  • 31. Data: 2022-07-08 20:02:55
    Temat: Re: pilot radiowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 8 lipca 2022 o 16:10:03 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Ciekawe - jeden filtry, trzy "rezonatory".
    >
    > rezonator "true one port", ale wejscie i wyjscie ma :-)
    >

    > J.
    Widzę że jesteś już na takim etapie że sobie niedługo pilota zrobisz.

  • 32. Data: 2022-07-08 21:24:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-08 o 15:25, J.F pisze:

    > szeregowy LC poza rezonansem jest pojemnoscia lub indukcyjnoscią.

    > Hm, mialem nadzieje, ze jakis wplyw LC sie pokaże, ale pokazuje sie
    > bardzo maly.
    To chyba wynika z jego budowy, to jest filtr mechaniczny z dwoma
    przetwornikami piezo. A że dla tych F one mają pojedyncze piko to
    dlatego tak je ciężko zasymulować.
    Kwarce np mimo ze są też elementami mechanicznymi działają inaczej, całe
    się odkształcają i dają wyraźny wpływ na obwód, saw-y to są filtry z
    falą powierzchniową i tutaj wpływ jest mały ale jak widać wystarczający
    żeby stabilizować generator.

    > No nie wiem - moze po prostu ta pojemnosc blokujaca baze nie jest
    > bardzo istotna.
    Bo ona dla F jest prawie zwarciem, kilka omów w te czy we wte nie robi
    różnicy.

    > Swoja drogą ... czy mi sie wydaje, czy spice mial dawniej problemy
    > z symulacja generacji i musialem jakis wyzwalacz wprowadzac.

    Nie znam ltspice, ledwo mi sie cos tam udaje zrobić, częściej używam
    tego http://www.falstad.com/circuit/

    > to jest raczej WC.

    Tak, oczywiste.

    > No dokladnie.
    > I to właczenie przez zwarcie wyjscia do masy tez ciekawe :-)
    No :) ale jak widać działa, sam kilka pilotów naprawiałem i zawsze tak
    jest zrobione :)

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2022-07-08 21:37:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-08 o 16:09, J.F pisze:

    tml?query=SAW&category_id=4737

    > Ciekawe - jeden filtry, trzy "rezonatory".

    Zauważ że pierwszy jest filtrem ten na 433, ma podaną szerokość pasma
    600khz i tłumienie poza dla np -10,7Mhz minimalne 15dB a poza pasmem 80dB.

    Ten na drugiej pozycji na 310mhz wychodzi że jest kwarcem, ma podane
    parametry 'kwarcowe' czyli dobroć, rezystancję, indukcyjność i pojemność.
    podobnie trzeci i czwarty.

    > rezonator "true one port", ale wejscie i wyjscie ma :-)
    to są nogi kwarcu, masa to obudowa.

    --
    Janusz

  • 34. Data: 2022-07-10 11:13:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jestem w podobnej sytuacji ;-)
    W sumie to można kupić paletę i sprawdzić, na który się skopiuje?

    -----
    > administracja chce 200zl za pilota, a ja bym chcial sie dowiedziec ktory pilot po
    12 zl na allegro kupic

  • 35. Data: 2022-07-10 11:15:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może brudem - jak wymieniasz baterię?

    -----

  • 36. Data: 2022-07-10 12:46:25
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jestem w podobnej sytuacji ;-)

    Pierwszy strzał z gógla:
    pomoc w wyborze pilota->prześlij zdjęcie pilota->jeśli to możliwe prześlij zdjęcie
    napędu ...->
    centrali/podaj tyle info ile możesz.
    https://pilociki.pl/

    Po mojemu wygląda sensownie.

    > W sumie to można kupić paletę i sprawdzić, na który się skopiuje?

    Niby możesz, tylko po co? Jak już ryzykować 50 czy 100 pln
    można próbować minimalizować ryzyko utopienia kasy.

  • 37. Data: 2022-07-11 08:16:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.06.2022 o 16:12, J.F pisze:
    > jest sobie pilot radiowy do bramy ... jak zobaczyc co on emituje?

    jak chcesz tego pilota "skopiować" i rozdzielić pomiedzy kilka osób -
    polecam inne rozwiązanie. pilota zostaw w domu, tak aby miał "zasięg" do
    bramy. następnie ze stwórz układ (z przekaźnikiem, albo serwomotorkiem)
    który będzie naciskał "otwórz" na pilocie gdy puscisz "dzwonek" na
    określony numer telefonu. o ile nie masz "gratów" w szufladzie wydasz na
    projekt 50zł. utrzymanie karty sim 5zł na rok.

    oczywiście możesz olać gsm i "aktywować" pilota do bramy innym tanim
    pilotem.

    ToMasz

  • 38. Data: 2022-07-11 09:57:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jul 2022 08:16:47 +0200, ToMasz wrote:

> [...]
    > określony numer telefonu. o ile nie masz "gratów" w szufladzie wydasz na
    > projekt 50zł. utrzymanie karty sim 5zł na rok.

    Pomysl ciekawy :-)

    Ale w bloku moze byc za duza odleglosc.

    Poza tym doceniam zalety prostego pilot, sie naciska i brama sie
    otwiera, bez angazowania ambitnej techniki.

    A w zasadzie to mnie zainteresowalo od strony elektronicznej -
    jest nadajnik, jest oscyloskop, i jak to podejrzec - detektorowy
    odbiornik?

    Dziekuje wszystkim za SDR-RTL.

    > oczywiście możesz olać gsm i "aktywować" pilota do bramy innym tanim
    > pilotem.

    J.

  • 39. Data: 2022-07-11 10:26:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2022 o 08:16, ToMasz pisze:

    > następnie ze stwórz układ (z przekaźnikiem, albo serwomotorkiem)
    > który będzie naciskał "otwórz" na pilocie gdy puscisz "dzwonek" na
    > określony numer telefonu.

    A potem zaczną dzwonić z fotowoltaiką i brama będzie robiła za wiatrak :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 40. Data: 2022-07-11 10:46:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-11 o 10:26, LordBluzg(R)?? pisze:

    > A potem zaczną dzwonić z fotowoltaiką i brama będzie robiła za wiatrak :)

    Już przestali dzwonić, w każdym bądź razie do mnie, blokowanie w
    androidzie w końcu zdało egzamin :)

    --
    Janusz