  • 21. Data: 2013-06-04 09:52:19
    Temat: Re: problem z karta sieciowa.
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 4 Jun 2013 09:18:17 +0200, jg napisał(a):

    > wczoraj odpalilem knoppixa i siec dala sie skonfigurowac i poszlo... i na
    > tyle mi starczylo wczoraj czasu, musialem sie oddalic na caly dzien od
    > delikwenta...
    >
    > a dzis odpalilem xp w awaryjnym z obsluga sieci. nie bylo sieci. we
    > wlasciwosciach usunalem drugi ip (z innej puli, zupelnie losowy moznaby
    > napisac, bo zadnego urzadzenia w sieci nie ma z tej puli) i dalo sie
    > zaakceptowac. i po resecie siec jest. i po nastepnych resetach takze. nawet
    > przypisalem z powrotem ten drugi ip tak jak bylo, i tez siec jest.
    >
    > dziwna sprawa. z niepokojem patrze w przyszlosc...

    Czekaj moment - jaki drugi IP we właściwościach sieci? Masz opcję pobierania
    adresu z DHCP plus dodatkowo wklepaną konfigurację alternatywną?

    [ Samica czarnej wdowy odbiera życie samcowi zaraz po kopulacji. Kobieta ]
    [ rozciąga tę przyjemność na całą resztę życia. (JoeMonster.org) ]

  • 22. Data: 2013-06-04 15:29:43
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 4 Jun 2013 09:52:19 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Czekaj moment - jaki drugi IP we właściwościach sieci? Masz opcję pobierania
    > adresu z DHCP plus dodatkowo wklepaną konfigurację alternatywną?

    nie mam dhcp. mialem na stale wbite dwa adresy. wizualnie w okienkach byly
    widoczne. po pustym wyniku ipconfig i braku lacznosci mozna bylo wnosic, ze
    cos jest nie tak.

    ten drugi ip byl wbity od niedawna, ale naprawde ciezko mi laczyc jego
    obecnosc z awaria (bo na pewno bylo bez konfliktu adresow). no i siec raz
    byla raz nie. zreszta teraz znow mam dwa te same ip, tak jak mialem i
    dziala. sam nie wiem. moze czas pokaze.

    --
    jg

  • 23. Data: 2013-06-04 19:49:08
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-04 15:29, jg pisze:

> [...]
    > obecnosc z awaria (bo na pewno bylo bez konfliktu adresow). no i siec raz
    > byla raz nie. zreszta teraz znow mam dwa te same ip, tak jak mialem i

    Hmm, a MS nie wypuścił ostatnio jakiejś niezbyt udanej poprawki? Bo
    wczoraj miałem podobny ZONK. DHCP na routerze jest, ale IP wklepane na
    stałe w Win7 x64 i w trakcie pracy ni z tego, ni z owego straciłem
    połączenie (żaden BSOD itp. - po prostu sieć jest, a za chwilę nic nie
    działa). Resety routera, OSa itp. nie pomagały: czeski film: nie działa
    nawet pingowanie najbliższego routera w domu, a windows wyświetla jakże
    wyczerpujący komunikat pt "błąd ogólny".Z GUI tak jest, że jak działa to
    OK, ale ustawienia sieci z poziomu okienek Win7 to jest makabra pt.
    "utracono połączenie z siecią internet" pomimo że z ustawieniami TCP IP
    we właściwościach karty wszystko jest OK i nic nie było zmieniane.
    ipconfig nawet nie widzi MAC karty (sam goły interfejs), za to co
    ciekawe logując się z laptopa na router ten widzi MAC sieciówki od Win7
    i rezerwuje dla niej zwykle stosowane IP. Problem sam się rozwiązał po
    paru godzinach, tak samo tajemniczo jak się pojawił. Podejrzany któraś z
    bibliotek systemowych lub pakiet IS/soft firewall (BTW: jakiego używasz
    na tym komputerze sprawiającym problemy?), bo o rootkitach itp. wolę
    nawet nie myśleć (konfig wygląda na czysty).

    --
    /MB

  • 24. Data: 2013-06-05 00:05:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 4 Jun 2013 15:29:43 +0200, jg napisał(a):

    > nie mam dhcp. mialem na stale wbite dwa adresy. wizualnie w okienkach byly
    > widoczne. po pustym wyniku ipconfig i braku lacznosci mozna bylo wnosic, ze
    > cos jest nie tak.

    Czyli innymi słowy - na sztywno ustawiona konfiguracja podstawowa z danym
    IP, maską, adresem bramy i serwerami DNS + konfiguracja alternatywna z
    osobnym zestawem danych?

> [...]
    > obecnosc z awaria (bo na pewno bylo bez konfliktu adresow). no i siec raz
    > byla raz nie. zreszta teraz znow mam dwa te same ip, tak jak mialem i

    Nie bawiłem się w ten sposób - tzn. we wpisywanie danych do dwóch różnych
    konfiguracji sieci na karcie. Wolałem mieć skróty na pulpicie uruchamiające
    pliki BAT z odpowiednimi poleceniami zmieniającymi konfigurację. Gdzieś je
    nawet mam zachomikowane, to jak by się miało okazać, że znowu jakieś
    problemy Ci się pojawiają, to może ich użycie będzie pomocne. Daj znać, to
    podeślę składnię. :)

    [ Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego ]
    [ (pl.pregierz) ]

  • 25. Data: 2013-06-05 00:34:58
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 00:05:04 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Czyli innymi słowy - na sztywno ustawiona konfiguracja podstawowa z danym
    > IP, maską, adresem bramy i serwerami DNS + konfiguracja alternatywna z
    > osobnym zestawem danych?

    tylko drugi ip z maska. o, cos jak tu:
    http://banita.pl/konf/siecwinxp7.jpg

    > problemy Ci się pojawiają, to może ich użycie będzie pomocne. Daj znać, to
    > podeślę składnię. :)

    ok, na razie dzieki.

    --
    jg

  • 26. Data: 2013-06-05 00:43:14
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 04 Jun 2013 19:49:08 +0200, Michal napisał(a):

    > wyczerpujący komunikat pt "błąd ogólny".Z GUI tak jest, że jak działa to

    u mnie po ipconfig wyswietlalo tylko jedna linijke, ta naglowkowa:
    "Konfiguracja ip systemu windows" i nic wiecej.

    a mam eset smart security.

    na razie nie wiem o co chodzilo. jak sie dowiem to dam znac.

    --
    jg

  • 27. Data: 2013-06-05 01:15:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 00:34:58 +0200, jg napisał(a):

    > tylko drugi ip z maska. o, cos jak tu:
    > http://banita.pl/konf/siecwinxp7.jpg

    O widzisz - to jeszcze inaczej, niż przypuszczałem. Myślałem, że masz
    wprowadzone ustawienia we właściwościach protokołu TCP/IP, a potem dodatkowe
    na zakładce alternatywnej konfiguracji. Choć w sumie, to zastanawiam się, na
    ile to daje różne efekty końcowe. :D

    > ok, na razie dzieki.

    Nie ma sprawy. :D

    [ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
    [ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
    [ can't fail. Are you really that simple? ("House M.D. 4x09 Games") ]