  • 11. Data: 2011-10-22 10:21:38
    Temat: Re: tajemniczy znak w ascii
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 21/10/2011 18:10, f...@g...pl wrote:

    > im dluzej i 'powazniej' sie tym zajmuje tym wiecej widze
    > jaka to straszna robota;

    masz rację. I do tego trzeba siedzieć i pracować po nocach, jeżeli tylko
    chce się coś osiągnąć ...

    http://arstechnica.com/gaming/news/2011/10/i-think-t
    heyre-mad-inside-the-48-hour-battle-to-build-the-bes
    t-video-game.ars

    B.

  • 12. Data: 2011-10-22 11:11:46
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Drogi Firze, nieustraszony generale Kenobi, czcigodny profesorze Kibonte...

    Droga słuszna i bardziej moralna z reguły bywa trudniejsza, lecz jest
    bardziej owocna.

    Porównujesz boskie zajęcie (programowanie) do tak nędznych, choć
    sprawiających przyjemność umysłową (która jest moralna), jak czytanie
    beletrystyki albo oglądanie filmów. Wszyscy uznają pismo papierowe jako
    ogromny wynalazek ludzkości. Podczas gdy w swej istocie sprowadza się
    ono do utrwalania ludzki idei. Natomiast wynalezieni programowania było
    o wiele bardziej znaczącym wynalazkiem, bo pozwoliło tchnąć życie w
    nasze idee. Natomiast czym są czytanie książek i oglądanie filmów - to
    niezwykle marny proces sekwencyjnego przetwarzania danych, praktycznie
    bez zaangażowania intelektualnego odbiorcy. Jak się okazuje to
    sekwencyjne rozwiązania w życiu ludzkim noszą znamiona patologi -
    wystarczy rozważyć ruch drogowy (łatwo zablokować cały ruch przez
    wypadek - a w Polsce drogi alternatywne nie są przystosowane do
    przejmowania ruchu w sytuacjach awaryjnych), ruch kolejowy, organizacja
    nauki (nie dopuszczanie do wyższych stopni kształcenia bez przebrnięcia
    przez niższe), kolejki do lekarzy, czy wreszcie ślęczenie nad książkami
    i oglądanie tv "wszystkiego jak leci". Te zjawiska powodują frustracje
    (która oczywiście jest nie moralna) lub nie są najwyższym wysiłkiem
    intelektualnym (więc nie są najmoralniejszym możliwym zajęciem).

    Problemem w programowaniu faktycznie jest pewien bałagan zmuszający
    programistów nad ślęczeniem nad dokumentacją zamiast skupienia się na
    samym projektowaniu i programowaniu rozwiązań.

    Częściowo ten chaos jest nieunikniony z uwagi na to że potrzebujemy
    bibliotek które realizują koncepcje modularyzacji jaka stanowi
    podstawową metodę inżynierską. Dlatego poznawania bibliotek raczej nie
    unikniemy.

    Jednak ogromny chaos wiąże się z multum języków programowania. Moim
    zdaniem jest to zupełnie nie potrzebne. Mi się wydaje, że można
    opracować taki język który można by implementować jako kompilowany lub
    jako interpretowany. Wynika to z tego, że język interpretowany miałby
    nieco okrojoną składnie w porównaniu do kompilowanego (np. bez
    wskaźników, wstawek asemblerowych i szablonów).

    Pomimo że programowanie jest boskim zajęciem, to życie w świecie
    fizycznym nakłada na nas konieczność balansowania głównych aspektów
    naszego życia. Tak więc ograniczanie się do wysiłku umysłowego (np.
    tylko do programowania) nie zapewni optimum w naszym życiu. Dlatego
    trzeba zadbać również o aspekt fizyczny i uczuciowy.

  • 13. Data: 2011-10-22 11:24:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 22 Oct 2011 11:21:38 +0100, Bronek Kozicki napisał(a):

> [...]
    > chce się coś osiągnąć ...
    >
    > http://arstechnica.com/gaming/news/2011/10/i-think-t
    heyre-mad-inside-the-48-hour-battle-to-build-the-bes

    Racja. Z reszta programowac mozna idac ulica. Czasami nawet tak jest
    lepiej, gdy sie czlowiek zapetli:)

  • 14. Data: 2011-10-22 11:32:04
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    A przy okazji... Ciekawe dlaczego mozg sie zapetla, a nie otwiera jakies
    nowe polaczenia neuronowe celem rozwiazania problemu, tylko krazy w kolko
    po tym samym torze...

  • 15. Data: 2011-10-22 13:14:58
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-22 13:32, Jacek pisze:
    > A przy okazji... Ciekawe dlaczego mozg sie zapetla, a nie otwiera jakies
    > nowe polaczenia neuronowe celem rozwiazania problemu, tylko krazy w kolko
    > po tym samym torze...

    Bo myślisz mózgiem a nie umysłem. Gdy się myśli umysłem można się
    otworzyć na nowe koncepcje.

  • 16. Data: 2011-10-22 14:23:45
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-10-22 13:11, Szyk pisze:
> [...]
    > nieco okrojoną składnie w porównaniu do kompilowanego (np. bez
    > wskaźników, wstawek asemblerowych i szablonów).

    Wstawki asemblerowe, też mi pomysł! To można w C sobie robić, a nie w
    języku, któremu dajesz aspiracje jak wyżej. A szablony to w czym ci
    przeszkadzają?

    artur

  • 17. Data: 2011-10-22 20:05:14
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-22 16:23, Artur Muszyński pisze:

    > Wstawki asemblerowe, też mi pomysł! To można w C sobie robić, a nie w
    > języku, któremu dajesz aspiracje jak wyżej.

    C nie jest dobrym językiem, a podstawowym kryterium jakości języka
    kompilowanego jest możliwość pisania w nim zarówno systemów
    operacyjnych, jak i poważnych aplikacji. Bez asemblera systemu
    operacyjnego nie napiszesz.

    > A szablony to w czym ci
    > przeszkadzają?

    Nie jestem pewien czy w językach skryptowych da się je zaimplementować w
    sensowny sposób.

  • 18. Data: 2011-10-22 22:10:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.10.2011 22:05, Szyk pisze:
    > W dniu 2011-10-22 16:23, Artur Muszyński pisze:

    > Bez asemblera systemu
    > operacyjnego nie napiszesz.
    Kłamstwo.

    > Nie jestem pewien czy w językach skryptowych da się je zaimplementować w
    > sensowny sposób.
    Da się. Nawet prościej niż w kompilowanych. (Ale bez korzyści
    wynikających z kompilacji jak optymalizacja, czy metaprogramowanie.)

    Michoo