-
31. Data: 2011-09-05 08:32:52
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-09-05 08:23, Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2011-09-02 15:14, *PM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>
>>> Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez
>>> gume
>>> z istotnie wieksza predkoscia ?
>>>
>> a moze byc, w koncu tak sie odcedza azot w wytwornicach - przepuszcza
>> przez sitko
>> azot zostaje a tlen przechodzi.
>> trzeba by sprawdzic rozmiar czasteczki azotu.
>
> Kiedyś szukałem - cząsteczka azotu jest nieco większa (mimo mniejszej
> masy cząsteczkowej) od cząsteczki tlenu.
>
> Pozdrawiam - Mirek
To teraz potrzebny jest mikrofiltr, zeby odcedzic azot od tlenu i
ladowac praktycznie czysty tlen do cylindrow.
Silnik natychmiast mialby 4-5x wieksza moc z tej samej pojemnosci
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
32. Data: 2011-09-05 08:38:25
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:j41q1f$nqu$2@news.onet.pl...
> Dnia 2011-09-02 20:35, *Dominik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>
>> Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2
>
> Odwrotnie.
Tego pewnie tu nikt nie wie bo to chemia i krystalografia..
W Ukladzie Okresoawym w wierszu ciezar rosnie a promien maleje.
Potem skokowo rosnie.
S*
>
-
33. Data: 2011-09-05 11:22:08
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: "PM" <x...@w...pl>
> To teraz potrzebny jest mikrofiltr, zeby odcedzic azot od tlenu i
> ladowac praktycznie czysty tlen do cylindrow.
> Silnik natychmiast mialby 4-5x wieksza moc z tej samej pojemnosci
>
no miałby
tylko ta moc uwolniłaby się w kanałach dolotowych, czyli nieco przedwcześnie
;-)
dmuchnij czystym tlenem na odrobinkę smaru, to zobaczysz w czym rzecz ;-)
-
34. Data: 2011-09-06 12:57:41
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
W dniu 2011-09-05 08:38, Szczepan Bialek pisze:
> Użytkownik "Mirek Ptak"<n...@n...pl> napisał w wiadomości
> news:j41q1f$nqu$2@news.onet.pl...
>> Dnia 2011-09-02 20:35, *Dominik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
>> odpisać:
>>
>>> Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2
>>
>> Odwrotnie.
>
> Tego pewnie tu nikt nie wie bo to chemia i krystalografia..
> W Ukladzie Okresoawym w wierszu ciezar rosnie a promien maleje.
> Potem skokowo rosnie.
> S*
>>
>
>
Tylko wytłumaczcie mi dlaczego w zdrowej świeżej oponie rowerowej i
ciśnieniu 6 atm nic mi nie uchodzi przez cały sezon, chyba, że wentyle
są nieszczelne?
Pompuje oczywiście powietrzem. Podobnie mam w samochodzie, brak
dopompowywania przez cały okres do zmiany opon.
Poza tym, czy nie lepiej, jeżeli już, co kwartał dopompować za darmo na
stacji niż bulić za azot?
PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu
wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, świeżym,
czystym, wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.
-
35. Data: 2011-09-06 17:40:17
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>
Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:j44ub4$tp$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2011-09-05 08:38, Szczepan Bialek pisze:
>> Użytkownik "Mirek Ptak"<n...@n...pl> napisał w
>> wiadomości
>> news:j41q1f$nqu$2@news.onet.pl...
>>> Dnia 2011-09-02 20:35, *Dominik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
>>> odpisać:
>>>
>>>> Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2
>>>
>>> Odwrotnie.
>>
>> Tego pewnie tu nikt nie wie bo to chemia i krystalografia..
>> W Ukladzie Okresoawym w wierszu ciezar rosnie a promien maleje.
>> Potem skokowo rosnie.
>> S*
>>>
>>
>>
> Tylko wytłumaczcie mi dlaczego w zdrowej świeżej oponie rowerowej i
> ciśnieniu 6 atm nic mi nie uchodzi przez cały sezon, chyba, że wentyle są
> nieszczelne?
> Pompuje oczywiście powietrzem. Podobnie mam w samochodzie, brak
> dopompowywania przez cały okres do zmiany opon.
> Poza tym, czy nie lepiej, jeżeli już, co kwartał dopompować za darmo na
> stacji niż bulić za azot?
Jezeli cisnienie nie znika a % tlenu maleje to dziwy Panie.
>
> PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu
> wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, świeżym, czystym,
> wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.
A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
Gdzie i kto tak pompuje?
S*
>
-
36. Data: 2011-09-07 13:46:33
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
W dniu 2011-09-06 17:40, Szczepan Bialek pisze:
>
> A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
> Gdzie i kto tak pompuje?
> S*
>>
>
>
Norauto, bo:
- azot jest lżejszy od powietrza i są mniejsze opory,
- nie rdzewieje felga
i parę takich innych bvzdetów.
-
37. Data: 2011-09-07 14:12:34
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
>Norauto, bo:
>- azot jest lżejszy od powietrza i są mniejsze opory,
Bzdura
Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
Gęstości gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ciśnieniem normalnym
azot - 1,25
powietrze - 1,20
>- nie rdzewieje felga
no tak, jak sobie przypomnę te setki wyrzuconych felg, straszliwie
pordzewiałych od środka :-)
>i parę takich innych bvzdetów.
tutaj pełna zgoda :-)
-
38. Data: 2011-09-08 17:35:49
Temat: Re: pompowanie opon azotem
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:hlne67pi9qohekqd9b73rl0deaua5aa7dm@4ax.com...
> >Norauto, bo:
>>- azot jest lżejszy od powietrza i są mniejsze opory,
> Bzdura
> Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
> Gęstości gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ciśnieniem normalnym
>
> azot - 1,25
> powietrze - 1,20
A to chyba cos nie tak. Powietrze to jednak 78% azotu, plus 21%
ciezszego tlenu, plus drobiazgi.
Uwzglednili pare wodna ?
J.