  • 1. Data: 2003-04-29 16:30:32
    Temat: nieprzestrzeganie zasad ustawy dotyczacej inetu
    Od: "Seki Hope Tristan" <s...@a...pop.pl>

    Mam takie zapytanie. Czy w inecie istnieje jakis organ do ktorego mozna
    zglaszac nie zgodne z prawem dzialania serwisow? Mowa o takich wiekszych
    serwisach firmowych (do mniejszych by sie pewnie i tak nie czepiali).
    Zgodnie z aktualna ustawa o swiadczeniu uslug droga elektroniczna to odemnie
    zalezy czy chce otrzymywac informacje handlowe droga mailowa czy nie. Firma
    u ktorej cos kiedys kupilem nie zgadza sie z moim wypisaniem z ich
    subskrypcji.

    Seki
    Oficjalne FAQ grupy alt.pl.kazaa - http://kazaaFAQ.prv.pl

  • 2. Data: 2003-04-30 07:52:48
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    "Seki Hope Tristan" <s...@a...pop.pl> wrote in message
> [...]
    Firma
    > u ktorej cos kiedys kupilem nie zgadza sie z moim wypisaniem z ich

    Nalezy sie zwracac do sadu - w przypadku gdyby sie okazalo, ze chcialbys
    dochodzic ochrony na podstawie przepisow o deliktach nieuczciwej
    konkurencji, lub na po licje - w przypadku gdybys chcial zlozyc doniesienie
    o popelnieniu wykroczenia.
    http://www.vagla.pl/swiadczenie_uslug_droga_elektron
    iczna/
    W obu jednak przypadkach - latwo sie da obejsc przepisy... Niestety.
    Pozdrawiam
    v.

  • 3. Data: 2003-04-30 07:52:55
    Od: m...@w...wroc.pl (Mariusz Grad)

> [...]
    > zalezy czy chce otrzymywac informacje handlowe droga mailowa czy nie. Firma
    > u ktorej cos kiedys kupilem nie zgadza sie z moim wypisaniem z ich
    Oficjalny i jedyny sposob zalatwienia tej sprawy to skarga do Prokuratury.
    Ogolnie, jakakolwiek oficjalna skarga (hacking, sniffing ..) musi byc
    kierowana tylko tam. Prokuratura musi zajac sie sprawa (przynajmniej
    odpisac) w przeciagu 30 dni (60 dni w szczegolnych przypadkach, ale musisz
    zostac o tym poinformowany).

    Dzialalnosc abuse ISP ogranicza sie tylko i wylacznie do postanowien jakie
    ISP zawarl z klientem podczas podpisywania umowy .. ale to juz OT.

    --
    Mariusz Grad / UNIX Systems Administrator
    tel: +4871 320-2520 mobile: +48 501-134-008

  • 4. Data: 2003-04-30 10:12:50
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Oficjalny i jedyny sposob zalatwienia tej sprawy to skarga do Prokuratury.

    Obawiam sie, ze moj przedpiszca nieco mija sie ze stanem prawnym. Chyba ze
    inaczej interpretuje stwierdzenie "oficjalny i jedyny sposob _zalatwienia_
    sprawy". Co do tryby postepowania w sprawach niezamawianej informacji
    handlowej, otrzymanej elektronicznie:
    policja oraz sad cywilny (alternatywnie - pierwsze na podstawie art. 23
    ustawy - wykroczenie; drugie na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy - czyn
    nieuczciwej konkurencji). A jak to w rzeczywistosci bedzie dzialac - hmm..
    no coz. moim skromnym zdaniem - nie bedzie.

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl

  • 5. Data: 2003-05-01 17:39:51
    Od: m...@w...wroc.pl (Mariusz Grad)

    Piotr 'VaGla' Waglowski <v...@v...do-usuniecia.pl> wrote:

    > Obawiam sie, ze moj przedpiszca nieco mija sie ze stanem prawnym. Chyba ze
    > inaczej interpretuje stwierdzenie "oficjalny i jedyny sposob _zalatwienia_
    > sprawy".
    Istotnie masz racje. Mialem tutaj na mysli fakt, ze abuse / ISP moze ale nie
    musi pomoc w tej sprawie. Zatem sprawa powinny sie zajac odp. organy .. =
    niekoniecznie Prokuratura.

