  • 1. Data: 2021-10-24 23:05:01
    Temat: pisak do kabli
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Jest jakiś permanentny?
    Wszystkie się prędzej czy później ścierają, a przecież fabryczne
    oznaczenia (nie wszystkie) są trwałe.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2021-10-24 23:31:46
    Temat: Re: pisak do kabli
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Oct 2021 23:05:01 +0200, Mirek napisał(a):

    > Jest jakiś permanentny?
    > Wszystkie się prędzej czy później ścierają, a przecież fabryczne
    > oznaczenia (nie wszystkie) są trwałe.

    Niedawno pytałem o to kolegę.
    Podesłał mi linki do tych, które sam kupuje. Mówił, że dość trwałe.

    https://allegro.pl/oferta/pica-532-pisak-marker-znac
    znik-bialy-1-2mm-6588817392?fromVariant=6588817392

    https://allegro.pl/oferta/pica-534-pisak-marker-znac
    znik-mazak-czarny-1mm-10012205579?fromVariant=658881
    7392

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2021-10-25 15:10:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-10-24 o 23:05, Mirek pisze:
    > Jest jakiś permanentny?
    > Wszystkie się prędzej czy później ścierają, a przecież fabryczne
    > oznaczenia (nie wszystkie) są trwałe.

    jak dotąd najsensowniej spisują się markery staedlera np. lumocolor

    Avast.

  • 4. Data: 2021-10-25 17:09:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 24 października 2021 o 23:05:04 UTC+2 Mirek napisał(a):
    > Jest jakiś permanentny?
    > Wszystkie się prędzej czy później ścierają, a przecież fabryczne
    > oznaczenia (nie wszystkie) są trwałe.

    To w fabryce malują?
    Myślałem, że laserkiem wypalane.

    PS.: Malowanie lego - to jest dopiero wyzwanie ;>

  • 5. Data: 2021-10-25 17:37:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 24 października 2021 o 16:05:04 UTC-5 Mirek napisał(a):
    > Jest jakiś permanentny?
    > Wszystkie się prędzej czy później ścierają, a przecież fabryczne
    > oznaczenia (nie wszystkie) są trwałe.

    Naklejki i drukarka.

    Alternatywnie bieda wersja to nadrukowac/napisac papierowych etykietek i przyklejac
    tasma przezroczysta.
    U mnie bieda wersja dziala ok. Ale niektore tasmy maja problem z plywaniem po
    podgrzaniu. Trza se to jakos przetestowac.
    Ale po nadrukowaniu/napisaniu montaz takich labelek idzie relatywnie szybko. Szybciej
    niz opisywanie. No i ma te zalete ze po wymianie kabla latwo zmienic opis.

  • 6. Data: 2021-10-25 18:02:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.10.2021 o 23:05, Mirek pisze:
    > Jest jakiś permanentny?
    > Wszystkie się prędzej czy później ścierają, a przecież fabryczne
    > oznaczenia (nie wszystkie) są trwałe.

    nie wiem co chcesz opisywać, ale ja zrobiłem tak:
    Zwykły stary pisak wybebeszyłem, nalałem do niego lakieru samochodowego
    akrylowego z kapeńką utwardzacza i rozpuszczalnika (za gęsty był).
    miałem nim napisać 80 cyfr niezmywalnych na deszczu - zadziałało
    rewelacyjnie. minął tydzień - pisak dalej działa, nie zasechł.
    Wiem że niektórzy nie lubią samoróbki, ale jeśli chodzi o działanie - to
    nie był pół-środek. Efekt jest doskonały. Jak ten pisak wyschnie,
    następnym razem kolejny przerobię według tej metody

    ToMasz

  • 7. Data: 2021-10-25 19:37:23
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.10.2021 17:09, Dawid Rutkowski wrote:

    > Myślałem, że laserkiem wypalane.

    W sumie jest to pomysł...
    Myślałem raczej o takim rozpuszczalniku żeby z tym poliwinitem reagował.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2021-10-25 21:47:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 19:37:25 UTC+2 Mirek napisał(a):

    > W sumie jest to pomysł...
    > Myślałem raczej o takim rozpuszczalniku żeby z tym poliwinitem reagował.

    Hmm, te napisy to są z kropeczek wyraźnych.
    Może stary laserek, może oszczędzają?
    A może to rzeczywiście "plujka" z jakimś kwasem?
    To na takich zwykłych w szarej wspólnej izolacji i z "Y", literki czarne.

    Ethernet outdoorowy - izolacja czarna, chyba podpis na biało.
    Da się coś spalić na biało?

    Dostałem ostatnio EN45545 niebieski z USA - strasznie marny kontrast opisu i literki
    białe.
    A na innym EN45545, zielonym z DE - tylko już nie pamiętam dokładnie, ale chyba
    zewnętrzna izolacja sabix, a przewody chyba PVC (obie sabix były w tych do ruchu
    ciągłego, jeszcze droższych) - literki czarne, punkcikowe i wyraźne (a niby
    niepalny).

  • 9. Data: 2021-10-26 01:31:39
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    ciągłego, jeszcze droższych) - literki czarne, punkcikowe i wyraźne (a niby

    Drukowane drukarkami plujkami przemysłowymi np. takimi:
    https://coleman.pl/drukarki-ink-jet-malych-znakow/it
    ems/markem-imaje-9450

    Zależnie od tuszu nadruk ma różny kolor i właściwości.
    Na pieluszkach używamy czarnego tuszu, który jest
    wodoodporny i zmyć daje się tylko niektórymi rozpuszczalnikami.
    Mechaniczne działania niewiele dają.
    Izopropanol 99% w ogóle go nie rozpuszcza...

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2021-10-26 10:30:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 01:31:39 +0200, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Drukowane drukarkami plujkami przemysłowymi np. takimi:
    > https://coleman.pl/drukarki-ink-jet-malych-znakow/it
    ems/markem-imaje-9450

    Cos w tym stylu.

    Tylko tak sie zastanawiam:
    -z czego jest zrobiony ten tusz/lakier, ze daje sie na PVC drukowac.

    -z czego zrobili rurki w samej drukarce :-)

    J.