  • 11. Data: 2010-10-18 20:42:26
    Temat: Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Oct 2010 20:08:07 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >http://allegro.pl/zawor-kulowy-elektryczny-z-sterow
    nikiem-i1275150045.html

    >To mi wyskoczyło od razu po wpisaniu w Allegro. Nawet taniej, 90 zł,
    >choć wygląda dość tandetnie (ale powinno działać). Widywałem lepsze

    No no, jestem pod wrazeniem, szczegolnie tych 50mA.

    J.

  • 12. Data: 2010-10-18 22:24:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    ikiem-i1275150045.html

    > No no, jestem pod wrazeniem, szczegolnie tych 50mA.

    W sensie, że mało? Czas zamknięcia-otwarcia ok. 5s. Zawór kulowy chodzi
    bardzo lekko, niezależnie od przełączanego ciśnienia. Tam musi być
    malutki silniczek z dużą przekładnią. Mnie bardziej zastanowiły te 3,6mA
    (w stanie spoczynku). Zapewne jakaś elektronika od obsługi wyłączników
    krańcowych. Może optyczne są.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-10-18 23:07:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Oct 2010 22:24:30 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >W sensie, że mało? Czas zamknięcia-otwarcia ok. 5s. Zawór kulowy chodzi
    >bardzo lekko, niezależnie od przełączanego ciśnienia. Tam musi być

    Te co znam chodza dosc ciezko. Cisnienie moze jeszcze wzmoc sile.

    >malutki silniczek z dużą przekładnią.

    No niewatpliwie, ale od czasu gdy przesuwalem 20 ton na kolkach nie
    darze juz przekladni az tak wielkim szacunkiem. Niby mozna zejsc do
    dowolnie malej sily .. ale czy na pewno ?

    J.

  • 14. Data: 2010-10-18 23:46:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Te co znam chodza dosc ciezko.

    Może kwestia nasmarowania, albo co? Nowe, wprost z fabryki chodzą bardzo
    lekko. Kto nie wierzy, może sprawdzić w dowolnym sklepie hydraulicznym.
    Wypolerowana stal i teflon -- nie ma co się dziwić.

    > Cisnienie moze jeszcze wzmoc sile.

    W jaki sposób?

    > No niewatpliwie, ale od czasu gdy przesuwalem 20 ton na kolkach nie
    > darze juz przekladni az tak wielkim szacunkiem. Niby mozna zejsc do
    > dowolnie malej sily .. ale czy na pewno ?

    Ćwierć obrotu w pięć sekund -- małe silniczki mają setki obrotów na
    sekundę. Nie widzę żadnego problemu z otwarciem/zamknięciem zaworu
    przy takich wrunkach.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-10-19 01:01:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Oct 2010 23:46:03 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Może kwestia nasmarowania, albo co? Nowe, wprost z fabryki chodzą bardzo
    >lekko. Kto nie wierzy, może sprawdzić w dowolnym sklepie hydraulicznym.

    I co - dzwignia opada pod wlasnym ciezarem ?

    >W jaki sposób?

    jak zawor zamkniety, to cisnie z jednej strony - a z drugiej kulka
    opiera sie o gniazdo.

    >Ćwierć obrotu w pięć sekund -- małe silniczki mają setki obrotów na
    >sekundę. Nie widzę żadnego problemu z otwarciem/zamknięciem zaworu
    >przy takich wrunkach.

    No coz, nie zaproponuje wykonania przekladni, to to zbyt trudne,
    ale jakbys kiedys mial okazje to sprawdz. Chocby stary wodomierz - tam
    przekladnia 1000:1.

    J.

  • 16. Data: 2010-10-19 07:00:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > zdalnie udychtować culajdung we flanszy.

    Pozwolę sobie poprawić...culajtung.
    No.

    Marek

  • 17. Data: 2010-10-19 07:09:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > I co - dzwignia opada pod wlasnym ciezarem ?

    Po odkręceniu uszczelnienia osi, tak to mniej więcej wygląda.

    > jak zawor zamkniety, to cisnie z jednej strony - a z drugiej kulka
    > opiera sie o gniazdo.

    To najwyżej kilka kilogramów (zwykle mniej). Praktycznie bez znaczenia
    dla takiej kulki w teflonowym gnieździe.

    > No coz, nie zaproponuje wykonania przekladni, to to zbyt trudne,
    > ale jakbys kiedys mial okazje to sprawdz. Chocby stary wodomierz
    > - tam przekladnia 1000:1.

    Przekładnia zaprojektowana do jak najmniejszych oporów, nie do
    przenoszenia większych sił. Tu narzuca się przekładnia ślimakowa.
    Sprawdzałem (dawno temu) takie od tarcz telefonicznych. Potworny
    moment obrotowy przy napędzie małym silniczkiem.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-10-19 08:38:07
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 18.10.2010 19:32, wojciech pisze:
    > Mam pytanie
    >
    > Potrzebuję zrobić sterowanie zaworami z ciepłą wodą za pomocą silników
    > krokowych tak żeby można było z dalnie sterować ciepłą wodą z różnych
    > źródeł.
    >
    > jakiego silnika krokowego użyć , i jakiego typu zawory zastosować .
    > ciśnienie robocze jest między 3 a 5 barów .

    Jeżeli potrzebujesz kontrolować i znać kąt otwarcia to lepiej użyj serwa
    modelarskiego o odpowiednim uciągu, jeżeli potrzebujesz tylko zamykać i
    otwierać to można by się pobawić siłownikiem od centralnego zamka.
    Ale to są takie druciarskie sposoby, nie dające 100% gwarancji
    zadziałania, dodatkowo należało by jakiś sygnał zwrotny badać czy aby na
    pewno zawór zadziałał jak należy.
    Jak szukasz czegoś pewniejszego to tylko dedykowane zawory sterowane.

  • 19. Data: 2010-10-19 08:45:09
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > pan wojciech potrzebuje zrobić sterowanie zaworami z ciepłą wodą za pomocą
    > silników krokowych tak żeby można było z dalnie sterować ciepłą wodą
    > z różnych źródeł:

    > Nie lepiej kupić gotowy elektrozawór przeznaczony do tego celu?
    > Zawór kulowy 3/4" (taki jak typowo stosuje się w domowych instalcjach)
    > z elektrycznym siłownikiem, to coś koło 100-150 zł.

    Krokowy może otworzyć zawór częściowo a elektryczny tylko na maxa.

    MD

  • 20. Data: 2010-10-19 09:03:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Krokowy może otworzyć zawór częściowo a elektryczny tylko na maxa.

    Jak się chce otwierać częściowo, to tym bardziej należy polecić gotowe
    zawory.

    --
    Jarek