  • 31. Data: 2019-03-12 10:02:58
    Temat: Re: olej z tesco...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Mar 2019 08:54:12 +0100, w <9...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Mon, 11 Mar 2019 23:41:46 +0100, r...@k...pl

    > Ja kupuję na BP, bo, przynajmniej u mnie, mają taniej niż na Orlenie po
    > drugiej stronie. Zaś marketową stację mam 20km dalej i nijak mi tam nie po
    > drodze -- zresztą cena też szału nie robi.

    Dobry przykład :) U ciebie BP jest w miarę tanie, bo ma konkurencję tuż obok.
    Ale tam gdzie nie ma (albo ma dobrą lokalizację), to już tak nie będzie.

  • 32. Data: 2019-03-12 10:36:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-03-12 o 08:21, Kris pisze:

    > Bardzo proste
    > Sam sprzedajesz 100szt tygodniowo po 100zł, market proponuje że kupi od Ciebie po
    50zł ale 1000szt tygodniowo

    I zakładamy, że w tym samym czasie zwiększenie produkcji
    dziesięciokrotnie nie wpływa na jakość?

  • 33. Data: 2019-03-12 10:41:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Mar 2019 10:36:26 +0100, w <5c877d9b$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> napisał(-a):

    > I zakładamy, że w tym samym czasie zwiększenie produkcji
    > dziesięciokrotnie nie wpływa na jakość?

    Nawet może polepszyć, bo nówka sztuka linia produkcyjna jest potrzebna :)

  • 34. Data: 2019-03-12 10:49:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-12 o 08:54, Myjk pisze:
> [...]
    > drugiej stronie. Zaś marketową stację mam 20km dalej i nijak mi tam nie po
    > drodze -- zresztą cena też szału nie robi.

    U mnie BP cieszy się złą sławą. Ale zarówno BP jak i Orlen to w
    większości stacje franczyzowe, więc rządzi właściciel. Chce, to doleje
    syfu, nie chce - nie doleje.
    Największe zaufanie mam do stacji marketowych - tam nie ma jak oszukać,
    tzn. nie ma sposobu, żeby ktoś wyjął kasę poza systemem. A zarabia i tak
    właściciel marketu.
    Z kolei rafinerie mamy bodaj 3 i poza szczątkowym importem gdzieś tam
    przy granicach paliwo pochodzi właśnie z nich. Więc nie ma znaczenia
    znaczek na stacji :-)
    T.

  • 35. Data: 2019-03-12 11:18:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    cef <c...@i...pl> napisał(-a):

    >Nawet może polepszyć, bo nówka sztuka linia produkcyjna jest
    >potrzebna :)

    Nowka linia oznacza, ze trzeba bedzie ja splacic.
    A jak 50zl nie starczy ?

    No i na olej zbyt akurat jest w miare staly - kierowca kupuje gdy
    musi, a nie ze akurat jest w promocji.
    Wiec moze sprzedasz wiecej, ale ktos musi sprzedac mniej.
    Potem market zmieni dostawce i zostaniesz z ratami do splacenia :-)

    Ale juz np w piwie ... masz fajny produkt, sprzedaje sie "dosc drogo",
    jak chcesz sprzedac wiecej ... moze loteria promocyjna, moze obnizka
    ceny, a moze trzeba zrobic boczną marke, zeby nie psuc sobie glownej
    ... i nawet zadbac o nieco gorszy smak ... no i oczywiscie o obnizenie
    kosztow.

    J.

  • 36. Data: 2019-03-12 12:31:44
    Od: p...@g...com

    --No i na olej zbyt akurat jest w miare staly - kierowca kupuje gdy
    musi, a nie ze akurat jest w promocji.

    nonsens, przeciez to produkt o *stosunkowo dlugiej trwalosci czyli ustawiasz alert na
    wyszukiwarce i kupujesz jak spadnie ponizej 20% ceny nominalnej

    *rok otwarty, 3-5 lat zamkniety

  • 37. Data: 2019-03-12 12:38:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >nonsens, przeciez to produkt o *stosunkowo dlugiej trwalosci czyli
    >ustawiasz alert na wyszukiwarce i kupujesz jak spadnie ponizej 20%

    I co - ustawiles sobie i czekasz na promocje, zeby kupic dwie banki ?

    Czy jedziesz do fachowca, zeby zmienil :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-03-12 12:48:05
    Od: p...@g...com

    --I co - ustawiles sobie i czekasz na promocje, zeby kupic dwie banki ?

    po jednej kupuje co 3-4 miechy chyba ze rodzina/znajomi potrzebuja wtedy wiecej

    --Czy jedziesz do fachowca, zeby zmienil :-)

    moje zaufanie ma swoje granice czyli kupuje olej/filtr i patrze jak zmieniaja a
    nabralem tego dziwnego nawyku kiedy w dwoch kolejnych warsztatach imbecyle mimo
    kupionego oleju (VW 504) chcieli po cichu zalac jakiegos szczocha z beczki

  • 39. Data: 2019-03-12 18:14:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Bzury piszesz wg mnie
    > Dlaczego uważasz że jak olej kosztuje w biedronce 10zł za litr to orlen
    > dopłaca?
    > Wyobraź Sobie sytuację ze np Ford dogadał się z orlenem i bierze ich oleje
    > na tzw "pierwszy montaż"
    > Jak myślisz ile Ford zapłaci wtedy za litr?
    > Biedronkowe 10zł czy "półkowe" 20zł?
    > Ja myślę że raczej 10zł

    A ja myślę, że raczej bliżej 1zł.

    Weź pod uwagę, że Biedronka to detal a w detalu przebitka musi być
    ze 2x-5x aby na tym zarobić można było.

    > Biedronka czy inny market nie pozwoli sobie na sprzedaz szajsu i
    > poźniejsze procesy z tym co im auto staneło
    > Zerknij zreszta na niedawny wątek o paliwie- Auchan paliwo sprzedaje sporo
    > taniej jak okoliczne stacje a do jakości jakoś zastrzeżeń nie ma. Ludziska
    > zeznawali ze leją paliwo z uchan i auta pł miliona zrobiy czy tam więcej
    > nawet.

    Nie pokonasz ludzi mocno wierzących że tylko drogie jest dobre...
    Działy marketingowe wielu firm pracowały długo i ciężko na tą iluzję.

  • 40. Data: 2019-03-12 18:16:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Nie dopłaca tylko ma tają jakość ile kosztuje.

    Może nie mieć tyle dodatków uszlachetniających co inne, droższe oleje.
    Ale "jakość" będzie mieć normalną. To nie są zlewki z frytek, jeśli to
    sugerujesz.

    > Trochę inne jednak są ilości i zasady.

    Masz racje, Biedronka może sprzedawać WIĘCEJ oleju niż Ford.