  • 1. Data: 2002-10-17 06:05:34
    Temat: sdi/neo - polityka tpsa
    Od: "Paul Van-Dass" <p...@b...krakow.pl.znik>

    Witam

    Bylem generalnie zadowolony z uslugi SDI (tpsa) ktora to juz posiadam od
    prawie 2lat. Problemy zaczely sie gdy T.P.S.A rozpoczela wprowadzac usluge
    Neostrada+ obiawia sie to:
    - zrywanie polaczenia
    - problemy z polaczeniem
    - a szczytem juz jest "przyduszenie" ruchu wychodzacego na routerze
    dostepowym.

    Zalaczam wynik traceroute
    ---cut---
    Packets
    Pings
    Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg
    Worst
    1. 217.98.108.30 0% 8 8 30 20 26
    30
    2. 217.98.108.29 0% 7 8 538 498 533
    549
    3. 195.205.0.57 0% 7 7 529 490 532
    549
    4. 194.204.175.131 0% 7 7 540 510 534 559
    5. 194.204.175.159 0% 7 7 540 520 542 560
    6. 194.204.158.66 0% 6 7 549 529 543
    559
    7. 194.204.159.1 0% 6 7 549 520 543
    569
    ---end cut---

    Problemy zaczely sie gdy w poczcie (pozniej byl telefon) otrzymalem oferte
    zmiany uslugi SDI na NEO+ stopniowo z dnia na dzien zdarzaly sie
    corazczestsze awarje a w dniu dzisiejszym siegnelo to szczytu (caly dzien
    bez internetu), wiec dzwonie do TPSA i pytam technikow co sie dzieje,
    odpowiadaja ze niemaja pojecia a nastepnie z lekkim hihotem zadaja mi
    pytanie jak ogolnie dziala mi SDI (nic nie odpowiedzialem), o godzienie
    18:30 zaczelo dzialac wiec zafrapowany ta sytuacja sprawdzam, a komentarz na
    podstawie zalaczonego wydruku z traceroute pozostawiam Wam.

    Paul

    PS: Jesli ktos jeszcze ma taki problem prosze o kontakt.

  • 2. Data: 2002-10-17 15:01:27
    Temat: Re: sdi/neo - polityka tpsa
    Od: "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce>

    mialem podobny problem... neostrada nie ma tu ncid or rzeczy... tpsa ma
    bardzo szybkie (jak na polske) łącza krajowe (zdaje sie 2.5gbit miedzy
    miastami) ...
    poza tym problem zaczyna sie na twoim routerze brzegowym... po prostu za
    duzo ludzi podlaczyli pod twoja półkę his (znany blad gdy przelaczaja polske
    16 osobowa na 120 osobwa nie zmieniajac łącza)

  • 3. Data: 2002-10-18 06:34:34
    Od: "Paul Van-Dass" <p...@b...krakow.pl.znik>

> [...]
    polske
    > 16 osobowa na 120 osobwa nie zmieniajac łącza)

    Niezgodze sie z Toba !

    Bo w przypadku gdy robi sie cos takiego transfery by skakaly a umnie w
    dowolnej godzinie przy nieobciazanym laczu (moim) wynik traceroute jest taki
    sam. I po dzisiejszym telefonie do TPSA jestem w 100% przekonany, iz jest to
    dzialanie celowe! Pozdrownienia dla Pana technika z w/w firmy.

    Paul

  • 4. Data: 2002-10-19 21:51:57
    Od: Mariusz <m...@s...to.twoj.wrog.rakieta.net>

    Paul Van-Dass wrote:

> [...]
    > taki sam. I po dzisiejszym telefonie do TPSA jestem w 100% przekonany, iz
    > jest to dzialanie celowe! Pozdrownienia dla Pana technika z w/w firmy.

    Mam to samo i również dzisiaj zostałem olany przez pana administratora po
    telefonie do biura obsługi SDI.

    -- Traceroute
    2 217.98.108.58 (217.98.108.58) 128.645 ms 27.726 ms 19.942 ms
    3 217.98.108.57 (217.98.108.57) 349.993 ms 348.810 ms 350.503 ms
    -- End of Traceroute

    No więc cóż, trzeba będzie się przerzucić na bardziej wiarygodnego ISP.

    --
    M.

