  • 131. Data: 2012-05-25 12:26:42
    Temat: Re: opony całoroczne
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Ale to już nie moja wina.

    Masz rację. W logice zakupu kół 13" się pogubiłem. Tak samo jak z zakupem
    auta nowego z kompletem felg stalowych za 0 zł bo potem dokupujesz alu za
    cenę mniejszą niż dopłata. A jakbyś wcale nie dokupywał alu to miałbyś 1500
    zł na wymiany.

    > Jak sobie dopowiadasz jakieś pierdoły w stylu "używane 13 za 100 zł", to
    > masz problem ze swoimi rojeniami, a nie z tym co ja piszę, bo nigdy nic
    > takiego nie napisałem.

    Rzeczywiście, napisałeś "Felgi 13" które kiedyś kupowałem (jako nowe)
    kosztowały niewiele ponad 100 zł" więc do 1600 był jeszcze mały margines...
    ;-"

    W takim razie jesteś mistrzem okazji że kupujesz komplet nowych 13" za 100
    zł. Ale nawet w takim przypadku porównałeś tą cenę do kompletu nowych alu
    16" co nadal jest porównaniem bez sensu.

    > Być może faktycznie to za trudne dla części tych "nikt", ale to nie mój
    > problem.
    > Płaćcie sobie po 100-200 zł rocznie za wymiany opon jak lubicie, nie moja
    > brocha.

    > Nie napisałeś ile za nie zapłaciłeś i jaki przebieg.

    Były razem z autem przy zakupie (używany). Poprzedni właściciel śmigał latem
    i zimą (jak i ja). Przebieg obecnie to 124 tys. wg licznika przynajmniej.

  • 132. Data: 2012-05-25 16:43:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-25 12:26, Agent pisze:
    (...)

    > Masz rację. W logice zakupu kół 13" się pogubiłem.

    O to właśnie chodzi :)

    > Tak samo jak z
    > zakupem auta nowego z kompletem felg stalowych za 0 zł bo potem
    > dokupujesz alu za cenę mniejszą niż dopłata. A jakbyś wcale nie
    > dokupywał alu to miałbyś 1500 zł na wymiany.

    Też mi się to podobało :) Nie dopłaca do alu przy zakupie, ale
    później dokupuje sam alu i mu wychodzi, że ma drugie felgi "za friko".

    > Rzeczywiście, napisałeś "Felgi 13" które kiedyś kupowałem (jako nowe)
    > kosztowały niewiele ponad 100 zł" więc do 1600 był jeszcze mały
    > margines... ;-"

    No ba, przecież nie jest ważne co i kiedy :) Ważne, że coś tam dało
    się dopasować jako "argument" ;)

    > W takim razie jesteś mistrzem okazji że kupujesz komplet nowych 13" za
    > 100 zł. Ale nawet w takim przypadku porównałeś tą cenę do kompletu
    > nowych alu 16" co nadal jest porównaniem bez sensu.

    Porównanie owszem, bez sensu, ale skoro te 13" pasują na 16" to ja
    poproszę. No, nawet na 15" :)

    > Były razem z autem przy zakupie (używany). Poprzedni właściciel śmigał
    > latem i zimą (jak i ja). Przebieg obecnie to 124 tys. wg licznika
    > przynajmniej.

    Ja od lat wielu, w wielu też samochodach używam różnych kombinacji
    "felgogum". Jeśli mam być szczery, to drugi komplet felgogum ma tak
    naprawdę sens tylko wtedy, kiedy używamy różnych rozmiarów lato/zima.
    Nawet kompletne koło wymaga jednak weryfikacji przed założeniem przy
    zmianie sezonu - wyważenie, wentyl itd. Przy przełożeniu opon trzeba
    to zrobić, przy kompletnych kołach ludzie często tego nie robią
    "bo niby po co". Niech sobie każdy wybierze co chce, ale niech nie
    udowadnia, że drugi komplet to lepsze i "tańsze" rozwiązanie.

  • 133. Data: 2012-05-25 18:02:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 25 May 2012 08:24:06 +0000 (UTC), w <jpnfj4$s1j$4@inews.gazeta.pl>, masti
    <g...@t...hell> napisał(-a):

    > czego mniej? lat czy km?
    > Qatracki wytrzymały na dużym amerykańcu 60kkm i jeszcze miały dużo zapasu

    Km. Opinia wyrobiona na podstawie opiń z używania GY Vectorów.

    A Qatracki kosztują...?

  • 134. Data: 2012-05-25 20:14:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > A ja kupiłem auto używane tylko na alu. Drugie auto nowe kupiłem w wersji
    > w której był juz na alu więc Twoja kalkulacja jest dobra tylko dla aut
    > nowych które są oferowane seryjnie na stalówkach.

    Niewątpliwie, nigdy nie twierdziłem, że to lek na całe zło.
    Jak chociaż jedna osoba przemyśli i wykorzysta tą podpowiedź, to i tak warto
    było wspomnieć.

  • 135. Data: 2012-05-25 20:15:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Poprzednie auto miałem z dwoma kompletami kół. Nie wyważałem ich przez 4
    > lata bo nic nie biły. Więc niekoniecznie trzeba wyważać.

