    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: stałe IP i stabilne lacze dla polaczków
    Date: Wed, 27 Oct 2004 00:05:49 +0200
    Sender: o...@o...pl@host99.szuwarowa.krakow.pl

    Witam,

    Tytuł świadomie prowokacyjny, ale jestem pod wpływem jakości usług
    świadczonych przez niektóre firmy, a także Cen jakie mamy w tym kraiku...

    Cel:
    - staly dostep do internetu
    - stale adresy IP -> usługi np. WWW

    Rozwiazanie:
    - dwa lacza z roznymi stalymi IP
    - piewsze, b. tanie, do lokalnej sieci osiedlowej, w miare dobre
    (transfer w dwie strony), ale czesto pada, dluuugi czas reakcji
    administratorow
    - drugie, sdi do tp., wolny transfer (upload niewiele mniejszy od
    xDSL), ale stale IP + cena najnizsza w mojej lokalizacji, wszelkie
    radiówki, to co najmniej kilka razy więcej. Nietia... za horyzontem ;)

    Ta amatorska i względnie *tania* (razem ok 150zl) hybryda ma na celu:
    - zapewnienie *stałego* dostępu do internetu, m.in. ze względu na pracę
    - postawienie serwera (m.in. WWW) z uptime większym od uptime sieci
    osiedlowej

    Czy coś poza krótkim TTL"em i półautomatycznymi zmianami w DNS'ie mogę
    zrobić, bym był cały czas widoczny dla klientów (z wielu względów
    swojego WWW nie chce stawiać u firm zewnętrznych) ? RoundRobin DNS nie
    podoba mi się z 2 względów:
    - w przypadku dzialajacych lacz, uzytkownicy raz beda trafiali na
    szybkie, raz na wolne
    - w przypadku padu osiedlowki, awaria bedzie widoczna, czyli raz sie
    strona zaladuje, raz nie (czy cos pokrecilem ? )

    Chętnie wysłucham uwag.

    --
    Rafał Łukawski
    http://www.lukawski.pl/