-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: [opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
Date: Mon, 4 Feb 2019 10:18:47 +0100
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 35
NNTP-Posting-Host: 83.31.135.126
X-Trace: 1549271926 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 494 83.31.135.126:9825
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649406
[ ukryj nagłówki ]
Pogoda we włoskim Bertodli przywitała mnie obfitymi opadami śniegu,
CrossClimate dały sobie spokojnie radę na serpentynach, podobnie jak AWD co
sobie nie radzi na rolkach ;) -- nie było konieczności zakładania
wspomagaczy. Auto radziło sobie równie dobrze jak auta na zimówkach (znaczy
tak zakładam, że byłem nielicznym wyjątkiem na letniakach).
Pogoda pożegnała mnie deszczem, potem śniegiem, w międzyczasie zeszła
lawina w przełęczy Brenner, przez co autostrada była zamknięta gdzieś od
sobotniego popołudnia do przedpółnocy. Gdy jechałem wieczorem jeszcze była
zamknięta, więc żeby nie stać jak pała puściłem się równoległą eSką i po 20
minutach otwarli -stradę, więc się udało wbić i przejechać przełęcz. Byłem
jednym z pierwszych którzy jechali nią po oczyszczeniu z lawiny. Tylu
tirolotów uwięzionych w śniegu zajmujących jeden pas autostrady przez
blisko 50km to w życiu nie widziałem. W przeciwną stronę było to samo. Tuż
za przełęczą zaczęło tak sypać śniegiem, że znowu myślałem że jadę do tyłu,
we wstecznym lusterku zaś majaczył tirolot przyciskając do szybszej jazdy.
Opony i auto radziło sobie jednak dobrze, nie stanąłem, nie jechałem bokiem
itd. U niemca się uspokoiło, ale tylko na chwilę, bo 400km dalej znowu
ruszyła śnieżyca i towarzyszyła aż pod WRO. Wyglądało to mniej więcej tak:
http://barway.pl/snieg1.jpg
http://barway.pl/snieg2.jpg
Opony dały radę, nie było problemu aby wyprzedzać auta po, jak widać, nawet
5-10cm warstwie świeżego śniegu przy prędkości 70-100/h -- taką też
podróżną prędkość miałem w takich warunkach. Chyba lepszego testu
praktycznego sobie wymarzyć nie mogłem dla opon i auta. :P To tak jakby
ktoś miał wątpliwości czy letniaki z homo zimową sobie radzą czy nie radzą
w zimie. Niemniej w przyszłym roku lecę samolotem -- jazda samochodem jest
zdecydowanie dla hardkorów. :P
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 13:19 Bolko
- 04.02.19 13:29 Myjk
- 04.02.19 14:45 spider
- 04.02.19 20:03 J.F.
- 04.02.19 21:08 j...@i...pl
- 05.02.19 07:31 J.F.
- 05.02.19 07:32 Myjk
- 05.02.19 07:33 Myjk
- 05.02.19 07:35 Myjk
- 05.02.19 15:52 J.F.
- 09.02.19 19:13 r...@k...pl
- 10.02.19 19:06 scobowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=