> [...]
    > nieuczciwej konkurencji). A jak to w rzeczywistosci bedzie dzialac - hmm..
    > no coz. moim skromnym zdaniem - nie bedzie.
    A jak sie maja przepisy dotyczace ochrony danych osobowych w relacjach
    klient - abuse/ISP - poszkodowany, gdy poszkodowany prosi abuse o ujawnienie
    danych personalnych klienta ?

  • 6. Data: 2003-05-02 09:18:24
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > A jak sie maja przepisy dotyczace ochrony danych osobowych w relacjach
    > klient - abuse/ISP - poszkodowany, gdy poszkodowany prosi abuse o
    ujawnienie
    > danych personalnych klienta ?

    IMHO abuse z punktu widzenia relacji prawnych nie istnieje. jesli zas chodzi
    o prosbe osoby trzeciej o ujawnienie danych osobowych klienta w innej
    relacji prawnej - no to tu maja zastosowanie rpzepisy ustawy o ochronie
    danych osobowych. ISP powinien chronic dane osobowe swoich klientow. Co do
    zasady - nie poszkodowany powinien zwracac sie do ISP tylko stosowny organ,
    prowadzacy postepowanie - prokuratura/policja/sad
    v.

  • 7. Data: 2003-05-02 10:54:40
    Od: "Jakub 'ShRon' Ratajczak" <U...@s...org>

> [...]

    > handlowe droga mailowa czy nie. Firma u ktorej cos kiedys kupilem nie
    > zgadza sie z moim wypisaniem z ich subskrypcji.
    zawsze mozesz dodac adres do bazy polspamu :]
    ale to troche "nie w ta strone"
    --
    :. Pozdrawiam ShRon .:. www.ShRon.org .:. U...@s...org .:.
    :.: gg: 36777 :.: BLUG: 112 :.: Linux: 287010 :.: FreeBSD: 050975 :.:

  • 8. Data: 2003-05-02 10:55:05
    Od: m...@w...wroc.pl (Mariusz Grad)

> [...]
    > zasady - nie poszkodowany powinien zwracac sie do ISP tylko stosowny organ,
    > prowadzacy postepowanie - prokuratura/policja/sad
    Czy mozna wymagac od klienta, ktory podpisuje umowe z ISP, ze w wypadku
    naruszenia przez niego przepisow jego dane moga zostac ujawnione osobie
    trzeciej ? Czy takie postepowanie ISP nie bedzie zgodne z prawem ?

    Moze bardziej ogolne pytanie: Czy ISP do umowy zawieranej z klientem
    moze dolaczyc aneks dotyczacy spraw zwiazanych z bezpieczenstwem (taki ala
    Kodeks Internetowy) a nastepnie wyciagac z niego konsekwencje ?

  • 9. Data: 2003-07-20 05:41:09
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Seki Hope Tristan wrote:
> [...]
    > zalezy czy chce otrzymywac informacje handlowe droga mailowa czy nie. Firma
    > u ktorej cos kiedys kupilem nie zgadza sie z moim wypisaniem z ich

    Ustawa o ochronie danych osobowych. Zglos to do Glownego Inspektora
    ochrony danych osobowych. Wiecej informacji znajdziesz na pl.soc.prawo.

    Swoja droga masz prawo do wgladu i poprawiania danych, wysylasz do nich
    fax, ze twoj email sie zmienil, zakladasz jakas fake skrzynke gdzies na
    darmowym serwisie, dajesz ten email i niech sobie sla ile chca.

    wer

  • 10. Data: 2003-07-20 11:11:48
    Od: "Artur M. Piwko" <pipen@beast_tu_kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 20 Jul 2003 05:41:09 +0000 (UTC),
    wer <w...@w...tnijto.pl> screamed:

    > Ustawa o ochronie danych osobowych. Zglos to do Glownego Inspektora
    > ochrony danych osobowych. Wiecej informacji znajdziesz na pl.soc.prawo.

    Jeśli firma będzie nadal uparta, podaj nagłówki ofert na pl.news.mordplik.

    --
    Before the Goat of Mendes... we all must take our turn | Artur M. Piwko
    Into the magic circle... where still the fire burns | mailto:s/_/./