  • 1. Data: 2012-10-11 10:01:00
    Temat: tVN kłamie
    Od: "jerzy.n" <b...@g...pl>

    Przed chwila Pan Łukasz Wójcik w TVN-ie opowiadał ze Niemcy za przekroczenia
    szybkosci nie płaca w Polsce , konkretnie chodziło mu o zdjecia z radarów
    .Polacy tez nie płacą za podobne przekroczenia w Niemczech i to mam
    kilkakrotnie sprawdzone , bo jak to ma niby wyglądać, dostane nakaz
    płatniczy z Niemiec i jak niby mam płacić w euro ? bzdura ...
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-10-11 10:36:12
    Temat: Re: tVN kłamie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Oct 2012 10:01:00 +0200 osobnik zwany jerzy.n
    napisał:

> [...]
    > Niemczech i to mam kilkakrotnie sprawdzone , bo jak to ma niby wyglądać,
    > dostane nakaz płatniczy z Niemiec i jak niby mam płacić w euro ? bzdura

    kłamie bo powiedział prawdę? Fajny jesteś

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2012-10-11 10:38:47
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-11 10:01, jerzy.n pisze:
> [...]
    > kilkakrotnie sprawdzone , bo jak to ma niby wyglądać, dostane nakaz
    > płatniczy z Niemiec i jak niby mam płacić w euro ? bzdura ...

    Jeśli chodzi o wykroczenie, za które grozi grzywna w wysokości do 70
    euro (z reguły jest to mandat za przekroczenie prędkości do 20 km/h) to
    w takim wypadku mandatu nie otrzymamy. Niestety w takiej sytuacji nie do
    końca możemy czuć się bezkarni. Numery naszych tablic rejestracyjnych,
    które zostały sfotografowane, znajdują się w niemieckiej policyjnej
    bazie danych przez 3 m-ce. W takim wypadku w razie zatrzymania przez
    niemiecka policję zażądają oni na miejscu zapłaty wcześniejszego mandatu
    wykonanego przez fotoradar. Zaś gdy mandat będzie przekraczał kwotę 70
    euro- wezwanie do zapłaty zostanie nam wysłane! Z reguły mandat z nr
    konta trafia do nas po kilku tygodniach od wykroczenia.
    Jacek

  • 4. Data: 2012-10-11 10:50:22
    Od: "jerzy.n" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    . Zaś gdy mandat będzie przekraczał kwotę 70
    > euro- wezwanie do zapłaty zostanie nam wysłane! Z reguły mandat z nr konta
    > trafia do nas po kilku tygodniach od wykroczenia.
    > Jacek

    I nawet jak otrzymasz takie wezwanie do zapłaty z Niemiec to każdy Polak już
    leci i płaci, nie słyszałem o podobnym przypadku. Mam prywatna opinie
    oficera Bundespolizei, ze oni nic nie wysyłają .Wymagają opłat i je
    egzekwują za przewinienia dokonane na żywo i wtedy płacisz na miejscu albo
    samochód na parking i się dalej martw co z tym fantem zrobić ...

  • 5. Data: 2012-10-11 11:10:31
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    jerzy.n wrote:

> [...]
    > .Wymagają opłat i je egzekwują za przewinienia dokonane na żywo i
    > wtedy płacisz na miejscu albo samochód na parking i się dalej martw

    Jeżeli jeździ często do Niemiec to jednak płaci...

  • 6. Data: 2012-10-11 11:19:30
    Od: "jerzy.n" <b...@g...pl>

    Użytkownik "jahi" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli jeździ często do Niemiec to jednak płaci...
    Do granicy mam 19 km , jeżdżę często i z dwa razy "strzeliło" i zero reakcji
    policji i przy kontrolach tez bez uwag. Czy Niemcy maja dostep do polskiej
    sieci informatycznej policji z naszymi danymi ...

  • 7. Data: 2012-10-11 12:08:31
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Do granicy mam 19 km , jeżdżę często i z dwa razy "strzeliło" i zero
    reakcji policji i przy kontrolach tez bez uwag.

    za wolno jezdzisz ... zlap 160/80 i wtedy sie pochwal ..duperele typu
    72/60 ida z klucza do kibla

    //Czy Niemcy maja dostep do polskiej sieci informatycznej policji z
    naszymi danymi ...

    maja dostep do CEPIKA w czasie rzeczywistym

    P.

