  • Data: 2014-09-06 15:39:35
    Temat: poważne zastosowania arduino
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    Parę lat temu, chciałem zrobić elektroniczną zabawkę dla
    niepełnosprawnych dzieci. Wy poradziliście, aby zamiast 20
    tranzystorków, kondensatorków i rezystorów, użyć atmegi, lub podobnego
    "procesorka" który dzięki oprogramowaniu zrobi to co chciałem osiągnąć.
    Ostatnio dostałem reklamę arduino nano za mniej niż 4 dolce z przesyłką.
    z tego co wyczytałem, jest to "komputerek" który programuje się za
    pomocą PC podłączonego przez usb, a wszystkie wystające nóżki to
    wejścia/wyjścia. Dla mnie bomba. W zasadzie taka elektronika+program,
    załatwia sterowanie dosłownie wszystkim, co nie potrzebuje super mocy
    obliczeniowej. Jednakże nie słyszałem aby ktoś zastosował arduino
    zamiast wypalonej płyty głównej w pralce, mikrofalówce czy piecyku
    gazowym (w ostatnim przypadku bezpieczeństwo może być problemem).
    Kupiłem sobie takie arduino do zabawy, ale nie wiem co chciałbym z nim
    zrobić. może alarm samochodowy? może pilota na podczerwień, który o 1:00
    w nocy powyłącza mi telewizor, tuner sat...
    Czy możecie się podzielić działającymi projektami opartymi na arduino?
    Ale nie chodzi mi o udowodnienie że jest to możliwe, o zabawę, tylko o
    urządzenia wykorzystywane na codzień, najlepiej w zastępstwie czegoś co
    poszło z dymem i nieda się kupić zamiennika
    Pozdrawiam
    ToMasz