  • 81. Data: 2010-05-30 13:07:29
    Temat: Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert,

    Sunday, May 30, 2010, 12:54:31 PM, you wrote:

    > A gdybyś tak jeździł w zgodzie z przepisami, to zajeżdżając też
    > by Cię wysyłały w zielone?

    A to tylko mnie przepisy obowiązują? TIRmani nie mają żadnych
    przepisów do przestrzegania? Ograniczenie prędkości nie jest jedynym
    zapisem prawa o ruchu drogowym.

    Co do wysyłania w zielone - jeszcze sobie na autostradzie krzywdy
    zrobić nie dałem. Opony poniszczyłem i siwych włosów mi przybyło. Ale
    są tacy, którzy mieli mniej szczęścia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 82. Data: 2010-05-30 13:10:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    kakmar wrote:

    > Oczywiście, szkolenie bardzo pomaga, tyle że nawet najlepszym zdarzają
    > się pomyłki, zwłaszcza w stresie. A szkolenie na takie okoliczności nie
    > jest jeszcze obowiązkowe, ciekawe swoją drogą ile by kosztowało.

    Ale takie, żeby wywalić się podczas hamowania przy 60 km/h? Proszę Cię...

> [...]
    > nieznanym oryginalnym framerate. Spowolnienie zrobione przez dublowanie
    > klatek. Nieznane dane kamery, zwłaszcza dystorsja obiektywu, kąt pionowy
    > i wysokość, kąt względem drogi. Pomiar długości Uno jako takiego będzie
    > obarczony sporym błędem*, zniekształcającym dodatkowo pomiar drogi
    > motocykla. A obraz tej drogi jest zniekształcony przez kamerę, w
    > nieznany sposób odwzorowującą perspektywę. Do pomiaru czasu mamy jakieś
    > ~13 klatek, przy nieznanej ilości klatek na sekundę oryginału i w części
    > obrazu obarczonej zwykle większymi zniekształceniami.

    Ale ja nie dokonywałem tam pomiarów, a jedynie oszacowałem. Ktoś inny
    zrobił to niezależnie i wyszło mu to samo. Czy to ważne czy było to 60
    czy 57 czy może 64? Ważne ile było mniej więcej.

    > Więc dupa. Nawet nie ma jak sprawdzić czy proporcje obrazu są
    > prawidłowe, "Na oko" nie są bo uno ma kółka jakieś jajowate.

    Są wystarczająco prawidłowe żeby oszacować odległość z dokładnością
    powiedzmy do metra.

    > Dobra, ja się bez sensu rozpisałem a to przecież Ty twierdzisz że wiesz
    > ile jechał, to się tylko pytam. A skąd?

    Ile jechał nie wiem. Wiem jaką miał mniej więcej średnią w kadrze, gdy
    już był na glebie.

    > *można niby to uno mierzyć kilka razy, ale niewiele to da "na oko"
    > prostopadle jest 1 miejscu już po dzwonie.

    No i o to chodzi, bo długość Uno jest znana. A że jest po dzwonie to co
    za różnica? Ważne, że jest w środku. Soczewka pewnie daje jakieś
    zniekształcenia, bo zapewne jest kiepska, ale wtedy na brzegach kadru
    wszystko będzie, mówiąc obrazowo, bardziej ściśnięte, więc oszacowana
    prędkość będzie zaniżona, nie zawyżona.

  • 83. Data: 2010-05-30 13:19:36
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 30 May 2010 13:07:29 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    > A to tylko mnie przepisy obowiązują? TIRmani nie mają żadnych
    > przepisów do przestrzegania? Ograniczenie prędkości nie jest jedynym
    > zapisem prawa o ruchu drogowym.

    Ale tu była taka sprawa. To po co wstrząsasz powietrze, że
    moturzysta na pewno 50 nie jechał? Tak dla wyrażenia swej
    niechęci/pogardy (niepotrzebne skreślić) dla dwukółkowców?

    r.
    _____________

  • 84. Data: 2010-05-30 13:23:31
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 30 May 2010 13:01:19 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    > A jakie to ma znaczenie?

    Takie, że jak się zapierdala z pierwszą-podświetlną i narzeka,
    że TIR-y wymuszają i spychają w zielone, to się nie wytyka
    prędkości komuś, komu też ktoś wymusił.

    Inaczej to zajeżdża kalizmem.

    r.
    _____________

  • 85. Data: 2010-05-30 13:54:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert,

    Sunday, May 30, 2010, 1:19:36 PM, you wrote:

    > Ale tu była taka sprawa. To po co wstrząsasz powietrze, że
    > moturzysta na pewno 50 nie jechał? Tak dla wyrażenia swej
    > niechęci/pogardy (niepotrzebne skreślić) dla dwukółkowców?

    Stwierdzam niezbity fakt, że motocyklista nie jeszał przepisowo.
    Podobnie jak stwierdzam niezbity fakt, że winny kolizji jest kierowca
    blaszanki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 86. Data: 2010-05-30 14:20:36
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-30, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > W Polsce to twierdzenie jest niemal dla wszystkich zakrętów prawdziwe.

    Po ilu wskazanych zakrętach zgodzisz się, że powyższe zdanie nie jest
    prawdziwe?

    > jeśli ktoś potrafi jeździć rajdowo, to zaryzykowałbym, że dla wszystkich.

    Ja wskazuję zakręt i stawiam kratę piwa. Wchodzisz? ;-) Tylko prędkość
    ma wynosić 5x ograniczenie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 87. Data: 2010-05-30 16:31:59
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Stwierdzam niezbity fakt

    Jedyny powod dla ktorego czasem zagladam tutaj to Ci pms-owi
    wszystkowiedzacy kierowcy.

    Moglbym ich jeść łyżkami.
    Do opon.

    KJ

  • 88. Data: 2010-05-30 16:56:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 10:54:31 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sun, 30 May 2010 12:09:43 +0200, RoMan Mandziejewicz
    >
    > A gdybyś tak jeździł w zgodzie z przepisami, to zajeżdżając też
    > by Cię wysyłały w zielone?

    No powiedzmy - zmuszaly do ostrego hamowania.

    Jesli chodzi o moje doswiadczenia to rzadko sie to zdarza, ale jednak
    potrafi tirman droge zajechac. Barierka na A4 tez ciekawie pogieta -
    na oko to czasem zajezdzaja droge i czemus ciezszemu ..

    J.

  • 89. Data: 2010-05-30 18:37:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Takie, że jak się zapierdala z pierwszą-podświetlną i narzeka,
    > że TIR-y wymuszają i spychają w zielone, to się nie wytyka
    > prędkości komuś, komu też ktoś wymusił.
    >
    > Inaczej to zajeżdża kalizmem.

    Nie sposób się nie zgodzić, jeśli w tym kontekście pisałeś to pełna zgoda.

  • 90. Data: 2010-05-31 09:07:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    yk.sail-ho.pl...

    > A tam krętych... Ja jestem ciekawy jak przejeżdża zakręty z
    > ograniczeniem do 60 lecąc trzysta ;-)

    wystarczy 180 ;)