eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 139

  • 41. Data: 2012-04-15 22:14:40
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
    news:jmed2h$415$2@inews.gazeta.pl...

    >> Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny?
    >>
    >> Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może
    >> lekko podnieść w niej ciśnienie?
    >
    > prosciej bedzie zrobic mieszanke o ktorej napisalem w 1 poscie. choc
    > niewykluczone ze zmodyfikuje lekko korek jesli nie znajde nowego na wyzsze
    > cisnienie (teraz jest na 0,9)

    Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa
    tajemnica NASA.

    Może sprawa jest banalna - właśnie uszkodzony korek. Każdy model samochodu
    ma korki utrzymujące określone ciśnienie w układzie chłodzenia. Temperatura
    wrzenia płynów jest bardzo zależna od ciśnienia. Skutkiem uszkodzenia korka
    może właśnie być gotowanie się płynu chłodniczego w niższej temperaturze.
    Może też być korek źle dobrany. Sam kiedyś miałem podobny problem i dopiero
    trzeci mechanik zauważył, że korek jest nieodpowiedni - był założony od
    innego modelu.


  • 42. Data: 2012-04-15 22:17:15
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa
    > tajemnica NASA.
    >
    > Może sprawa jest banalna - właśnie uszkodzony korek. Każdy model

    przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne.


  • 43. Data: 2012-04-15 22:23:39
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-04-15 21:50, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła
    >> wyprodukujesz
    >> tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio
    >> procentowym
    >> roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik
    >> grzeje ale
    >> i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam
    >> tylko czasy
    >> się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
    >> wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
    >> odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
    >> termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
    >> zwiększenie chłodnicy.
    >
    > Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie
    > stwierdzenia.
    > Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc
    > oddawana przez radiator (grzejnik, chłodnicę).


    ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :)


  • 44. Data: 2012-04-15 22:26:25
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
    news:jmfacd$t2p$1@inews.gazeta.pl...

    > przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne.

    W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je
    wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników się
    zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej wersji
    silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne ciśnienie
    i płyn potrafił się gotować.


  • 45. Data: 2012-04-15 22:42:55
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je
    > wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników
    > się zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej
    > wersji silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne
    > ciśnienie i płyn potrafił się gotować.

    w moim przypadku korek jest ok.


  • 46. Data: 2012-04-15 22:53:08
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
    news:jmfaof$oth$1@inews.gazeta.pl...

    >> Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie
    >> stwierdzenia.
    >> Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc
    >> oddawana przez radiator (grzejnik, chłodnicę).

    > ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :)

    Ale to było pytanie do Kogutka :)
    No dobra.
    Zależy od:
    1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz zdziałać.
    Można dodać dodatkową chłodznicę.
    2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą
    otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika
    chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia. Podniesienie
    temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele większy przyrost
    oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie dodatkowych chłodnic. Dla
    przykładu posłużę się mocami typowych grzejników domowych. Podniesienie
    temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok.
    20-25%.
    Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę
    wrzenia tego płynu.
    Można to uzyskać na dwa sposoby:
    a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to
    zrobić
    b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko poprzez
    wymianę korka
    3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w niewielkim
    stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej granicy, zaś
    powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd, który jest fabryczny
    raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ.
    4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z
    wentylatorami.
    5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można
    eksperymentować z wielkością wentylatora.


  • 47. Data: 2012-04-15 22:57:12
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jmfcfq$8b3$1@inews.gazeta.pl...

    > Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc
    > grzejnika o ok. 20-25%.

    To jest w przypadku chłodzenia pasywnego (tj. bez wentylatora). W przypadku
    z wentylatorem ten przyrost może być większy.
    Moim zdaniem, Twój sposób rozumowania, aby podnieść temperaturę płynu jest
    dobry. Pozostaje tylko kwestia realizacji oraz czy nie będzie to szkodliwe
    dla silnika.


