  • 21. Data: 2013-02-11 12:01:39
    Temat: Re: pytanie
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Żadna
    > ustawa, kodeks, przepis nie może być sprzeczny z konstytucją. Jeśli
    > życie jest według niej najważniejsze to można zrobić wszystko żeby je
    > ocalić i nie można z tego powodu ponieść żadnych konsekwencji

    Weź, nie bredź. Chodzi o odpowiedzialność cywilną, a nie karną. Jak w
    celu ratowania babci wynajmiesz helikopter, to ktoś Ci za to zwróci? Nie.
    Jak coś komuś poniszczysz, to też nie zwróci, bo niby dlaczego ktoś
    miałby za to płacić, a nie Ty?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 22. Data: 2013-02-11 12:46:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

    >A jednak zle pamietalem - to tylko w przypadku gdy sprawca nawieje.
    >http://www.ufg.pl/web/guest/szkoda-komunikacyjna-sp
    rawca-nieustalony
    >"UFG nie wypłaca odszkodowań za kolizje spowodowane przez
    >nieustalonych
    >sprawców, w których nikt nie odniósł obrażeń."
    >A jezeli sprawca jest to wyplacanego jest i za zdrowie i majatkowe.

    Nie tyle sprawca, co
    1. Do zadań Funduszu należy zaspokajanie roszczeń

    1) na osobie, gdy szkoda została wyrządzona w okolicznościach
    uzasadniających

    odpowiedzialność cywilną posiadacza pojazdu mechanicznego lub
    kierującego

    pojazdem mechanicznym, a nie ustalono ich tożsamości;

    2) w mieniu, w przypadku szkody, w której równocześnie u
    któregokolwiek

    uczestnika zdarzenia nastąpiła śmierć, naruszenie czynności narządu
    ciała

    lub rozstrój zdrowia, trwający dłużej niż 14 dni, a szkoda została
    wyrządzona

    w okolicznościach uzasadniających odpowiedzialność cywilną posiadacza

    pojazdu mechanicznego lub kierującego pojazdem mechanicznym, a nie

    ustalono ich tożsamości.

    3) na osobie, w mieniu, w mieniu i na osobie, gdy:

    a) posiadacz zidentyfikowanego pojazdu mechanicznego, którego ruchem

    szkodę tę wyrządzono, nie był ubezpieczony obowiązkowym ubezpieczeniem

    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych,

    Hm, w przypadku 3)a) podejrzewam ze regres do posiadacza bedzie, nawet
    jesli pojazd mu ukradziono itp.

    J.

  • 23. Data: 2013-02-11 15:18:59
    Od: grzech <z...@g...com>

    > 1. brak badania technicznego
    > 2. brak OC
    > 3. kierowca bez uprawnień (nie zrobił PJ albo ma sądowy
    > zakaz prowadzenia pojazdów)
    >
    > Jeśli dojdzie do kolizji, to co się dzieje?

    Jest niemały problem.
    Autko postawiłem pod domem - normalnie, legalnie. Siedzę w domku i
    słyszę jeeeb. Patrzę przez okno a moja almerka stoi pół metra dalej bo
    na niej zatrzymał się osobowy mercedes - jakaś beczka - czy coś.
    Za kierą "mesia" pijany kolo i jak się okazało po przyjeździe policji
    - bez prawka, pożyczonym autem bez przeglądu od kilku lat i bez oc -
    taki komplecik:)
    Tu zaczęły się schody. Przy próbie zgłoszenia do jakiejkolwiek
    ubezpieczalni, ubezpieczyciele odmawiali naprawy auta. Nikt nie chce
    bujać się potem o regres do UFG. Skończyło się na tym, że robiłem z
    własnego AC i mogłem potem wnioskować do UFG o zwrot podwyżki AC w
    kolejnym roku ubezpieczeniowym. A szkoda na moim koncie AC została:(
    Mogłem też pozwać winnego i na drodze sądowej domagać się
    odszkodowania. Pewnie do dziś bym jeździł po sądach i jeszcze moje
    dzieci po mojej śmierci:)

    ____
    grzech
    626

  • 24. Data: 2013-02-11 15:39:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grzech" napisał w wiadomości
> [...]
    >własnego AC i mogłem potem wnioskować do UFG o zwrot podwyżki AC w
    >kolejnym roku ubezpieczeniowym. A szkoda na moim koncie AC została:(

    I tak bys nic nie dostal, albowiem
    Art. 106.

    1. Jeżeli poszkodowany, w przypadku szkody w mieniu, może zaspokoić
    roszczenie

    na podstawie umowy ubezpieczenia dobrowolnego, Fundusz wyrównuje

    szkodę w części, w której nie może być zaspokojona, wraz z
    uwzględnieniem

    utraconych zniżek składki oraz prawa do zniżek składki.

    >Mogłem też pozwać winnego i na drodze sądowej domagać się

    >odszkodowania. Pewnie do dziś bym jeździł po sądach i jeszcze moje

    >dzieci po mojej śmierci:

    Glowy nie dam, ale byc moze twoj ubezpieczyciel nadal z delikwenta
    sciaga.
    W jego interesie bylo wystapic z regresem, ale moze mu sie nie oplaca
    i woli tobie znizki cofnac :-)

    Co by nie narzekac, to te pisowskie sady 24h mialy jedna zalete - jak
    pospiech generalnie wskazany tylko przy lapaniu pchel, to w takim
    przypadku na drugi dzien sprawca bylby juz skazany, z wyrokiem, i
    mialbys podstawy do dochodzenia swego.

    J.