  • 8. Data: 2012-10-11 12:12:27
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 11.10.2012 10:01, jerzy.n wrote:
> [...]
    > kilkakrotnie sprawdzone , bo jak to ma niby wyglądać, dostane nakaz
    > płatniczy z Niemiec i jak niby mam płacić w euro ? bzdura ...

    Jesli niemiecka Policja kiedykolwiek Ciebie zatrzymala i ma Twoje dane
    adresowe to dostajesz mandat poczta.
    Wiec jesli lubisz piracic to jedyne wyjscie to czesto zmieniac auta.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2012-10-11 20:37:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** jerzy.n pisze tak:

    > Wymagają opłat i je egzekwują za przewinienia dokonane na żywo i
    > wtedy płacisz na miejscu albo samochód na parking i się dalej
    > martw co z tym fantem zrobić ...

    No dobra. Zabierają samochód, powiedzmy pod francuską granicą. Lecę na
    oparach do Slough bo mam nagraną posadę w fabryce kotletów mielonych.

    Czy zapewniają wtedy hotel? ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 10. Data: 2012-10-12 19:46:09
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "PJ" napisał
    > za wolno jezdzisz ... zlap 160/80 i wtedy sie pochwal ..duperele typu
    > 72/60 ida z klucza do kibla

    Dokładnie. Przekroczenie od 16 do 20 km/h to 35 euro. Ściąganie od polskiego
    kierowcy to minusgescheft. Nie opłaca im się.

    Stawki np tu:

    http://tnij.com/1yj7H

    > //Czy Niemcy maja dostep do polskiej sieci informatycznej policji z
    > naszymi danymi ...
    > maja dostep do CEPIKA w czasie rzeczywistym

    A to już nie jest prawda. Nawet nasza policja w czasie rzeczywistym ma
    bardzo ograniczony dostęp do informacji z CEPIK (co do zakresu danych).
    Natomiast na podstawie prawa unijnego Niemcy mogą się zwrócić do COI o
    udostępnienie tych danych. W praktyce działa to prawie od początku tego
    roku.

    http://tnij.com/WRy5b

    "Dziś już wiemy, że Niemcy uzyskali je oficjalną drogą. Wyjaśnił to rzecznik
    frankfurckiego ratusza Christian Hirsch. Okazało się, że w październiku 2011
    roku, zaraz po przegłosowaniu przez Parlament Europejski dyrektywy unijnej w
    sprawie wymiany danych osobowych, nasi sąsiedzi zwrócili się do swojego
    ministerstwa ruchu drogowego z prośbą o informacje, w jaki sposób mogą je
    uzyskiwać. (...)nasze Ministerstwo Spraw Wewnętrznych wskazało adres
    poznańskiego oddziału COI. Od tego czasu frankfurtczycy wysyłają tam
    zapytania o dane. Czekają pięć tygodni, płacą niewiele ponad 30 zł i już je
    mają. Potwierdziła to nam w czwartek kierowniczka tego ośrodka Krystyna
    Michałowicz. - Udostępniamy te dane w trybie urzędowym, na pisemne
    zapytanie, na podstawie ustawy o ruchu drogowym (art. 80c, ustęp 6a) i
    dyrektyw unijnych - tłumaczyła. Nie potrafiła powiedzieć, ile razy COI
    wysyłał już adresy Polaków do Niemiec. - Nie prowadzimy statystyk -
    stwierdziła."

    Zainteresowałem się tym tematem kiedy w lipcu jadąc nocą do Stuttgartu na
    jakimś zadupiu ostrzelał mnie ich fotoradar. Było tak licznikowe 80/50 w
    rzeczywistości pewnie mniej, a i odejmują kilka kilometrów na błąd
    pomiarowy. Do dzisiaj nic nie przyszło i już nie przyjdzie. Ciekawostką
    jest, że jak już mi strzeliło, to myślałem że Niemcy jadący za mną się
    pozabijają, tak hamowali. Mnie to już było rybka. :)

    pozdr
    lublex