  • 1. Data: 2012-05-11 23:38:38
    Temat: pomoc w doborze sprzętu
    Od: "LP" <u...@g...pl>

    Najpierw miał być nowy laptop ale przekonałem swoją panią, że to bez sensu.
    All in one jest ciut lepsze ale jak rozejrzałem się w ofercie, to za
    kiepski zestaw trzeba dać ponad 3 tys. Ponieważ często będę korzystał z
    tego komputera obiecałem, że da radę złożyć maszynę o połowę wydajniejszą
    za mniejsze pieniądze. Biurko jest spore, narożne, ale jest jeden warunek,
    obudowa musi być mniejsza, najlepiej mini tower, ale tu znowu chciałbym
    jednocześnie, aby można tam było zamontować normalną kartę graficzną,
    powiedzmy coś takiego:
    http://www.x-kom.pl/p/50063-obudowa-micro-atx-btx-ae
    rocool-pgs-qs-200-czarna.html
    Na początek wystarczy coś budżetowego ale jak będę zamieniał swoją 6850 to
    byłoby dobrze, żeby się tam zmieściła.
    Monitor to będzie prawie na pewno dell u2312, bo mam tę sama wersję o cal
    większą i bardzo się mojej pani podoba, a zawsze to na starcie taniej o
    prawie 300 zł.
    http://www.x-kom.pl/p/70823-monitor-lcd-led-23-dell-
    u2312hm.html
    System to w 7 home
    http://www.x-kom.pl/p/47571-oprogramowanie-systemowe
    -microsoft-windows-7-home-premium-pl-64bit-oem.html
    do tego zasilacz 500 -550 w.np:
    http://www.morele.net/zasilacz-ocz-modxstream-pro-50
    0w-modularny-sli-psu-ocz500mxsp-eu-209575/ramhttp://
    www.morele.net/pamiec-kingston-hyperx-2x2gb-1600mhz-
    ddr3-non-ecc-cl9-dimm-xmp-khx1600c9d3k2-4gx-279748/t
    wardy:http://www.morele.net/dysk-western-digital-cav
    iar-green-3-5-750gb-sataiii-64mb-cache-wd7500aarx-oe
    m-404834/jakikolwiek napęd za powiedzmy 80 złjakaś mysz i klawiatura bezprzewodowa
    powiedzmy 120 złgłosniki i dzwiękówka się znajdąZostaje płyta, procesor i grafika i
    jakieś 800 -900 zł.Da radę?(najchętniej intel;)--LP.

  • 2. Data: 2012-05-12 07:55:33
    Temat: Re: pomoc w doborze sprzętu
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > 120 złgłosniki i dzwiękówka się znajdąZostaje płyta, procesor i grafika
    > i jakieś 800 -900 zł.Da radę?(najchętniej intel;)--LP.

    Rade da, tylko zastanawiam sie dlaczego po prostu nie wybrałeś? Wybiera
    się na podstawie wymagań czyli w przypadku PC np. liczba portów SATA,
    USB3, chipset, wielkość, liczba i rodzaj slotów.

    Do pracy biurowej i nie tylko to np i3/i5 (jaki zegar - zalezy ile kasy)
    Typowo do gier to i5/i7 z serii K (ale tu się ciężko będzie zmieścić w
    budzecie)

    Jeżeli nie typowo do gier, wziałbym jednak lapka, Twoja Pani będzie 5
    razy bardziej zadowolona, do tego też możesz dokupić monitor, klawiature.

  • 3. Data: 2012-05-12 11:35:04
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.05.2012 07:55, Rafal Lukawski pisze:
    > Jeżeli nie typowo do gier, wziałbym jednak lapka, Twoja Pani będzie 5 razy bardziej
    zadowolona, do tego też możesz dokupić monitor, klawiature.

    Nie będzie. Mam doświadczenie z kilku źródeł. Po narzekaniu
    "kupić laptopa, kupić laptopa!" i kupieniu notebooka 17" (że-
    by w ogóle się nadawał do jakiejkolwiek pracy) potem jest nowe
    narzekanie: że ciężki, że krótko działa na baterii, że i tak
    cały czas stoi na biurku.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2012-05-12 11:41:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.05.2012 23:38, LP pisze:
    > najlepiej mini tower, ale tu znowu chciałbym jednocześnie, aby można tam było
    zamontować normalną kartę graficzną, powiedzmy coś takiego:

    Są jeszcze obudowy mniejsze, np. kategoria "barebone". Możesz
    się zainteresować. Do wielu da się włożyć pełnowymiarową kartę
    graficzną i porządniejszy zasilacz.

    W każdym razie zawsze za coś niestandardowego się płaci.
    Standardowe są jedynie blaszaki midi/mini-tower i notebooki
    i dlatego są tańsze od barebone i all-in-one.