    A o czym ja piszę?
    Tak samo często, niezależnie czy jest to 0 razy czy 2 razy do roku.
    Jak kto lubi i potrzebuje.

  • 136. Data: 2012-05-25 20:23:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Masz rację. W logice zakupu kół 13" się pogubiłem.

    Bo skupiłeś się na szukaniu dziur w całym, zamiast próbować zrozumieć
    przekaz.
    Nie ty jeden, to jakieś zboczenie na tej grupie.

    >Tak samo jak z zakupem auta nowego z kompletem felg stalowych za 0 zł bo
    >potem dokupujesz alu za cenę mniejszą niż dopłata. A jakbyś wcale nie
    >dokupywał alu to miałbyś 1500 zł na wymiany.

    Nie 1500, tylko 1250 jeśli już, bo 1500 nie wydałem.
    No i oczywiście się zgadza, tyle że mówiliśmy o dwóch kompletach felg, a nie
    bardzo sobie wyobrażam kogoś kto ma dwa stalowe komplety.

    > Rzeczywiście, napisałeś "Felgi 13" które kiedyś kupowałem (jako nowe)
    > kosztowały niewiele ponad 100 zł" więc do 1600 był jeszcze mały
    > margines...

    Dokładnie tak.
    I miało to tylko i wyłącznie zaprzeczyć twierdzeniu (nie mojemu), że nowe
    stalowe felgi kosztują 1600 zł minimum.
    Dokładnie żadnego innego celu to zdanie nie miało, w tym również większego
    związku z dyskusją.

    > W takim razie jesteś mistrzem okazji że kupujesz komplet nowych 13" za 100

    Znowu Twoje rojenia, słowo "komplet" nie padło, a średnio jarząca małpa
    zrozumie (o ile będzie chciała zrozumieć, a nie się czepić nie wiadomo czego
    i nie wiadomo po co), że za 100 zł z hakiem można kupić jedną felgę, a nie
    komplet.

    > zł. Ale nawet w takim przypadku porównałeś tą cenę do kompletu nowych alu
    > 16"

    Nie ja.
    To że w całej dyskusji znalazły się (gdzieś i niejednocześnie) sformułowania
    "100 zł za 13 calową felgę" oraz "1600 za alu" wcale nie oznacza, że jest
    pomiędzymi nimi taki związek, jaki powstał w Twojej głowie, zwłaszcza że te
    sformułowania miały różnych autorów.

    >co nadal jest porównaniem bez sensu.

    Nie miały być porównaniem, tylko zaprzeczeniem, jakbyś nie wyrywał nie
    wiadomo po co słów z kontekstu, to powinieneś to załapać.

    > Były razem z autem przy zakupie (używany). Poprzedni właściciel śmigał
    > latem i zimą (jak i ja). Przebieg obecnie to 124 tys. wg licznika
    > przynajmniej.

    No to faktycznie komplet niezły.
    Jedne które regenerowałem miały chyba z 8 lat, drugie 24.
    W obu przypadkach zdecydowanie tego wymagały.

  • 137. Data: 2012-05-25 22:05:24
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-25 10:13, Cavallino pisze:

    > Nie widzę w tym nic pokrętnego, nigdy nie twierdziłem, że ktoś stoi na
    > targu rozdaje stalowe felgi za 0 zł, tylko wyjaśniałem jak nie dopłacać.

    Ale to jest dopłacanie. Bo jednak z własnej kieszeni wydajesz te 1250zł
    na fanaberię pt. alufelgi. Przyznasz chyba, że da się bez nich jeździć
    cały rok?
    Nie byłoby dopłacania, gdybyś odebrał auto na stalowych kołach i
    wynegocjował drugi komplet felg, całkowicie za darmo.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 138. Data: 2012-05-26 16:41:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jpoomg$a0$...@n...dialog.net.pl...

    > Ale to jest dopłacanie. Bo jednak z własnej kieszeni wydajesz te 1250zł na
    > fanaberię pt. alufelgi.

    Oczywiście.
    Ale dla mnie alusy na kołach to standard na lato, tak jak radio, klima czy
    wspomaganie kierownicy.

  • 139. Data: 2012-05-26 17:03:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 26 May 2012 16:41:39 +0200 osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jpoomg$a0$...@n...dialog.net.pl...

    > Oczywiście.
    > Ale dla mnie

    dla Ciebie tak, dla innych nie

    >alusy na kołach to standard na lato, tak jak radio, klima
    > czy wspomaganie kierownicy.

    o ile radio, klima czy wspomaganie ma realne uzasadnienie to alusy takie
    samo jak płomienie na masce

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 140. Data: 2012-05-26 20:36:57
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 25 Maj, 12:11, "Agent" <w...@o...eu> wrote:

    > Poprzednie auto miałem z dwoma kompletami kół. Nie wyważałem ich przez 4
    > lata bo nic nie biły. Więc niekoniecznie trzeba wyważać.

    Jasne, że nie trzeba - wyważanie to tylko wymysł warsztatów żeby
    kasiorę wyciągać, a zmiana opon na letnie i zimowe to wymysł
    producentów opon - też żeby kasiorę wyciągać of cors... Jak będziesz
    wymieniał opony to nie zapomnij poprosić: "bez wyważania" - będzie
    taniej.