  • 11. Data: 2009-03-26 12:58:58
    Temat: Re: problem ze stabilnością komputera (Core i7 + Asus P6T Deluxe + 6GB OCZ)
    Od: hellfire78 <l...@o...pl>

    On 26 Mar, 11:55, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:
    > Zapuść kompa najpierw bez niego, a potem daj mu co innego do roboty (np.
    > Prime95) i też przetestuj.

    Tia, tylko że jeśli to byłaby wina BOINC i Windy to pod memtestem by
    się nie wieszał, bo przecież memtest pracuje pod DOSem i jest jedynym
    programem, który w tym momencie pracuje na kompie.

  • 12. Data: 2009-03-26 13:03:10
    Od: hellfire78 <l...@o...pl>

    On 26 Mar, 11:59, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Hmm... może proste zdjęcie boków skrzynki to za mało. Postaw jeszcze
    > porządny wiatrak stołowy coby dmuchał na zawartość skrzynki. Na wariackie
    > objawy trzeba wariackich poczynań :)

    hehe też o tym myślałem, niestety na chwilę obecną nie posiadam
    takiego wiatraka. W ostateczności wymontuje jeden wiatrak z obudowy i
    może jakoś go przywiesze żeby dmuchał np. na pamięci. Może coś z tego
    wyjdzie :-)

  • 13. Data: 2009-03-26 13:16:37
    Od: hellfire78 <l...@o...pl>

    Żeby było ciekawiej to powiem jeszcze, że po wyjęciu jednej z kości
    (przejście na tryb dual channel zamiast triple) czas pracy komputera
    wydłużała się gdzieś o godzinę :-)

  • 14. Data: 2009-03-26 15:57:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 05:58:58 -0700 (PDT), hellfire78 napisał(a):

    > Tia, tylko że jeśli to byłaby wina BOINC i Windy to pod memtestem by
    > się nie wieszał, bo przecież memtest pracuje pod DOSem i jest jedynym
    > programem, który w tym momencie pracuje na kompie.

    To mogła być przypadkowa zbieżność :) A po drugie, nie używałem memtesta z
    CD butowalnego, on naprawdę pracuje pod dosem czy pod jakąś inną odmianą
    windy? No i jeszcze zostaje porównawczy test pod linuksem live lub
    zainstalowanym na dysku. Może odkroj małą partycję i instalnij debiana?
    Ciekawe czy też będzie się wieszał... :)
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2009-03-26 16:24:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    hellfire78 schrieb:

    > Tia, tylko że jeśli to byłaby wina BOINC i Windy to pod memtestem by
    > się nie wieszał, bo przecież memtest pracuje pod DOSem

    memtest nie pracuje pod DOSem.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 16. Data: 2009-03-26 21:11:03
    Od: hellfire78 <l...@o...pl>

    On 26 Mar, 17:24, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > memtest nie pracuje pod DOSem.

    dobra, nie istotne pod czym pracuje ważne, że nie startuje żadnego
    systemu typu linux czy windows.
    Także nie ma dylematów typu: "a może to wina systemu operacyjnego"
    więc nie ma co rzucać pomysłów z instalacją linuxa :-)

  • 17. Data: 2009-03-26 21:21:01
    Od: hellfire78 <l...@o...pl>

    On 26 Mar, 16:57, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Ciekawe czy też będzie się wieszał... :)

    Mam coś nowego. Rozpędziłem Prime95 na trzecim teście - Blend (tests
    some of everything, a lots of RAM tested) i 4 z 8 wątków po godzinie
    zakończyło się z błędami, 1 z ostrzeżeniami. 3 jak na razie dalej
    liczą. Zastanawiam się tylko po której stronie leży problem: pamięć
    czy procek?. Błędy wyskoczyły na testach z FFT length 768K. Zna się
    ktoś na tym? :-)

  • 18. Data: 2009-03-27 08:13:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 14:21:01 -0700 (PDT), hellfire78 napisał(a):

    > Zna się
    > ktoś na tym? :-)

    Ja się nie znam ale zacząłbym od zostawienia jednego tylko modułu RAM :)
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2009-03-27 16:44:22
    Od: "Piotr A.B." <p...@p...org>

    Dnia 26.03.2009 hellfire78 <l...@o...pl> napisał/a:
    > Żeby było ciekawiej to powiem jeszcze, że po wyjęciu jednej z kości
    > (przejście na tryb dual channel zamiast triple) czas pracy komputera
    > wydłużała się gdzieś o godzinę :-)

    Problemy z OCZ i płytami Asusa są dość znane, co bym proponował:
    0) Upgrade BIOSu! I załadowanie wartości domyślnych (taka zworka ;-)
    1) zwiększ napięcie do 1.8V
    2) wyłącz Dynamic Write
    3) wyłącz Static Read
    4) może pobaw się trochę Row Refresz Cycle 72-80
    5) jak to nic nie da (testuj na Prime95) to spróbuj popytać na forum
    OCZ
    (popytaj/poszukaj)
    6) jak suport OCZ nie pomoże, to zacznij reklamować pamięci (oni sami
    Ci to zaproponują)

    Pozdrawiam,

    --
    _ _.|_
    |_|(_||_|

  • 20. Data: 2009-03-28 19:01:04
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    l...@o...pl wrote:

    Ktos w watku juz pisze o problemach Asusa z OCZ co moge potwierdzic.
    Na jednej z poprzednich platform jaka mialem czyli P5K Deluxe i OCZ DDR2
    1066 za chiny nie dalo rady ustawic RAMu na 1066 gdyz Memtest raz na 2-3
    przebiegi wywalal kilka błedow.

    Skonczylo sie w miare szczesliwie kiedy RAM zostal na 1000 , CL raczej
    wyzsze niz nizsze (nie pamietam juz jaki dokladnie bylo) i co w moim
    przypadku - Command Rate ustawione na 2T.

    Piszesz ze na 1066 chodzi tiptop , ustaw tylko recznie czestotliwosc na 1333
    i sprawdz. Potem zwieksz timingi na wyzsze i znowu sprawdzamy. O ile nie
    masz korby na punkcie kilku wiecej FPS'ow z obecnych np. 200 lub czasu pracy
    CPU ( w kodowaniu, liczeniu) dluzszym o 2-3 sec. przy calkowitym czasie
    przebiegu 3 min ;)

    Ja osobiscie na omawianej plycie nie notuje zadnych problemów. Pamiatki to
    budzetowe Kingstony CL9 .

    *
    Core i7 920, P6T Deluxe, 6GB/1333, SapphireHD4850
    Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
    3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L,CMPSU-450VX