  • 11. Data: 2011-04-15 22:00:06
    Temat: Re: prosta sprawa a zwiększa moc antenki wi-fi
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > a gdzie go szukać ?

    Np. Matlab, ale tu nawet SciLab jest na wyrost :)
    http://www.scilab.org/
    czy Google docs, ale to juz dla prawdziwych balls of steel :).

    PS
    Excela nie masz?

    PS2
    Najpierw wydrukuj sobie kwadrat / kwadraty
    i "skalibruj" drukarke. Kalibracje uwzglednij we wzorze.

  • 12. Data: 2011-04-15 22:36:05
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > mam pytanko tylko skąd wziąć wydruk takiej paraboli o ogniskowej 6cm,
    > bo nie chce mi się samemu jej rysować punkt po punkcie

    Chyba lepszy bedzie jakis drobnoziarnisty styropian
    zamiast tej pilsniowki (latwiejsza obrobka).

    Przydaloby sie "sztywne" mocowanie do karty z taka antena:
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=TP-
    LINK+UC100
    Ktos uzywa? stabilne to?

    Zmierz SNR - jestem ciekaw jak ten parametr sie zmieni.
    Dosyc fajny monitor wifi:
    http://www.metageek.net/products/inssider
    ma sporo wad, ale nic lepszego nie znam.

    Ciekawe czy takie anteny mozna robic "w garazu":
    http://www.interprojekt.pl/wiki/Wiki.jsp?page=Gold__
    SAD24024
    :)

  • 13. Data: 2011-04-15 22:40:17
    Od: "Q" <n...@s...pl>

  • 14. Data: 2011-04-16 06:21:32
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    http://www.turnpoint.net/wireless/has.html

    http://www.netstumbler.com/

  • 15. Data: 2011-04-16 12:54:37
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > http://www.turnpoint.net/wireless/has.html

    Ciekawe :).

    > http://www.netstumbler.com/

    Netstumblera chyba kazdy zna,
    ale imho jest gorszy od inssidera -
    - dodatkowo nie dziala na czyms wyzej niz XP,
    ze juz nie wspomne o szukaniu "wolnej dziury w pasmie",
    co z inssiderem jest banalne a z netstumlerem juz nie.

    Osobiscie szukam softu, ktory moze nasluchiwac
    wylacznie na jednym kanale, co jest bardzo przydatne
    "do strojenia" antent.
    Chyba, ze wiecie jak zatrzymac przeskakiwanie
    z kanalu na kanal w tych programach? :)

    Ale netstubler i tak odpada bo nie ma wykresow:
    - ani czasowego (x - czas, y - moc)
    - ani chwilowego (x - kanal, y - moc)

  • 16. Data: 2011-04-17 01:28:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" io9cpu$nr4$...@i...gazeta.pl

    > Skąd wziąłeś te 4-krotne zwiększenie mocy?

    To proste -- 13dB po lusterku - 6dB przed lusterkiem daje 7dB a każde
    3 dB to około dwukrotny stosunek nieseksualny. Z puszki po piwie można
    zbudować cała kierunkową antenę. Na dodatek chyba łatwiej zbudować taką
    samodziełkę z puszki niż zbudować lustro parabolo-walcowe. ;) Kierunkowa
    antena wykonana z (odpowiednio dużej, ale tolerancja jest spora) puszki
    po piwie daje o wiele większe ,,wzmocnienie'' i nie trzeba do niej
    ,,zwykłej'' anteny.

    Można też zwykła patykową antenę wzbogacić patykami budując coś na
    kształt Yagi -- też łatwiejsze to niż lusterkowanie. :)

    Jeden bel to jeden rząd wielkości. Jeden decybel to jedna dziesiąta
    jednego bela. Tak więc 10 dB to jeden rząd wielkości -- dziesięciokrotność.
    Zwiększyć coś o 10 dB to zwiększyć dziesięciokrotnie. O 20 dB to zwiększyć
    dwa razy dziesięciokrotnie, czyli stokrotnie.

    0 dB ileś
    3 dB dwa razy więcej
    6 dB cztery razy więcej
    9 dB osiem razy więcej
    10 dB dziesięć razy więcej
    13 dB dwadzieścia razy więcej
    16 dB czterdzieści razy więcej
    19 dB osiemdziesiąt razy więcej
    20 dB sto razy więcej

    I tak dalej w obie strony -- można mieć i minus 3 dB, i -159 dB, i +30 dB...

    -=-

    Decybelowej skali uczą na psychologii (przy okazji omawiania ludzkich
    zmysłów -- słuchu na przykład) oraz na fotograficznych zajęciach
    (gdzie nawet czułość filmów podawano kiedyś w DINach -- 2 DIN to
    dwukrotna różnica czułości; teraz częściej stosuje się ISO)...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2011-04-17 09:03:22
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "qwerty" napisał:

    > Wiem ...

    Wiesz, że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele. Nie te jednostki i nie te
    pojęcia. Poczytaj trochę materiałów o Wi-Fi.

    Remek

    PS I nie słuchaj pseudofachowców.

  • 18. Data: 2011-04-17 09:10:07
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał:

    > Zwiększyć coś o 10 dB to zwiększyć dziesięciokrotnie. O 20 dB to zwiększyć
    > dwa razy dziesięciokrotnie, czyli stokrotnie.

    Coś? Coś chrzanisz.

    moc 10 dB ze stosunku mocy
    napięcie 20 dB ze stosunku napięć

    Czyli nie do wszystkiego coś jest ta sama zasada, Poza tym w omawianym przypadku
    chyba chodzi o dBm, a to znów trochę "coś" innego. Internet w założeniu miał być
    źródłem wiedzy, a staje się zbiorowiskiem bredni.

    Remek

  • 19. Data: 2011-04-17 09:12:57
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał:

    > Decybelowej skali uczą na psychologii ...

    ROTFL

    Panie magistrze. Decybeli nauczają już w podstawówce. Ukończył Pan?

    Remek

  • 20. Data: 2011-04-17 11:47:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-15 14:06, Zydor pisze:
> [...]
    >
    > mam pytanko tylko skąd wziąć wydruk takiej paraboli o ogniskowej 6cm,
    > bo nie chce mi się samemu jej rysować punkt po punkcie

    Narysujesz w 5 minut a generować wykres i formatować go tak, żeby każda
    z osi była jednakowo wykalibrowana na cm, zajmie ci opół godziny.

    MD