-
41. Data: 2012-04-15 22:14:40
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "Plumpi" <a...@a...pl>
Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
news:jmed2h$415$2@inews.gazeta.pl...
>> Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny?
>>
>> Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może
>> lekko podnieść w niej ciśnienie?
>
> prosciej bedzie zrobic mieszanke o ktorej napisalem w 1 poscie. choc
> niewykluczone ze zmodyfikuje lekko korek jesli nie znajde nowego na wyzsze
> cisnienie (teraz jest na 0,9)
Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa
tajemnica NASA.
Może sprawa jest banalna - właśnie uszkodzony korek. Każdy model samochodu
ma korki utrzymujące określone ciśnienie w układzie chłodzenia. Temperatura
wrzenia płynów jest bardzo zależna od ciśnienia. Skutkiem uszkodzenia korka
może właśnie być gotowanie się płynu chłodniczego w niższej temperaturze.
Może też być korek źle dobrany. Sam kiedyś miałem podobny problem i dopiero
trzeci mechanik zauważył, że korek jest nieodpowiedni - był założony od
innego modelu.
-
42. Data: 2012-04-15 22:17:15
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa
> tajemnica NASA.
>
> Może sprawa jest banalna - właśnie uszkodzony korek. Każdy model
przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne.
-
43. Data: 2012-04-15 22:23:39
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2012-04-15 21:50, Plumpi pisze:
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła
>> wyprodukujesz
>> tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio
>> procentowym
>> roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik
>> grzeje ale
>> i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam
>> tylko czasy
>> się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
>> wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
>> odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
>> termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
>> zwiększenie chłodnicy.
>
> Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie
> stwierdzenia.
> Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc
> oddawana przez radiator (grzejnik, chłodnicę).
ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :)
-
44. Data: 2012-04-15 22:26:25
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "Plumpi" <a...@a...pl>
Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
news:jmfacd$t2p$1@inews.gazeta.pl...
> przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne.
W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je
wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników się
zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej wersji
silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne ciśnienie
i płyn potrafił się gotować.
-
45. Data: 2012-04-15 22:42:55
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
> W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je
> wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników
> się zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej
> wersji silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne
> ciśnienie i płyn potrafił się gotować.
w moim przypadku korek jest ok.
-
46. Data: 2012-04-15 22:53:08
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "Plumpi" <a...@a...pl>
Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
news:jmfaof$oth$1@inews.gazeta.pl...
>> Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie
>> stwierdzenia.
>> Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc
>> oddawana przez radiator (grzejnik, chłodnicę).
> ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :)
Ale to było pytanie do Kogutka :)
No dobra.
Zależy od:
1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz zdziałać.
Można dodać dodatkową chłodznicę.
2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą
otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika
chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia. Podniesienie
temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele większy przyrost
oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie dodatkowych chłodnic. Dla
przykładu posłużę się mocami typowych grzejników domowych. Podniesienie
temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok.
20-25%.
Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę
wrzenia tego płynu.
Można to uzyskać na dwa sposoby:
a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to
zrobić
b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko poprzez
wymianę korka
3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w niewielkim
stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej granicy, zaś
powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd, który jest fabryczny
raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ.
4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z
wentylatorami.
5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można
eksperymentować z wielkością wentylatora.
-
47. Data: 2012-04-15 22:57:12
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "Plumpi" <a...@a...pl>
Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:jmfcfq$8b3$1@inews.gazeta.pl...
> Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc
> grzejnika o ok. 20-25%.
To jest w przypadku chłodzenia pasywnego (tj. bez wentylatora). W przypadku
z wentylatorem ten przyrost może być większy.
Moim zdaniem, Twój sposób rozumowania, aby podnieść temperaturę płynu jest
dobry. Pozostaje tylko kwestia realizacji oraz czy nie będzie to szkodliwe
dla silnika.
-
48. Data: 2012-04-15 23:22:19
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Ale to było pytanie do Kogutka :)
> No dobra.
> Zależy od:
> 1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz
> zdziałać. Można dodać dodatkową chłodznicę.
> 2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą
> otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika
> chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia.
> Podniesienie temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele
> większy przyrost oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie
> dodatkowych chłodnic. Dla przykładu posłużę się mocami typowych
> grzejników domowych. Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C
> potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%.
> Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę
> wrzenia tego płynu.
> Można to uzyskać na dwa sposoby:
> a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to zrobić
> b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko
> poprzez wymianę korka
> 3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w
> niewielkim stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej
> granicy, zaś powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd,
> który jest fabryczny raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ.
> 4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z
> wentylatorami.
> 5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można
> eksperymentować z wielkością wentylatora.
>
dziekuje. czyli reasumujac jedyne wyjscie to zrobic miksture do 136C ?
ponosic cisnienia wolalbym uniknac bo nie wiadomo jak dlugo weze wytrzymaja.
-
49. Data: 2012-04-16 00:46:12
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:jmepvg$30c$1@inews.gazeta.pl...
> > marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
>
> > Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie
> > osiągniesz
> > podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może
> > zachodzić w
> > określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to
> > pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej
> > temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie
> > kontrolowany.
> > jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze
> > paliwo
> > pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi
> > stratami
> > że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może
> > skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w
> > zasadzie
> > nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika
> > kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i
> > wzrost
> > temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz
> > odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo
> > zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na
> > chłodnicę wody. też zadziała.
>
> To wytłumacz dlaczego w niektórych samochodach temperatury są utrzymywane na
> poziomie 110°C?
>
Może to wynikać z konstrukcji na przykład głowicy albo tłoków. Podwyższona o
10 stopni nominalna temperatura cieczy chłodzącej nie musi powodować wzrostu
temperatury w cylindrze powyżej prawidłowej do przebiegu procesu spalania. Co
najwyżej przesunie się na wskaźniku temperatury wskazanie przy którym silnik
przestanie pracować. w tajemnicy Ci powiem że nie powoduje. Podniesienie
średniej temperatury w cylindrze o kilka stopni powoduje wzrost sprawności
silnika też o kilka procent. Problemem jest w takiej sytuacji brak tanich
materiałów które by to wytrzymały. A to raptem kilka stopni. Silniki chłodzone
powietrzem maja dużo wyższą temperaturę cylindrów i głowicy niż 110 stopni.
Nie temperatura czynnika chłodzącego ma wpływ na to czy silnik będzie pracował
poprawnie a temperatura w cylindrze w czasie suwu ssania i sprężania. Jak
będzie za wysoka to nastąpi samozapłon przed dojściem tłoka do do pozycji w
której powinien nastąpić zapłon kontrolowany. W dieslu będzie trochę inaczej
bo sprężanie odbywa się bez paliwa. Ale efekt będzie podobny. Po wtryśnięciu
paliwo nie zapali się w sposób kontrolowany od rozgrzanej od poprzednich cykli
końcówki świecy żarowej tylko od przypadkowego elementu. Płomień nie będzie
rozprzestrzeniał się w sposób prawidłowy. Nastąpi przegrzewanie tłoka i w
efekcie może dojść do wypalenia w nim dziury.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
50. Data: 2012-04-16 00:48:14
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl...
>
> > Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła
> > wyprodukujesz
> > tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio
> > procentowym
> > roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje
> > ale
> > i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko
> > czasy
> > się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
> > wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
> > odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
> > termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
> > zwiększenie chłodnicy.
>
> Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie
> stwierdzenia.
> Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc oddawana
> przez radiator (grzejnik, chłodnicę).
>
Nigdzie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/