  • 41. Data: 2010-05-01 18:08:38
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > Bo tak ogłosiłeś?

    Bo takie są fakty. W zasadzie na tym bazuje zaufanie do większości
    technologii DRM. Nieopłacalność.

    > Po cholerę "łamać AES" jak ma się klucz?

    Nie masz. Nie stać cię na jego wydobycie. W każdym aucie powinien być
    inny co przekreśla opłacalność.

    > O kluczach nawet nie wspomniałem, bo co za problem je wydobyć, skoro
    > byłyby wykorzystywane przy każdym zapisie?

    Nie masz pojęcia jak to działa. Kompletnie.

  • 42. Data: 2010-05-01 18:17:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    Sebastian Biały wrote:

    > Bo takie są fakty. W zasadzie na tym bazuje zaufanie do większości
    > technologii DRM. Nieopłacalność.

    Ich ogromną skuteczność widać podczas przeglądania dowolnego katalogu z
    torrentami.

    > Nie masz. Nie stać cię na jego wydobycie. W każdym aucie powinien być
    > inny co przekreśla opłacalność.

    Ale metoda wydobycia taka sama. A brak opłacalności to tylko Twoje błędne
    założenie.

    > Nie masz pojęcia jak to działa. Kompletnie.

    Ciężar Twojej argumentacji powala, podobnie, jak ogólna bezsensowność
    wywodów.

    --
    cokolwiek

  • 43. Data: 2010-05-01 18:36:29
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 01 May 2010 18:08:38 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo takie są fakty. W zasadzie na tym bazuje zaufanie do większości
    > technologii DRM. Nieopłacalność.

    A'propos wspominanego przez Cię HDCP: prawdopodobnie został już
    złamany w 2001 roku, jednakże ludzie, którzy mogą coś na ten
    temat powiedzieć, obawiają się DMCA. Tylko że to nie oznacza, że
    wiedza ta nie funkcjonuje w podziemiu.

    r.
    _____________

  • 44. Data: 2010-05-01 18:37:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    megrims wrote:

    > Część osób kupuje części w ASO. Tarcze i klocki do BMW robi Textar, a ja
    > i tak wole kupić i wymienić w ASO. Dlaczego? Bo nie chcę aby kiedyś się
    > mnie dziecko zapytało: - tata, a dlaczego inne dzieci chodzą, a ja
    > jeżdżę na wózku? - bo oszczędziłem 400 PLN na tarczach?

    Myślisz, ze zapłacenie więcej za to samo zwiększy Twoje bezpieczeństwo?
    Albo, że tarcze i klocki które oferuje aso bmw są najlepsze z możliwych?
    Albo, że Twoje auto jest najbezpieczniejsze z możliwych?

    --
    cokolwiek

  • 45. Data: 2010-05-01 18:49:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > Ale metoda wydobycia taka sama. A brak opłacalności to tylko Twoje błędne
    > założenie.

    Metoda wydobycia może wymagac trawienia obudowy scalaka i manipulowania
    krzemem bezposrednio pod mikroskopem, albo zdejmowania warstwy po
    warstwie. To jest nieosiągalne dla dresów. A jest stosowana jeśli
    _naprawdę_ Ci zależy na zawartości kostki. Jesli więc stać cię na sprzęt
    za paredziesiąt k$ żeby zarobić 3000zł to gratuluje.

    > Ciężar Twojej argumentacji powala

    W starciu z hasłem ze "znajomość algorytmu szyfrowania załatwia sprawę"
    to na pewno powala.

    >, podobnie, jak ogólna bezsensowność
    > wywodów.

    Którą to bezsensowność natychmiast wskażesz merytorycznie bo przecież
    nie piszesz w powietrze.

  • 46. Data: 2010-05-01 19:24:53
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    > Potrzeba jest taka zeby koszt kręcenia licznika był wyższy niż zyski
    > sprzedania. To jest zabezpiecznie _doskonałe_, nikt go nie będzie łamał.

