  • 1. Data: 2013-08-15 14:38:59
    Temat: sinus na prostokąt
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    przygotowałem dziś zagadnienie: jak z sinusa zrobić prostokąt?
    jakby Ktoś nie łapał to wklejam obrazek:
    http://e-serwis.org/smietnik/sinus_prost.PNG

    na początku kombinowałem z jakimś schmitem, ale teraz przyszło mi do głowy,
    że może jakiś kondzior i dioda? za wszelkie pomysły dzięks.

  • 2. Data: 2013-08-15 14:40:59
    Temat: Re: sinus na prostokąt
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    dodam jeszcze, że sinus musi mieć 50 Hz... prostokąt tak samo...

  • 3. Data: 2013-08-15 15:23:48
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    tu gdzie jest 0 niebieskie, to nie jest 0V tylko to jest odpięcie linii
    sygnału od reszty układu...

  • 4. Data: 2013-08-16 07:30:59
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> napisał w wiadomości
    > dodam jeszcze, że sinus musi mieć 50 Hz... prostokąt tak samo...

    Jeśli nie jest istotna synchronizacja przejścia (wejściowego) sinusa przez zero ze
    zmianą stanu
    (wyjściowego) prostokąta, toprzerzutnik pana Otto Schmitta twoim przyjacielem.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2013-08-16 14:45:58
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    wiem wiem, myślałem, że Ktoś tu wymyśli coś lepszego,
    bo układ ma działać w jakimś tam zakresie zmian amplitudy wygnału
    wejściowego (np. +/-30%)...

  • 6. Data: 2013-08-16 14:52:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Ministerstwo Propagandy <...@...s> napisał(a):
    > wiem wiem, myślałem, że Ktoś tu wymyśli coś lepszego,
    > bo układ ma działać w jakimś tam zakresie zmian amplitudy wygnału
    > wejściowego (np. +/-30%)...

    I jaki masz problem? Chyba że sygnał wyjściowy ma mieć taką samą amplitudę
    jak wejściowy, to sprawa się trochę komplikuje, bo w momencie przechodzenia
    sygnału wejściowego przez zero nie wiadomo jaką osiągnie on amplituę. Trzeba
    by to jakoś szacować na podstawie szybkości narastania zbocza tego sinusa w
    tym momencie. Ale tak ogólnie to wystarczy zwykły komparator na wzmacniaczu
    operacyjnym.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2013-08-16 14:57:17
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    nie znam się na tym zupełnie, ale poszukiwany jeszcze jakiś mosfet do tego
    zwierania wejścia z wyjściem... może Ktos poda jakiś konkretny symbol?

  • 8. Data: 2013-08-16 18:50:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 sierpnia 2013 14:52:52 UTC+2 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > I jaki masz problem?

    On ma problem "jak się nazywa żarówka z drucikiem".

  • 9. Data: 2013-08-16 18:54:36
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    ić srać do europy...

  • 10. Data: 2013-08-16 21:35:18
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > On ma problem "jak się nazywa żarówka z drucikiem".

    no jak - to się fachowo nazywa "żarówka żarowa bezpośrednio żarzona".