  • 21. Data: 2020-03-04 17:39:05
    Temat: Re: tagi RFID a bramki w sklepach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 4 marca 2020 17:00:03 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Zawsze to jednak zmniejszenie o 30% katalogowej ładowności. Zdaje
    > się, że są też jakieś tagi co się je przykleja do pszczoły. Tyle
    > że sama pszczoła waży circa 100mg, więc podejrzewam, że te tagi
    > jeszcze mniejsze. Pytanie, czy do kolibra się nadadzą -- możnaby
    > ptaszynie trochę ulżyć, niech się nie przemęcza.

    Hmmm, do pszczoły? I czytniki przy wejściu do ula oraz na różnych drzewach?
    Ale pszczoła ma pewnie udźwig w stosunku do swojej masy jak koliber, zdolność lotu to
    jednak straszne utrudnienie.
    Ale do mrówki przykleić dać się powinno - tzn. na pewno w kategorii udźwigu, to
    przecież siłacze w stosunku do swojej masy, jedynie z wielkością może być problem.
    No i weź tu znajdź wejście do mrowiska...

  • 22. Data: 2020-03-04 17:47:59
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.03.2020 um 16:59 schrieb Jarosław Sokołowski:

> [...]
    > jeszcze mniejsze. Pytanie, czy do kolibra się nadadzą -- możnaby
    > ptaszynie trochę ulżyć, niech się nie przemęcza.
    Inne częstotliwości. 13.56MHz jest ok, ale tego się nie da podskórnie,
    choć kolibrom tego nie robimy, są przy łapkach. Niedługo będziemy
    eksperymentować z systemem na 433 i 800 Mhz. Używa skóry jako anteny.
    Jeszcze nie mam na biurku, ale w robocie już jest. Jesem ciekaw jak to
    działa.
    Te RFID dla pszczół ważą poniżej 1mg. Antena na folii.

    Waldek