    PS. Zawsze też można coś tak wykombinować, by w ogóle kompu-
    ter ukryć w biurku. Ja w zasadzie wszystkie komputery
    mam wepchnięte gdzieś za biurko, ukryte w szafce biurka
    albo stojące głęboko pod blatem. Dzisiaj praktycznie nie
    ma już potrzeby fizycznego sięgania do obudowy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2012-05-12 12:09:08
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-12 11:35, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > by w ogóle się nadawał do jakiejkolwiek pracy) potem jest nowe
    > narzekanie: że ciężki, że krótko działa na baterii, że i tak

    Mam 14tkie na półeczce, to tego monitor bodajże 24", jako że to i3 to
    praktycznie (np. w czasie pisania tego postu wcale) nie wydaje dźwieku.

    Mozna go zabrać w każdej chwili. Nie rozumiem o wątku z baterią. Przy
    normalnej pracy zasilamy z sieci, bez tego wytrzymuje ok 4-6h.

    Nie sugerowałem laptopa 17tki. Jezeli tak, to źle zostałem zrozumiany.
    To IMHO typowy zastępca Peceta z ograniczonymi (co oczywiste)
    możliwościami rozbudowy. Mobilność fatalna, szczególnie dla kobiet.

  • 6. Data: 2012-05-12 12:38:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-12 12:09, Rafal Lukawski wrote:
    [.....]
    > Nie sugerowałem laptopa 17tki. Jezeli tak, to źle zostałem zrozumiany.
    > To IMHO typowy zastępca Peceta z ograniczonymi (co oczywiste)
    > możliwościami rozbudowy. Mobilność fatalna, szczególnie dla kobiet.
    Żaden laptop nie zastąpi peceta: żadna laptopowa klawiatura pod względem
    wygody użytkowania nie dorówna nawet zwykłej, najtańszej pecetowej
    klawiaturze, żaden laptopowy touchpad nie dorówna zwykłej, taniej
    pecetowej myszce i do tego laptopowe wyświetlacze zazwyczaj nie umywają
    się do pecetowego monitora ze średniej półki. Fakt, pecet nie jest
    mobilny, ale upierdliwość wpinania klawiatury, myszy i monitora aby
    laptop nadawał się do pracy IMO dosyć skutecznie niweluje tę ich (tzn.
    laptopów) zaletę. :-)

  • 7. Data: 2012-05-12 12:45:16
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 11 May 2012 23:38:38 +0200, "LP" <u...@g...pl> wrote:

    >Najpierw miał być nowy laptop ale przekonałem swoją panią, że to bez sensu.
    Laptop jest ok, tylko:
    * mały, 13-14 cali aby był *naprawdę* przenośny, gdy potrzeba;
    * do niego dokup od razu normalny monitor, do tego bezprzewodową mysz
    i klawiaturę, ewentualnie pełną stację dokującą (ale niekoniecznie,
    choć taka stacja to wygoda).
    Dzięki temu masz i ergonomię pracy na normalnym stanowisku i wygodę
    przenośnego komputera. Wada - jednak wyższa cena.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2012-05-12 12:51:15
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-12 12:38, JDX wrote:
> [...]
    > mobilny, ale upierdliwość wpinania klawiatury, myszy i monitora aby
    > laptop nadawał się do pracy IMO dosyć skutecznie niweluje tę ich (tzn.

    Jeżeli kupujący jest zdecydowany na peceta, mobilnośc nie jest
    krytyczna, przypuszczam więc że akcji odpinania/zapinania będzie bardzo
    niewiele. Tutaj raczej staje się to dodatkową opcją nie mówiąc już o
    tym, że standardowy laptop na pewno będzie cichszy i będzie zjadał mniej
    prądu bo tak zadecydowano już na etapie produkcji chipów.

    BTW. korzystam ze standardowej klawiatury, myszki i monitora, przy
    korzystaniu z HUB'a USB de facto to tylko jeden kabelek USB do wypięcia.

    Przedstawiam tu opcje, oczywiście jestem ukierunkowany ze względu na
    swoją mobilność. Nie chce też mieć peceta stacjonarnego i do tego
    laptopa jako urządzenia przenośnego (chyba, że dla drugiej osoby). Nieco
    się przestawiłem gdy jakiś czas temu woziłem mini-tower Chiefteca z KRK
    do WAW ;) To waży z 20kg nie mówiąc o wielkości.

    Gdyby mobilność była krytyczna, kupiłbym lapka ze stacją dokującą.

  • 9. Data: 2012-05-12 15:07:05
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > żadna laptopowa klawiatura pod względem
    > wygody użytkowania nie dorówna nawet zwykłej, najtańszej pecetowej
    > klawiaturze,

    o, co do tego to moglbym dyskutowac.
    co do reszty- sie zgadzam zasadniczo.

  • 10. Data: 2012-05-12 16:42:05
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > mobilny, ale upierdliwość wpinania klawiatury, myszy i monitora aby
    > laptop nadawał się do pracy IMO dosyć skutecznie niweluje tę ich
    [...]

    Dlatego wymyślono stację dokującą. To zapewnia komfortową pracę
    (zewnętrzny monitor, klawiatura, mysz) z możliwością błyskawicznego
    umobilnienia notebooka.

    Krzysztof Kucharski