-
1. Data: 2010-08-23 09:00:23
Temat: pasta / silikon do uszczelek silnika
Od: "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
Witka,
Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał.
Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?
Tam jest ciśnienie, często padaja uszczelki w tym miejscu, więc chciałbym
jakos to wzmocnić, przedłuzyć żywotnosć.
Czego używaja mechanicy w warsztatach? Dajcie jakis pomysł, nazwę, linkę.
Dzięki
--
Radarro
R6 + V4
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2010-08-23 09:54:00
Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika
Od: Paweł Olaszek <o...@g...com>
Radarro pisze:
> Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
> będzie oryginał.
> Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
> silikon specjalny?
Jeżeli jesteś pewien że musisz to doszczelnić, niezły jest beżowy DIRKO.
--
pozdrawiam,
Paweł
-
3. Data: 2010-08-23 20:04:11
Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Radarro pisze:
> Witka,
>
> Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
> będzie oryginał.
> Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
> silikon specjalny?
Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
całości z silikonu odpornego na olej.
Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda -
lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.
-
4. Data: 2010-08-24 08:05:54
Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika
Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
> Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
> się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
> W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
> przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
>
> Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
> przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
> całości z silikonu odpornego na olej.
Hmm, no własnie nie chodzi mi o filtr oleju i jego pokrywkę, ale o cały moduł
(obudowe filtra) olejowy dokrecany do bloku silnika. Wyglada to tak:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&m
ospid=47460&btnr=11_1288&hg=11&fg=30
uszczelka to numer 8.
Pytanie ponawiam - smarować to czyms dodatkowo?
przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy...
Dzięki, pozdr!
Radarro
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2010-08-25 11:29:54
Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-08-23 20:04, Tomasz Pyra pisze:
> Radarro pisze:
>> Witka,
>> Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20).
>> Uszczelka
>> będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś
>> dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
>> silikon specjalny?
>
> Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
> się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
> W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
> przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
>
> Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
> przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
> całości z silikonu odpornego na olej.
>
> Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda -
> lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.
Jemu chodzi o podstawe filtra, ktora jest przykrecona do bloku i o to
wlasnie polaczenie, a nie o filtr i pokrywe...
--
Karolek
-
6. Data: 2010-08-25 11:32:22
Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-08-24 08:05, Radarro pisze:
> Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> napisał(a):
>
>> Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
>> się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
>> W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
>> przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
>>
>> Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
>> przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
>> całości z silikonu odpornego na olej.
>
> Hmm, no własnie nie chodzi mi o filtr oleju i jego pokrywkę, ale o cały moduł
> (obudowe filtra) olejowy dokrecany do bloku silnika. Wyglada to tak:
> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&m
ospid=47460&btnr=11_1288&hg=11&fg=30
> uszczelka to numer 8.
>
> Pytanie ponawiam - smarować to czyms dodatkowo?
> przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
> mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy...
Mozesz przesmarowac delikatnie czarnym silikonem do uszczelniania misek
olejowych itp. (tylko nie za duzo, zeby nie powlazilo przy dociskaniu w
kanaly olejowe).
Czerwonego nie uzywaj bo sie srednio sprawdza.
--
Karolek