    Powtarzasz ten argument już któryś raz. Może rzeczywiście jesteś dobrym
    elektronikiem, ale z myśleniem ekonomicznym masz problem.
    Obecnie dresy korzystają ze sposobów i urządzeń opracowanych przez ludzi
    bardziej inteligentnych od nich, którzy zarabiają na sprzedaży tych
    sposobów dużo więcej, od rzeczonych dresów. Bo sprzedają to samo
    kilkaset razy :)
    Tak samo w przypadku łamania bardziej zaawansowanych zabezpieczeń -
    łamaniem ich nie zajmowaliby się dresiarze, tylko elektronicy, którzy
    potem sprzedawaliby te sposoby dresiarzom. Tak, jak obecnie sprzedają
    metody łamania zabezpieczeń przeciwkradzieżowych.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 47. Data: 2010-05-01 19:36:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    LEPEK wrote:

> [...]
    > bardziej inteligentnych od nich, którzy zarabiają na sprzedaży tych
    > sposobów dużo więcej, od rzeczonych dresów. Bo sprzedają to samo

    Przy prawidłowo zabezpieczonych chipie nie da się już podpiąc byle
    wtyczki. Wymagana jest droga i specjalistyczna aparatura która jest poza
    zasięgiem szczerbatych debili wymagająca zdolności manualnych, wiedzy,
    odpowiednich warunkow pracy. Ta aparatura zazwyczaj wymaga ingerencji
    fizycznie w scalak, wytrawienia obudowy, podpinania wyprowadzeń pod
    krzem. To nie jest kwestia jeszcze jednego kabelka do odpalania pasatów.
    W tym cała zabawa, że byle kablem juz Ci się nie uda. I musiałbys to
    zrobić z kazdym scalakiem osobno za kazdym razem.

    A koszt wykonania takiego zabezpieczenia (przed odczytem) jest śmiesznie
    niski. Wręcz zdecydowana większośc współcześnie produkowanych
    mikrokontrolerów posiada takie wbudowane (o różnej skutecznosci, ale
    zazwyczaj niełamalnej byle kablem). Koszt tego ficzera jest tak
    pomijalnie mały, ze w ogóle nie bierze się go pod uwage. Po prostu masz
    to w każdym uC. Jesli nie możesz odczytac Flash/Eeprom kablem to
    algorytmy szyfrujące nagle okazują się BARDZO kłopotliwe w łamaniu.
    Nieopłacalne.

  • 48. Data: 2010-05-01 19:52:25
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-05-01 18:37, to pisze:

    > Myślisz, ze zapłacenie więcej za to samo zwiększy Twoje bezpieczeństwo?
    Żeby to było to samo, ale nie jest. Jeśli uważasz, że to samo, to kup
    dokładnie taki sam proszek, kawę albo perfumy w sklepie w Polsce albo
    w Niemczech. Perfumy to dobry przykład - poczujesz różnice.

    To, że np. Textar robi części do konkretnej marki nie oznacza, że
    weźmie dokładnie taką samą stal do tarcz, dla tej marki i do wolnej
    sprzedaży. Troche już wymieniłem tarcz w swoim życiu i różnica w
    materiale jest. Jesteś pewien, że nie ma zapisów w umowie pomiędzy
    BMW a Textar, że tarcze, które idą do oficjalnego kanału BMW muszą
    być materiałowo lepsze, bo BMW chce mieć uzasadnienie, aby ich tarcze
    były 2x droższe?

    > Albo, że tarcze i klocki które oferuje aso bmw są najlepsze z możliwych?
    Parę razy zastosowałem zamienniki i nie nie byłem zadowolony: po paru
    tys km drżenie steru przy hamowaniu, jakieś dźwięki itp.

    > Albo, że Twoje auto jest najbezpieczniejsze z możliwych?
    Tego nie będę komentował

  • 49. Data: 2010-05-01 20:26:01
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-05-01 19:52, megrims pisze:

> [...]
    > BMW a Textar, że tarcze, które idą do oficjalnego kanału BMW muszą
    > być materiałowo lepsze, bo BMW chce mieć uzasadnienie, aby ich tarcze

    Wystarczającym uzasadnieniem dla wyższej ceny jest logo BMW na produkcie
    oraz ASO, jako sprzedawca.
    Kwestią zupełnie osobną pozostaje, w jaki sposób BMW dba o markę: czy
    jedynie poprzez "docieranie do świadomości", czyli czysty marketing, czy
    może oprócz tego poprzez rzeczywistą dbałość o wyjątkowość używanych
    części zamiennych.

    Pozdr,

  • 50. Data: 2010-05-01 22:18:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-01, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Owszem, ale wpis do DR jest w tym momencie redundantny. Jeśli
    > byłby dostęp do CEPiK, to i tak należałoby sprawdzić wpis w
    > CEPiK-u.

    Owszem. Ale wpis do DR pozwala go zobaczyć od razu i za darmo można go
    porównać ze stanem licznika. Co uprości życie kupującym i załatwi
    kolejnych parudziesięciu oszustów ze stacji diagnostycznych przy tzw.
    "rutynowych kontrolach drogowych".

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski