  • 1. Data: 2014-01-13 22:07:16
    Temat: switch Gigabit
    Od: tyran <t...@o...pl>

    Witam

    Potrzebuje kupić do użytku domowego dwa switche gigabitowe. Możliwie
    dobre, możliwie najtaniej. Jest trochę tego na allegro, nawet za ~70zl.
    Możecie polecić jakieś sprawdzone propozycje?

    --
    tyran

  • 2. Data: 2014-01-13 23:44:04
    Temat: Re: switch Gigabit
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2014-01-13 22:07, tyran pisze:
> [...]
    > dobre, możliwie najtaniej. Jest trochę tego na allegro, nawet za ~70zl.
    > Możecie polecić jakieś sprawdzone propozycje?

    ja mam coś takiego:
    http://www.linksys.com/en-apac/products/switches/se2
    500

    w sieci można to kupić od 130zł.
    Używam od około 1.5 roku,
    i złego słowa powiedzieć nie mogę ;)
    i przy okazji ładnie wygląda.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 3. Data: 2014-01-14 00:07:55
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

> [...]
    > dobre, możliwie najtaniej. Jest trochę tego na allegro, nawet za ~70zl.
    > Możecie polecić jakieś sprawdzone propozycje?
    Sam uzywam tego
    http://www.hppartner.pl/p/52880/HP-1405-8G-v2-Switch
    -J9794A i od 2,5
    roku przy komplecie obsadzonych portow hnie musialem restartowac nic nie
    zamulalo co wczesniej zdarzalo sie na D-Linku i Tp-linku...

    Krzysiek

  • 4. Data: 2014-01-14 09:33:23
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-14, o godz. 00:07:55
    Tasiorsa <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > roku przy komplecie obsadzonych portow hnie musialem restartowac nic
    > nie zamulalo co wczesniej zdarzalo sie na D-Linku i Tp-linku...

    A jak zarządzalny to np. HP 1910-8G. Tylko że to już niestety ~650PLN
    ale możliwości ma spore i praca stabilna. Plus to gniazdo na wkładkę do
    światełka. No i jest wersja PoE. jak potrzeba.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2014-01-14 09:48:47
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik gadacz napisał:

    > ja mam coś takiego:
> [...]

    a dobre jakies? :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 6. Data: 2014-01-14 10:49:46
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 14.01.2014 09:33, Maciek Babcia Dobosz pisze:

> [...]
    > ale możliwości ma spore i praca stabilna. Plus to gniazdo na wkładkę do
    > światełka. No i jest wersja PoE. jak potrzeba.

    To już bym wolał MieTka 2011 - możliwości znacznie większe i w
    zależności od modelu, cena niższa.

    Netgear ma też zarządzalne (można wyłączyć QOS jak i zarządzanie vlan,
    trunk) 1Gb, w cenie ok 150 zł za 8x1Gb (jest też wersja 5p i/lub PoE).
    Jedyna wada, to konfigurator, o ile dobrze pamiętam, był tylko pod
    Windows. Droższe modele mają już web panel. Ten niestety był z tych
    prostszych. Acz stabilność i funkcjonalność była ok.

  • 7. Data: 2014-01-14 12:12:58
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-14, o godz. 10:49:46
    Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia> napisał(a):

    > To już bym wolał MieTka 2011 - możliwości znacznie większe i w
    > zależności od modelu, cena niższa.

    Płyty 2011 to ciut inne zastosowanie bo to routerboard a nie switch.
    Poza tym przy 10 portach w modelach 2011 tylko 5 jest 1G a reszta to
    100M. Fajne ale do trochę innych zastosowań niż typowy switch. Poza tym
    HP ma fajną gwarancję - po zarejestrowaniu przy awarii wymiana w ten sam
    dzień roboczy.

> [...]
    > Windows. Droższe modele mają już web panel. Ten niestety był z tych
    > prostszych. Acz stabilność i funkcjonalność była ok.

    Mam parę tanich switchy Netgear i dziękuję. Przy normalnym ruchu
    zwisają losowo. Czasami parę tygodni spokój a czasami konieczność
    resetowania dzień po dniu. Totalna porażka po paroletnich
    doświadczeniach z HP2626/2650. To już z tanich stabilniejsze były tanie
    switche Linksys by Cisco. Co ciekawe tanie niezarządzalne 8-portowe
    Netgear-y 1G działają od kilku lat bez żadnego problemu.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2014-01-14 13:56:51
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 14.01.2014 12:12, Maciek Babcia Dobosz pisze:

> [...]
    > 100M. Fajne ale do trochę innych zastosowań niż typowy switch. Poza tym
    > HP ma fajną gwarancję - po zarejestrowaniu przy awarii wymiana w ten sam

    Można to śmiało przerobić na switch i wówczas mamy dużą wydajność na
    wszystkich portach. Co mi z tego, że switch za 50zł ma 10 portów 1Gb,
    skoro zatyka się już przy ruchu 600Mb? A tym charakteryzują się tanie
    zabawki.

    RB ma też inne modele z większą liczbą portów. Cena niestety już
    większa, ale jak napisałeś, RB nie jest to stricto switch.

> [...]
    > switche Linksys by Cisco. Co ciekawe tanie niezarządzalne 8-portowe
    > Netgear-y 1G działają od kilku lat bez żadnego problemu.

    Ja miałem Netgeara i śmigał dwa lata bez żadnych zwiech. Jedyną
    niedogodnością był wspomniany soft do zarządzania pod windę.

  • 9. Data: 2014-01-14 14:11:34
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Ja miałem Netgeara i śmigał dwa lata bez żadnych zwiech. Jedyną
    > niedogodnością był wspomniany soft do zarządzania pod windę.

    Tu mogę potwiedzić że sporo tego wróciło właśnie na losowe zwisy i zatykanie
    się. Co ciekawe w 90% wracają po paru latach a nie od razu po zakupie albo
    po paru miesiącach. Widać coś tam musi się wypalać w środku i tracić
    parametry po czasie jak ABIT z kondziołami :)

  • 10. Data: 2014-01-14 16:06:54
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-14, o godz. 13:56:51
> [...]

    > wszystkich portach. Co mi z tego, że switch za 50zł ma 10 portów 1Gb,
    > skoro zatyka się już przy ruchu 600Mb? A tym charakteryzują się tanie

    To co podałem wcześniej się nie zatyka. Nie pisałem o zabawkach. ;-)
    Poza tym jak napisałem - RB2011 ma tylko 5 portów 5GB.

    > Ja miałem Netgeara i śmigał dwa lata bez żadnych zwiech. Jedyną
    > niedogodnością był wspomniany soft do zarządzania pod windę.

    Ja dostałem "w spadku" w jednej lokacji kilka sztuk i generowały ciągle
    problemy. Do tego stopnia że przed telefonem do supportu użytkownicy
    wiedzieli że maja je zrestartować. A to nie jest normalna praca. A soft
    pod Windę czy interfejs IE only jak to często w różnych tanich
    urządzeniach?

    Zdrówko