  • 5. Data: 2002-10-19 21:51:59
    Od: "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce>

> [...]
    > sam. I po dzisiejszym telefonie do TPSA jestem w 100% przekonany, iz jest
    > dzialanie celowe! Pozdrownienia dla Pana technika z w/w firmy.

    hmm
    ciekawe...
    u mnie w nocu byl idealny traceroute, a w dzien taki jak twoj
    moze twoj przypadek jest odosobiony?

  • 6. Data: 2002-10-19 21:52:02
    Od: "Pamir" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paul Van-Dass" <p...@b...krakow.pl.znik> napisał w
    wiadomości news:aok4u9$dif$1@news.tpi.pl...
> [...]
    >

    > Paul
    >
    > PS: Jesli ktos jeszcze ma taki problem prosze o kontakt.

    U mnie dzieje sie podobnie a moze jeszcze gorzej bo pingi dochadza nawet do
    1200ms To jakas paranoja wiec postanowilem z tym walczyc. Narazie zaczalem
    gnebic tych z pod 9696 moze jak dostana kilkanascie telefonow dziennie od
    kazdego uzytkownika SDI to sie opamietaja (szczerze mowic watpie:(() Ale jak
    narazie obiecali cos z tym zrobic wiec nie pozostaje mi nic innego jak tylko
    czekac. A co dokladnie powiedzial Ci ow technik?-jestem bardzo ciekawy. Bo
    sprawiaja wrazenie jakby o wszystkim wiedzieli tylko cos im jezyki
    poobcinalo.
    Pozdrawiam
    Pamir

  • 7. Data: 2002-10-21 08:04:33
    Od: "Wieszczu" <w...@f...pl>

    Użytkownik "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce> napisał w wiadomości

    > taki
    >
    > hmm
    > ciekawe...
    > u mnie w nocu byl idealny traceroute, a w dzien taki jak twoj
    > moze twoj przypadek jest odosobiony?

    Niesądze, Od wczoraj (sobota, 19.10) zaczyna mi padać sdi... Średnio 2, 3x
    na dzien...

  • 8. Data: 2002-11-02 09:25:28
    Od: "Bartlomiej Krajewski" <a...@s...invalid>

    Paul Van-Dass pisze:

> [...]
    > - zrywanie polaczenia
    > - problemy z polaczeniem
    > - a szczytem juz jest "przyduszenie" ruchu wychodzacego na routerze

    [...]

> [...]
    > 18:30 zaczelo dzialac wiec zafrapowany ta sytuacja sprawdzam, a komentarz na
    > podstawie zalaczonego wydruku z traceroute pozostawiam Wam.

    Hmmm. U mnie od pewnego czasu SDI co kilkanaście-kilkadziesiąt minut
    przytyka się na minutkę, dwie. Transfer spada wtedy do ok. 2kbit/s.
    Bardzo często pomaga rozłączenie i ponowne połączenie. Wcześniej kilka
    razy TPSA do mnie dzwoniła oferując przejście na Neo+. Nie pomyślałem, że
    "zatykanie" się SDI może być celowym działaniem TPSA. Nie zgłaszałem tego
    nigdzie, gdyż podanie o instalację DSL 512 już leży w BOKu a umowę SDI
    rozwiązuję za miesiąc.

    --
    Bartłomiej Krajewski / bartek at kozanostra dot org

  • 9. Data: 2002-11-12 07:06:46
    Od: fishaa <f...@X...gnet.pl>

    "Bartlomiej Krajewski" <a...@s...invalid> uciszyl tlum i
    wyskandowal:

    >Hmmm. U mnie od pewnego czasu SDI co kilkanaście-kilkadziesiąt minut
    >przytyka się na minutkę, dwie. Transfer spada wtedy do ok. 2kbit/s.
    >Bardzo często pomaga rozłączenie i ponowne połączenie. Wcześniej kilka

    u mnie niestety spada wtedy do zero, a polaczenie generuje tylko
    bledy. Nie wiem gdzie sie z tym udac bo ostatnim czasy stalo sie to
    nagminne i chcialbym wyjasnic ta sprawe. Place nie tak male pieniadze
    za takiej jakosci lacze.
    Czy ktos moze cos tu doradzic? Jestem z Poznania

    pzdr fishaa
    --
    @OO Zaraz odwioza mnie do Tworek OO@
    (---- addicted to chaos ----) +critical mass+