  • 1. Data: 2016-04-08 08:26:06
    Temat: przełączanie uzwojeń transformatora
    Od: ww <w...@o...pl>

    na triakach lub tyrystorach ? Czy ktoś widział taki schemat ?

    Tu jest mocno uproszczony projekt:

    http://www.ustpower.com/comparing-automatic-voltage-
    regulation-technologies/avr-guide-electronic-tap-swi
    tching-voltage-regulator

    Chciałbym zminimalizować straty w zasilaczu liniowym. Myślałem o
    zwykłych przekaźnikach ale chyba są lepsze rozwiązania. Niestety
    do niczego bardziej szczegółowego nie udało mi się dokopać. Mógłbym
    użyć na przykład transformatora 6, 12, 18, 24V. Chodzi o to żeby
    największa sprawność wyszła mniej więcej w okolicach 5V,12V,20V.