  • 31. Data: 2012-02-18 15:57:24
    Temat: Re: procedura tworzenia programów
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 18 Feb 2012 16:29:09 +0100, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >Dwie sprzątaczki maja jedną miotłę?
    >Jakoś mi to nie pasuje...

    Oj, jaki Kolega nienowoczesny....

    A.L.

  • 32. Data: 2012-02-18 16:00:21
    Od: A.L. <l...@a...com>

    >Dwie sprzątaczki maja jedną miotłę?
    >Jakoś mi to nie pasuje...

    Latwo sobie wyobrazic: jedna pokazuje: "o, tu smiec", druga zamiata,
    a potem ta pierwsza sprawdza ze smiecia nie ma. A od czasu do casu ida
    sobie na kawke i plotkuja przez godzine.

    A.L.

  • 33. Data: 2012-02-18 16:02:30
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 18 Feb 2012 04:31:22 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:

    >Najwyraźniej Pan się nie nadaje do pracy w parach, kto by chciał
    >pracować z kimś w parze, jeżeli nie można liczyć na chociażby cień
    >uznania dla osławionego guru X (nie mylić z guru Y).
    >
    >Edek

    Widac jednak czytanie ze zrozumieniem jezt rzecza trudna. Wiec ja
    zapytam: Kto, kiedy i dlaczego zgodzi sie aby projekt za dwukrotnie
    wiekszy koszt niz normalnie?

    A.L.

  • 34. Data: 2012-02-18 16:29:08
    Temat: Re: [OT] procedura tworzenia programów
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2012-02-18 17:00, A.L. pisze:
    /ciach/

    > Latwo sobie wyobrazic: jedna pokazuje: "o, tu smiec", druga zamiata,
    > a potem ta pierwsza sprawdza ze smiecia nie ma. A od czasu do casu ida
    > sobie na kawke i plotkuja przez godzine.
    Właśnie opisałeś moją teściową :D

    --
    wloochacz

  • 35. Data: 2012-02-18 17:21:51
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Twoja tesciowa tez jest sparowana :)

    A.L.

  • 36. Data: 2012-02-18 18:05:00
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 10:02:30 -0600, A.L. napisal:

    > Widac jednak czytanie ze zrozumieniem jezt rzecza trudna. Wiec ja
    > zapytam: Kto, kiedy i dlaczego zgodzi sie aby projekt za dwukrotnie
    > wiekszy koszt niz normalnie?

    Ja o guru, Pan o kosztach, a sarkazm sobie nisko przeleciał...

    Edek

  • 37. Data: 2012-02-18 18:08:00
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 09:54:21 -0600, A.L. napisal:

> [...]

    ...podobnie jak wyłażenie z KFa.

    Edek

  • 38. Data: 2012-02-18 18:10:35
    Od: " " <f...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Kolega wlasnie awansowal do KF. Przypominam, ze zgodnie z moja
    > polityka, do KF sie idzie gdzy zamiast dyskutowac o tym o czym pisze
    > merytorycznie dyskutuje sie o chechach mojego charakteru

    to mi przypomina tylko o jednym: powinienem sie zajac
    bardziej powaznymi sprawami niz ostatnio uskuteczniam

  • 39. Data: 2012-02-18 18:27:53
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 14:12:41 +0000, M.M. napisal:

> [...]
    [...]
    > Gdy pracowalem w parach wielokrotnie bylem zainspirowany przez kogos i
    > na odwrot. Gdy wypowiadane na glos mysli slyszy druga osoba to
    > wielokrotnie jest wobec pobieznie przemyslanego pomyslu bardziej
    > krytyczna niz jej autor. Co wiecej, wielokrotnie zna inne rozwiazanie,
    > niekoniecznie lepsze, ale tez moze to pod nosem wybelkotac. Tworzy sie
    > cos w rodzaju sumy pomyslow, sumy doswiadczen i lepsze rozwiazanie jest
    > wybierane czesciej a narzut na komunikacje w parze, ktora od poczatku
    > pracuje nad projektem na wspolnych falach nie przekracza 5% czasu.

    Ja jak już wspomniałem nie programowałem w parach. Ale jakoś nie
    rozumiem: można rozmawiać siedząc obok, często gapimy się w ekran
    patrząc albo na projekt albo na przykład na rezultaty, okazji
    do komunikacji jest mnóstwo bez "programowania w parach". CZy
    dobrze rozumiem, że programowanie w parach oznacza samo
    klepanie kodu w parach? Tego nie rozumiem, jeżeli się rozmawia
    o kodzie, robi review, planuje itd. to samo pisanie kodu jest
    czynnością raczej nudną i dość mechaniczną.

    > A co gdy programiste powali jakas wredna mutacja grypy? Wtedy drugi
    > orientuje sie na tyle dobrze w kodzie pierwszego ze ma jakies sensowne
    > szanse na naniesienie poprawki w jego kodzie. Co w sytuacji gdy
    > pracownik calkowicie odejdzie z firmy? Wtedy drugi zna kod na tyle ze
    > moze wprowadzic szybko inna osobe.

    To zupełnie inna sprawa, wszyscy powinni wiedzieć, co się w zespole
    dzieje, wiele zespołów tak funkcjonuje, że jak lider choruje to nie ma
    żadnego proglemu, nie mówiąc o wstydzie, żeby do dyskusji w większym
    gronie wystawić kogoś innego (albo zastąpić w czymkolwiek innym).
    Może poza przypadkami, w których ktoś się mocno specjalizuje;
    czsami specyfika pracy wymusza znajomość tematów, gdzie koszt
    wejścia jest istotnie duży.

    Edek

  • 40. Data: 2012-02-18 18:28:55
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

    > Dwie sprzątaczki maja jedną miotłę?

    Nie. Dwie sprzataczki maja jeden dom do posprzatania.
    Jedna sprzata poludniowa czesc domu, druga polnocna i
    jest dwa razy szybciej. Gdy trzeba wyrzucic zepsuta
    komode to jedna nigdy by nie poradzila bo jest za slaba.
    We dwie i tego smiecia sie pozbeda.