  • 1. Data: 2010-07-30 13:32:50
    Temat: pilarka elektryczna problem schematyczny
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Witam

    Posiadlem reczna pilarke elektryczna z silnikiem komuatorowym na szczotki
    230V.
    Problem jest taki, ze spalony jest wylacznik i brakuje czegos jeszcze -
    oprocz kondensatora, w czesci okolo wylacznikowej. Nie wiem co to moglo byc.

    Stojan ma dwa uzwojenia, jedno nawiniete cienkim drutem i na wierzchu drugie
    z grubego drutu. Jest to silnik z wyhamowywaniem.

    Problem jest taki ze nie moge znalezc jakiegos schematu pokazujacego w jaki
    sposob podlaczane sa uzwojenia w takiego rodzaju silniku. Gdyby to byl
    noramlny silnik to jeszcze ujdzie, tu jest ten hamulec i 5 kabli idacych do
    silnika.

    Druga sprawa, co tam jeszcze moze byc podlaczane oprocz wylacznika i
    kondensatora? Mam przy wylaczniku dwa wolne konektory - jeden przewod idzie
    bezposrednio do szczotki, drugi w stojan i wielka czarna sadze w miejscu
    obudowy gdzie to cos bylo podlaczone.
    Co tam moga wkladac? Jakis bezpiecznik przeciezeniowy czy cos innego?

    Na nakierownie na przykladowy schemat tez bylbym wdzieczny.

    pozdr
    Tmek

  • 2. Data: 2010-07-30 16:53:29
    Temat: Re: pilarka elektryczna problem schematyczny
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > Co tam moga wkladac? Jakis bezpiecznik przeciezeniowy czy cos innego?
    >
    > Na nakierownie na przykladowy schemat tez bylbym wdzieczny.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic716408.html#36
    99571
    ??

  • 3. Data: 2010-07-30 17:41:32
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Użytkownik wrote:

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic716408.html#36
    99571
    > ??

    Dzieki bardzo. To mnie naprowadzilo na to co potrzeba.
    Dodatkowy element to najprawdopodobniej soft start.

    pozdrawiam