-
1. Data: 2010-04-13 19:57:01
Temat: skuter - porady - opinie
Od: Sysek <s...@p...onet.pl>
Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200
Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem,
ale na skuterach to się ni cholery nie znam.
Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ?
W szranki stają
- Aprilia SR 50 DiTech
- Piaggio NRG
- TBG Howk 303
- Yamaha Slider
- Suzuki Katana AY50
Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają
Kurcze poradźcie coś.
Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem ,
mało pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.
Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ?
--
Sysek
-
2. Data: 2010-04-13 20:43:15
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>
> Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają
> Kurcze poradźcie coś.
> Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem , mało
> pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.
Kilka lat temu, kiedy zadomowiła się na rynku Aprilia Ditech, przeważały
opinie, że DiTech to rozwiązanie awaryjne i z uwagi na brak przeszkolenia
polskich mechaników i marną dostępność części, drogie w naprawie i że
najlepiej brać bardziej uniwersalną w naprawach i tuningu wersję gaźnikową
(do tego stopnia, ze w ogłoszeniach na Allegro, kiedy ktoś sprzedawał
wertsję gaźnikową, było to wyraźnie wytłuszczone, natomiast w przypadku
wersji wtryskowej nikt się tym nie chwalił, a rozpoznać mozna ją było po
dodatkowej kontrolce poniżej deski rozdzielczej:))
Zaznaczam, iż to opionie sprzed kilku lat, nie wiem, jak ta sytuacja wyglada
obecnie, kiedy wiekszość nowych "markowych" (czytaj: zaawansowanych
technologicznie) modeli opartych jest na wtrysku.
-
3. Data: 2010-04-14 00:03:42
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>
Sysek napisal:
| Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200
| Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem,
| ale na skuterach to się ni cholery nie znam.
| Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ?
| W szranki stają
| - Aprilia SR 50 DiTech
| - Piaggio NRG
| - TBG Howk 303
| - Yamaha Slider
| - Suzuki Katana AY50
|
| Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają
| Kurcze poradźcie coś.
| Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem ,
| mało pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.
| Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ?
DiTech to był awaryjny sukinsyn, ciężko było go naprawić, a części drogie i
niedostępne od ręki ;) Tak było przynajmniej... jakieś 3 lata temu, o ile
mnie pamięć nie myli ;) Jakkolwiek i obecnie nie babrałbym się z tym
modelem. Pali niby mniej, ale jak się spieprzy, to ta różnica się o kant ...
roztrzaśnie.
SRkę brałbym tylko z gaźnikiem. Ponadto z tych z listy osobiście wybrałby
NRG lub Gilerę Runner. Tym ostatnim miałem okazję sam jeździć prawie dwa
sezony (dawno temu co prawda) i bardzo ciepło wspominam ten skuter. Mówię
oczywiście o tym starszym modelu, choć ten nowy też jest rewelacyjny, ale
nie miałem z nim tak długiej styczności :)
Mój Runner (silnik ten sam co w NRG) miał 70 tys. przebiegu i jedną
generalkę po drodze, a rozwijał jakieś 90 km/h, co jak na skuter 50ccm jest
chyba nadal niezłym wynikiem :)
Ehh... stare dobre czasy... :P
--
Bialy | GG:1092403
-
4. Data: 2010-04-14 06:23:58
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Tue, 13 Apr 2010 21:57:01 +0200, Sysek napisał(a):
> Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ?
Lekki OT, ale w ubiegłym roku szukałem skutera, który miał być w miarę
długowieczny, z bezproblemowym dostępem do części (nawet za kilka lat),
z możliwością odblokowania (chodziło o lepszy start - V max był/jest
sprawą drugorzędną), itp. Po prostu prosty dupowozik na rożnorakie
dojazdy po wsi. Po analizie tego co można było spotkać nowego na rynku
wyszło mi, że Yamaha miała najlepszy stosunek ceny do jakości i
długowieczności - zdecydowaliśmy się na wersję zwaną YogRR. Za krótko go
mamy (jeden sezon), żebym mógł cokolwiek wyrokować - ale wszędzie gdzie
czytałem i słyszałem o tym wynalazku, to ludzie go polecali (i
oczywiście Aeroxa).
Wczoraj byłem w naszej wrocławskiej yamasze - z tego co przelotnie
zobaczyłem to nowe skutery jakby potaniały, a do tego można spokojnie
znaleźć coś z ubiegłego roku, co będzie jeszcze tańsze ze względu na
rocznik.
IMO lepiej dopłacić te kilka złotych i kupić jakiegoś prostego,
firmowego 2T na gaźniku, ze starymi sprawdzonymi rozwiązaniami, które
ogranie każdy mechanik, niż najnowsze rozwiązania - w końcu to nie
Fireblade, gdzie liczy się każdy KM/Kg.
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600
-
5. Data: 2010-04-14 08:43:19
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: WS <L...@c...pl>
On 13 Kwi, 21:57, Sysek <s...@p...onet.pl> wrote:
> Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200
> Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem,
> ale na skuterach to się ni cholery nie znam.
A czy musi to byc koniecznie skuter? Nie wystarczy jakis motorower z
biegami?
np. Yamaha TZR 50 ;)
WS
-
6. Data: 2010-04-14 10:47:48
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: Sysek <s...@p...onet.pl>
W
> A czy musi to byc koniecznie skuter? Nie wystarczy jakis motorower z
> biegami?
> np. Yamaha TZR 50 ;)
>
> WS
>
Właśnie , że nie , ma być koniecznie skuter.
młody potrenował na sprzętach starszego syna i stwierdził , że mu to nie
pasuje. Nie czuje się pewnie. A miarkował się do Suzuki Gama, Aprilla
turag 50 , czy jakoś tak i ostatnio KTM Sting czyli DT w wersji SM.
Ma być "kibelek" i koniec.
--
Sysek
-
7. Data: 2010-04-14 15:41:12
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: "Maciekq" <W...@t...pl>
Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomości:
> Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem , mało
> pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.
> Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ?
Kupiłem Di-Techa z przebiegiem 4500 i odsprzedałem po 1,5 roku z 11000 na
liczniku. Nie miałem żadnych problemów z wtryskiem. Odblokowany palił mi w
mieście max 2,5l, przy mojej spokojnej jeździe wychodziło czasem nawet
2-2,2l. Dobre hamulce, dwie tarcze, przewidywalne i skuteczne. Słyszałem
różne historie, że to się psuje, że ten wtrysk awaryjny, ale to tylko z
drugiej ręki. Kolega do szkoły jeździł też Di-Techem i sobie chwalił. Bardzo
miło wspominam tego mojego pierwszego sprzęta :)
Maciek
-
8. Data: 2010-04-16 21:09:56
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: Sysek <s...@p...onet.pl>
Ma ktoś jakieś doświadczenie z
Peugeot SPEEDFIGHT II
--
Sysek
-
9. Data: 2010-04-17 15:06:07
Temat: Re: skuter - porady - opinie
Od: a...@h...pl
Sysek <s...@p...onet.pl> writes:
> Ma ktoś jakieś doświadczenie z
> Peugeot SPEEDFIGHT II
>
no, dwa lata na tym przejezdziem, a co bys chcial wiedziec?
A.
--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm