynajmniej. Pozostałe też mogą zainteresować.
    Kodeks znajdziesz googlami, choćby tutaj:
    http://www.eko.org.pl/lkp/prawo_html/kodeks_cywilny.
    html
    lub pdf
    http://www.ihlublin.pl/pliki%20do%20pobrania/kodeks_
    cywilny.pdf

    W razie niezrozumienia trzeba się skonsultować ze specjalistą.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2010-02-15 22:17:36
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości

    > on ma upowaznienie do konta, pytanie w jakim zakresie, byc moze ma pelna
    > dyspozycje i konto moze zamknac bez wyroku

    Pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci właściciela konta. Pozostaje
    procedura spadkowa.