  • 11. Data: 2010-03-08 06:58:00
    Temat: Re: nieostry obraz w lcd - możliwe to?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rrrrrrrrrrr" <...@...com> wrote in message
    news:hn18q5$rmf$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > monitor zawsze ustawi sobie taką częstotliwość jaką dostanie z karty
    > graficznej bo nie ma innego wyjścia

    Masz: http://pl.wikipedia.org/wiki/VESA_Display_Data_Chann
    el
    Doszkol się, "doradzco", bo wstyd że o nie wiesz o tym że monitor ma
    możliwość informować kartę wideo jaki jest dla niego tryb optymalny...
    Jeśli sam monitor LCD mógłby sobie ustawiać kilka różnych
    wartości odświeżania a rekomenduje sobie 60Hz to znaczy że
    przy tych 60Hz mu najlepiej... i błędem jest zmienianie tego na siłę.
    Wszystkie nowsze systemy operacyjne obsługują te informacje z
    DDC i ustawiają domyślne parametry rekomendowane przez producenta
    monitora dla każdego konkretnego modelu monitora...

  • 12. Data: 2010-03-08 08:42:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w
> [...]
    > Monitory CRT dawały wtedy efekt mrugania wypalającego oczy a LCD
    > traca ostrośc spróbuj podkręcić na 75 Hz

    Hm, piksele im sie rozmazuja od podskakiwania ?

    Raczej probkowanie nie trafia i trzeba dostroic.

    J.

  • 13. Data: 2010-03-08 12:01:17
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 7 Mar, 21:00, rrrrrrrrrrr <r...@...com> wrote:
    > W dniu 2010-03-07 20:06, Micha pisze:

    > spr buj podkr ci na 75 Hz
    > Nic to nie kosztuje
    Oczywiście ta podpowiedź nie ma sensu ponieważ ekrany LCD świecą w
    sposób ciągły. Ilość ramek na sekundę ma sens w CRT ponieważ na
    ekranie mamy pobudzaną jednocześnie tylko jedną trójkę RGB a obraz
    ciągły "powstaje" tylko przez poświatę i bezwładność oka. Zmniejszenie
    ilości ramek ma dodatkową zaletę gdyż zmniejsza się przez to pasmo
    sygnału wideo w kablu a co za tym idzie kabel wierniej przenosi
    przesyłany sygnał.

  • 14. Data: 2010-03-08 16:56:28
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "rrrrrrrrrrr" napisał:

> [...]
    > (VGA) o zbyt małej częstotliwości odświerzania np 60 Hz
    > Monitory CRT dawały wtedy efekt mrugania wypalającego oczy a LCD traca

    Brrrrrrrrrrrrrrrredzisz. Poducz się i dopiero coć pisz. Ortografię też
    wypadało by podciągnąć. Przydało by się trochę tematycznych grup
    moderowanych, aby nie zamieniać internetu w śmietnik.

    Remek

  • 15. Data: 2010-03-09 00:16:18
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (VGA) o zbyt małej częstotliwości odświerzania np 60 Hz
    > Monitory CRT dawały wtedy efekt mrugania wypalającego oczy a LCD traca

    Dla LCD nie ma to najmniejszego znaczenia...
    Zbyt wysokie odswiezanie moze powodowac niepozadane efekty na LCD.

    --
    Picasso

  • 16. Data: 2010-03-09 00:17:02
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > kupiłem używany monitor lcd - 20" hp , mam wrażenie że obraż jest
    > nieostry, tzn patrząc męczy się wzrok. O ile pamiętam ostrość
    > regulowało się w kineskopach - jak jest w lcd? może to być jakby efekt
    > zużycia? może monitory mają coś takiego jak menu serwisowe itp gdzie da
    > się to ustawić? znalazłem w menu pozycję ostrości ale jakoś nie widzę
    > poprawy. Pozdrawiam

    Czy to nie przypadkiem jakis staruszek 2025 lub 2035 ?

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2010-03-11 05:46:02
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Czy to nie przypadkiem jakis staruszek 2025 lub 2035 ?

    Dokładnie 2035, to coś wyjaśnia:) ??
    pozdrawiam
    Michał

  • 18. Data: 2010-03-12 09:09:43
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Dokładnie 2035, to coś wyjaśnia:) ??

    Podlacz sygnal przez DVI, ten model ma czesto problemy z sygnalem
    analogowym. Oczywiscie nie pisze o przejsciowce VGA->DVI ale o polaczeniu
    DVI-DVI...
    Niestety nigdy nie zaglebialem sie dlaczego tak sie dzieje i w czym tkwi
    problem. Rozdzielczosc natywna tego monitora to 1600x1200 i max 75Hz.

    --
    Picasso

  • 19. Data: 2010-03-12 19:04:18
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > Niestety nigdy nie zaglebialem sie dlaczego tak sie dzieje i w czym tkwi
    > problem. Rozdzielczosc natywna tego monitora to 1600x1200 i max 75Hz.

    Dzieki, ale w kompie nie mam dvi, wiec poki co musze to jakos przebolec,
    pozdrawiam
    Michal