  • 1. Data: 2010-02-05 17:29:55
    Temat: pobór mocy
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    Witam grupowiczow

    Mam pytanie: Jaki w praktyce bedzie mial pobor mocy klaster zlozony z
    czterech takich
    kompletow:

    http://www.allegro.pl/item912556774_core_i5_750_4x2_
    66_msi_p55m_gd45_ddr3_4gb_ddr3.html

    Przymierzam sie zeby zlozyc klaster z czterech takich kompletow do
    obliczen. Calosc
    bedzie obciazona maksymalnie na obliczeniach staloprzecinkowych, czyli
    16 procesow
    przez 24h na dobe. Jaki bedzie pobor mocy przez procesor nietrudno
    przewidziec, natomiast
    calego kompletu, czyli pamieci, plyty glownej i procesora to juz nie
    wiem jak oszacowac.

    Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2010-02-05 18:29:04
    Temat: Re: pobór mocy
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.05 18:29, Mariusz Marszałkowski pisze:
    > Mam pytanie: Jaki w praktyce bedzie mial pobor mocy klaster zlozony z
    > czterech takich

    W praktyce to podłączasz i mierzysz.

    > przez 24h na dobe. Jaki bedzie pobor mocy przez procesor nietrudno
    > przewidziec,

    A jak ? Poprzez TDP ?

    >natomiast
    > calego kompletu, czyli pamieci, plyty glownej i procesora to juz nie
    > wiem jak oszacowac.

    Dziwne, przy cpu wiesz, a dla chipsetu i ddr3 już nie nie wiesz.

    > Z gory dziekuje

    Tutaj masz podobna konfigurację:
    http://techreport.com/articles.x/17513/6
    I pobór mocy:
    http://techreport.com/articles.x/17513/11
    Jako że jest tam i grafika i hdd, to będzie to górny limit.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-02-05 21:16:31
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 09:29:55 -0800 (PST), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >obliczen. Calosc
    >bedzie obciazona maksymalnie na obliczeniach staloprzecinkowych, czyli

    A pobór mocy przez kontroler klastra też doliczasz? Jakim softem to
    zepniesz - ja miałem problemy ze stabilonością pracy maszyny gdy
    nieobciążone procesory zwlaniały taktowanie. Zwróć uwagę że te płyty
    główne nie mają grafiki - musisz je dodac. Mniej wiecj rok temu
    konfigurowałem klaster obliczniowy dla 16 maszyn po 4 sztuki
    4-rdzeniowych Opteronów i maszyna działa OK. Fajna była :-) Ale pobór
    prądu będzie widział dopiero po włączeniu całości. Bo nie wiadomo ile
    zje ci grafika do tych koputerów, ile zjedzą dyski, ile będzie
    ciągnęła klimatyzacja - tego jak widzę nei uwzględniłeś.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2010-02-06 06:10:55
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 5 Lut, 19:29, MAR <m...@s...org> wrote:

    > W praktyce to podłączasz i mierzysz.

    > A jak ? Poprzez TDP ?

    > Dziwne, przy cpu wiesz, a dla chipsetu i ddr3 już nie nie wiesz.

    Urządzenia maja podawana maksymalną moc. Jeśli procesor
    obciążę na maksa, to wiem że bedzie zużywał maksymalną ilość
    energii. Ale jaki procent swojej maksymalnej mocy płyta, grafika i
    pamięci będą zużywały to nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-02-06 08:14:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Mariusz Marszałkowski pisze:
    > Urządzenia maja podawana maksymalną moc. Jeśli procesor
    > obciążę na maksa, to wiem że bedzie zużywał maksymalną ilość

    Ale dla procesorów podaje się najczęściej właśnie TDP, które
    nijak się ma do maksymalnej pobieranej/oddawanej mocy.

    > energii. Ale jaki procent swojej maksymalnej mocy płyta, grafika i
    > pamięci będą zużywały to nie mam pojęcia.

    Do projektu zakłada się zawsze "worst-case", czyli maksymalny
    pobór przez każdy z podzespołów. A potem dla całego zestawu
    mierzy się watomierzem pobór w spoczynku, lekkim obciążeniu
    i 100% obciążeniu. Dopiero takie coś jest względnie wiarygodne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |