  • 1. Data: 2013-08-30 16:55:37
    Temat: sms zawyżony licznik
    Od: j...@g...com

    Witam,

    szukałem odpowiedzi w popularnej szukajce, ale bezskutecznie. Po otrzymaniu
    wiadomości sms (jednej wiadomości) na liczniku przy kopertce pokazuje mi się jakbym
    otrzymał 5 wiadomości. Poprzednio miałem 3. Mój telefon to samsung solid 2710, sieć
    orange. Co może być przyczyną? Gdy przewinę na skrzynkę odbiorczą widzę 1 wiadomość
    od nadawcy a pod nią 4 puste. Oczywiście po przeczytaniu jest jedna wiadomość.

  • 2. Data: 2013-08-30 17:44:33
    Temat: Re: sms zawyżony licznik
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >przyczyną? Gdy przewinę na skrzynkę odbiorczą widzę 1 wiadomość od
    >nadawcy a >pod nią 4 puste. Oczywiście po przeczytaniu jest jedna

    Dluga ta wiadomosc ?
    jeden SMS zawiera do 70 znakow unicode, czyli z polskimi znakami.
    Jesli ktos wysyla dluzsza - to telefon dzieli na kilka SMS, a u
    odbiorcy laczy tych kilka w jedna.

    Wiec pewnie to to.

    J.

  • 3. Data: 2013-08-30 18:18:11
    Temat: Re: sms zawy?ony licznik
    Od: panti <p...@z...pl>

    Dnia 30.08.2013 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > jeden SMS zawiera do 70 znakow unicode, czyli z polskimi znakami.
    > Jesli ktos wysyla dluzsza - to telefon dzieli na kilka SMS, a u

    Właśnie nie. Nie zależnie od długości wiadomości i tak w powiadomieniu
    widzę 5 odebranych smsów. Mogę testowo wysłać nawet buźkę :) a i tak
    powiadomienie informuje o 5 wiadomościach. Zastanawia mnie co może być
    przyczyną. Nie wiem też jakie ewentualnie ustawienia są na karcie. Sima
    otrzymałem "w schedzie" w ramach wymiany kartami ....

    może jeszcze jakieś sugestie?

  • 4. Data: 2013-08-30 18:32:24
    Od: panti <p...@z...pl>

    Dnia 30.08.2013 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    Dodam jeszcze, że zmieniłem w opcjach wiadomości ustawienie znaków na
    automat, unicode, alfabet gsm i przy każdej z tych opcji otrzymuję 4
    virtualne eski i jeden faktyczny .... ;-(

  • 5. Data: 2013-08-30 18:38:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    panti <p...@z...pl> wrote:
> [...]
    > automat, unicode, alfabet gsm i przy każdej z tych opcji otrzymuję 4
    > virtualne eski i jeden faktyczny .... ;-(

    To akurat nie ma wpływu na otrzymywane SMS-y.
    Dobrze by było tego SIMa sprawdzić z innym telefonem i odwrotnie.
    Podejrzewam rozjechanie oprogramowania. Może factory reset wystarczy?

  • 6. Data: 2013-08-30 18:49:52
    Od: panti <p...@z...pl>

    Dnia 30.08.2013 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:

    > To akurat nie ma wpływu na otrzymywane SMS-y.
    > Dobrze by było tego SIMa sprawdzić z innym telefonem i odwrotnie.
    > Podejrzewam rozjechanie oprogramowania. Może factory reset wystarczy?

    Najlepiej w takim samym solidzie? Zobaczę, co da się zrobić. Na razie
    nie mam nic pod ręką. Może faktycznie spróbuję przerzucić dane i
    wyczyścić telefon.

    Myślałem, że może moje wiadomości są gdzieś jeszcze przekierowywane.
    Stąd te zawyżenie licznika. Bo to fon z pracy, ale chyba pracodawca
    i tak może zamówić billing...

  • 7. Data: 2013-08-30 19:10:10
    Od: panti <p...@z...pl>

    Dnia 30.08.2013 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:

    Zamieniłem kartę sim w tym telefonie na inną z orange, ale prepaida i
    wszystko jes o.k. Jedna wiadomość -> 1 ka na liczniku. Z abonamentową
    nadal 5. Jeszcze jakieś sugestie?

  • 8. Data: 2013-08-30 19:41:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    panti <p...@z...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Zamieniłem kartę sim w tym telefonie na inną z orange, ale prepaida i
    > wszystko jes o.k. Jedna wiadomość -> 1 ka na liczniku. Z abonamentową

    Tak - podejrzana karta w innym telefonie