  • 48. Data: 2012-04-15 23:22:19
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Ale to było pytanie do Kogutka :)
    > No dobra.
    > Zależy od:
    > 1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz
    > zdziałać. Można dodać dodatkową chłodznicę.
    > 2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą
    > otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika
    > chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia.
    > Podniesienie temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele
    > większy przyrost oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie
    > dodatkowych chłodnic. Dla przykładu posłużę się mocami typowych
    > grzejników domowych. Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C
    > potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%.
    > Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę
    > wrzenia tego płynu.
    > Można to uzyskać na dwa sposoby:
    > a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to zrobić
    > b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko
    > poprzez wymianę korka
    > 3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w
    > niewielkim stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej
    > granicy, zaś powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd,
    > który jest fabryczny raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ.
    > 4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z
    > wentylatorami.
    > 5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można
    > eksperymentować z wielkością wentylatora.
    >

    dziekuje. czyli reasumujac jedyne wyjscie to zrobic miksture do 136C ?
    ponosic cisnienia wolalbym uniknac bo nie wiadomo jak dlugo weze wytrzymaja.


  • 49. Data: 2012-04-16 00:46:12
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jmepvg$30c$1@inews.gazeta.pl...
    > > marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
    >
    > > Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie
    > > osiągniesz
    > > podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może
    > > zachodzić w
    > > określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to
    > > pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej
    > > temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie
    > > kontrolowany.
    > > jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze
    > > paliwo
    > > pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi
    > > stratami
    > > że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może
    > > skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w
    > > zasadzie
    > > nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika
    > > kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i
    > > wzrost
    > > temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz
    > > odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo
    > > zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na
    > > chłodnicę wody. też zadziała.
    >
    > To wytłumacz dlaczego w niektórych samochodach temperatury są utrzymywane na
    > poziomie 110°C?
    >
    Może to wynikać z konstrukcji na przykład głowicy albo tłoków. Podwyższona o
    10 stopni nominalna temperatura cieczy chłodzącej nie musi powodować wzrostu
    temperatury w cylindrze powyżej prawidłowej do przebiegu procesu spalania. Co
    najwyżej przesunie się na wskaźniku temperatury wskazanie przy którym silnik
    przestanie pracować. w tajemnicy Ci powiem że nie powoduje. Podniesienie
    średniej temperatury w cylindrze o kilka stopni powoduje wzrost sprawności
    silnika też o kilka procent. Problemem jest w takiej sytuacji brak tanich
    materiałów które by to wytrzymały. A to raptem kilka stopni. Silniki chłodzone
    powietrzem maja dużo wyższą temperaturę cylindrów i głowicy niż 110 stopni.
    Nie temperatura czynnika chłodzącego ma wpływ na to czy silnik będzie pracował
    poprawnie a temperatura w cylindrze w czasie suwu ssania i sprężania. Jak
    będzie za wysoka to nastąpi samozapłon przed dojściem tłoka do do pozycji w
    której powinien nastąpić zapłon kontrolowany. W dieslu będzie trochę inaczej
    bo sprężanie odbywa się bez paliwa. Ale efekt będzie podobny. Po wtryśnięciu
    paliwo nie zapali się w sposób kontrolowany od rozgrzanej od poprzednich cykli
    końcówki świecy żarowej tylko od przypadkowego elementu. Płomień nie będzie
    rozprzestrzeniał się w sposób prawidłowy. Nastąpi przegrzewanie tłoka i w
    efekcie może dojść do wypalenia w nim dziury.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 50. Data: 2012-04-16 00:48:14
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jmd4na$s3l$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła
    > > wyprodukujesz
    > > tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio
    > > procentowym
    > > roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje
    > > ale
    > > i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko
    > > czasy
    > > się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
    > > wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
    > > odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
    > > termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
    > > zwiększenie chłodnicy.
    >
    > Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie
    > stwierdzenia.
    > Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc oddawana
    > przez radiator (grzejnik, chłodnicę).
    >
    Nigdzie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: