  • 121. Data: 2010-12-19 01:21:18
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:55:17 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Np. diesle używane w sporcie obowiązkowo muszą mieć awaryjną klapę którą
    > można uruchomić z zewnątrz, która zamknie dopływ powietrza do silnika.

    A duże diesle trakcyjne mają wielką wajchę która lekko otwiera zawory
    wydechowe.

    --
    ___________ (R)

  • 122. Data: 2010-12-19 21:18:43
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    > Proszkowa będzie bardzo skuteczna. Tylko silnik do wymiany.

    Pisząc o skutecznym działaniu miałem na myśli zatrzymanie silnika w celu
    zapobieżenia jego zniszczeniu.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 123. Data: 2010-12-19 22:02:09
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Dlaczego nie? 5 bieg, hamulec do dechy i w miare szybkie, lecz nie
    > gwałtowne puszczenie sprzęgła.

    Sprzęgło da radę? Nie łatwiej będzie to zrobić na jedynce/dwójce?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 124. Data: 2010-12-19 23:41:55
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Sprzęgło da radę? Nie łatwiej będzie to zrobić na jedynce/dwójce?

    Prosze napisz jakie to ma znaczenia dla sprzegla, zakladajac, ze w obu
    (tj. na pierwszym i piatym biegu) przypadkach masz nacisniety hamulec.

    --
    Karolek

  • 125. Data: 2010-12-20 00:27:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-19, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Prosze napisz jakie to ma znaczenia dla sprzegla, zakladajac, ze w obu
    > (tj. na pierwszym i piatym biegu) przypadkach masz nacisniety hamulec.

    Trochę za mało napisałem. Brakująca część to: a nie lepiej (dla sprzęgła
    i powodzenia całej operacji) jednak ruszyć i potem hamulcami podziałać?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 126. Data: 2010-12-20 00:38:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 22:02:09 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Sprzęgło da radę? Nie łatwiej będzie to zrobić na jedynce/dwójce?

    Dla sprzęgła bieg nie ma znaczenia, a im wyższy bieg tym trudniej silnikowi
    bedzie pokonac siłę hamowania hamulców.

    --
    ___________ (R)

  • 127. Data: 2010-12-20 22:53:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 00:27:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Trochę za mało napisałem. Brakująca część to: a nie lepiej (dla sprzęgła
    > i powodzenia całej operacji) jednak ruszyć i potem hamulcami podziałać?

    Niekoniecznie. Możesz nie zahamować.

    --
    ___________ (R)

  • 128. Data: 2010-12-21 00:07:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-20, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Niekoniecznie. Możesz nie zahamować.

    Hamulce nie dadzą rady zatrzymać, a sprzęgło da radę?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 129. Data: 2010-12-21 00:40:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 00:07:59 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Hamulce nie dadzą rady zatrzymać, a sprzęgło da radę?

    Opróch sił od silnika dokładasz siły od masy pojazdu.

    --

  • 130. Data: 2010-12-21 09:41:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-20, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Opróch sił od silnika dokładasz siły od masy pojazdu.

    To wiem, nie wiem który układ hamuje z większą mocą.

    Krzysiek Kiełczewski