  • 1. Data: 2009-02-10 13:10:38
    Temat: pytanie o multimetr
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    tak mnie filozoficznie naszło czy miernik typu "mały żółty" zasilany z
    baterii 9V może być zasilany np poprzez 7809 ze źródła które jednocześnie ma
    mierzyć, a które jest na poziomie 24v? czy cośtam się pokiełbasi z jakimiś
    napięciami odniesienia etc?
    dzięki,
    brat

  • 2. Data: 2009-02-10 13:32:27
    Temat: Re: pytanie o multimetr
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > baterii 9V może być zasilany np poprzez 7809 ze źródła które jednocześnie
    > ma mierzyć, a które jest na poziomie 24v? czy cośtam się pokiełbasi z

    Pokiełbasi.
    Aplikacja ICL7106. Ta rodzina układów nie ma masy na żadnym zacisku
    pomiarowym.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-02-10 14:08:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Pokiełbasi.
    > Aplikacja ICL7106. Ta rodzina układów nie ma masy na żadnym
    > zacisku pomiarowym.

    A swoja droga nie sprawdzalem a ciekawilo mnie - mozna wymusic na
    ktoryms wejsciu napiecie odniesienia, powiedzmy polowe
    zasilajacego, czy nie ?

    J.

  • 4. Data: 2009-02-10 14:24:37
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

> [...]
    >
    > Pokiełbasi.
    > Aplikacja ICL7106. Ta rodzina układów nie ma masy na żadnym zacisku

    AVT miał w ofercie taki prosty układzik który pozwalał 7106 mierzyć napięcie
    którym jest zasilany. Ale jaki to był kit niestety nie pomnę :-(
    Pzdr

  • 5. Data: 2009-02-10 14:30:23
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > AVT miał w ofercie taki prosty układzik który pozwalał 7106 mierzyć napięcie
    > którym jest zasilany. Ale jaki to był kit niestety nie pomnę :-(
    > Pzdr

    Kiedyś taki myk robiłem chyba z 7107
    Na wejście dałem wzmacniacz w układzie różnicowym z punktem masowym podłączonym
    pod com układu.

    prościej daj jakąś przetwornicę.

  • 6. Data: 2009-02-10 14:54:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > czy miernik typu "mały żółty" zasilany z baterii 9V może być zasilany
    > np poprzez 7809 ze źródła które jednocześnie ma mierzyć

    Nie wiem jaki uklad siedzi w malym zoltym, ale zmeczony zjadaniem aku
    przez mojego Metexa zrobilem mu zasilacz:
    trafo->stabilizator->przetwornica 1GOhm->stabilizator+filtry. Bangla bez
    zadnej mierzalnej roznicy czy na tym zasilaczu, czy na akumulatorkach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2009-02-10 16:22:11
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > AVT miał w ofercie taki prosty układzik który pozwalał 7106 mierzyć
    napięcie
    > którym jest zasilany. Ale jaki to był kit niestety nie pomnę :-(
    > Pzdr

    Chyba pominam,to znaczy pamiętam taki schemat. Przetwornica na TDA2030
    izolowała zasilanie.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2009-02-10 16:23:27
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Kiedyś taki myk robiłem chyba z 7107
    > Na wejście dałem wzmacniacz w układzie różnicowym z punktem masowym
    podłączonym
    > pod com układu.
    >
    > prościej daj jakąś przetwornicę.

    C520 ma wejście na masie.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2009-02-10 19:39:02
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "henry1" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    napięcie
    > którym jest zasilany. Ale jaki to był kit niestety nie pomnę :-(

    Jeśli to pomoże to AVT 2837.Może jakoś wykorzystasz .

  • 10. Data: 2009-02-11 07:53:46
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    dzięki Wszystkim za wypowiedzi, wiem zatem coś więcej :-)
    brat