eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2009-07-15 21:17:22
    Temat: sokoban
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    Witam

    Jakbyście zaprojektowali algorytm do rozwiązywania gry sokoban (japoński
    magazynier). Kiedyś ściągną jakiś solver, ale na dużych zadaniach nie
    znajdował ani dopuszczalnego rozwiązania ani optymalnego.

    Pozdrawiam

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2009-07-16 17:16:40
    Temat: Re: sokoban
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 15 Lip, 23:17, "Mariusz Marszałkowski"
    <b...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Jakbyście zaprojektowali algorytm do rozwiązywania gry sokoban (japoński
    > magazynier). Kiedyś ściągną jakiś solver, ale na dużych zadaniach nie
    > znajdował ani dopuszczalnego rozwiązania ani optymalnego.

    A pare minut wczesniej:



    From: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>
    Date: 15 Lip, 23:06
    Subject: Szukam kogo&#65533; do napisania gierki we flashu
    To: pl.comp.programming

    >> Nie jest to praca na zaliczenie potrzebuję kogoś kto umie szybko i sprawnie
    >> napisać tego typu proste gierki lub inne programy we flash. W perspektywie
    >> dłuższej współpracy.

    >Prześlij projekt programu i wzór umowy na gg 5582899


    Przypadek;>

    Wracajac do pytanie, sokoban jest NP-trudny, wiec dobrze bysmy
    sie zastanowili, co tak naprawde chcemy.

    Porada darmowa, rachunku na gg nie wysle:)

    pozdrawiam
    bartekltg


  • 3. Data: 2009-07-16 17:35:32
    Temat: Re: sokoban
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Wracajac do pytanie, sokoban jest NP-trudny, wiec dobrze bysmy
    > sie zastanowili, co tak naprawde chcemy.

    Co chcemy? Spędzić kilka miłych chwil przy pogawędce o sokobanie.

    Moje przemyślenia:

    1) Najpierw siłowe przeszukiwanie grafu w szerz - złożoność to brench faktor
    do potęgi depth.
    2) Później drobne usprawnienie - odrzucamy pola-pułapki z których nie
    da się dotrzeć do celu.
    3) Kolejny krok, to spamiętywanie węzłów przeszukanych w przeszłości -
    dzięki temu algorytm nie będzie chodził w kółko. Złożoność obliczeniowa
    spadnie do (n nad k), ale złożoność pamięciowa wzrośnie do n nad k.
    4) Gdy pamięci zabraknie, dobra heurystyka do wyboru które węzły
    trzymać zapamiętane a które nadpisać nowymi.
    5) Dobra heurystyka które węzły odrzucić bez przeszukiwania
    6) Gdy z powodu rozmiaru nie ma szans na rozwiązanie optymalne albo
    bliskie optymalnemu, to dwa algorytmy:
    a) pierwszy generuje dowolne rozwiązanie
    b) drugi im pracuje dłużej, tym ma większe szanse na poprawienie
    rozwiązania

    Pozdrawiam


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: