  • 31. Data: 2010-02-09 08:36:21
    Temat: Re: niech żyje Creative(.pl)
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Wiesław wrote:

    > Jak na "leżak magazynowy", jest ich całkiem sporo :D
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/5/comp/78450

    Skapca traktujesz jako wyznacznik czy towar jest produkowany ? To co powiesz
    o tym
    http://www.skapiec.pl/site/cat/1/comp/3314 , pewnie nocna zmiana fab amd w
    Dreznie robi lewizne :)
    A tak na powaznie to swiadczy tyllko o tym ze creative ma dobrych handlowcow
    i potrafilo wyczyscic sobie magazyny przed zakonczeniem produkcji
    - pewnie zrobili dobra cene w hurcie albo promocje dwie w cenie jednej i
    wiele sklepow sie zlapalo , teraz te sklepy probuja wyprzedac ten towar
    oczywiscie nikt nie zaznacza ze towar juz nie jest juz produkowany bo kto
    by to kupil :) Jak creative nie zrobi dobrych sterownikow pod 7 (a sadzac po
    ofercie na ichstronie powoli odpuszczaja sobie rynek kart dzwiekowych ,
    szczegolnie tych drozszych
    http://pl.store.creative.com/products/welcome.aspx?c
    atid=1 ) to przewiduje
    gwaltowny spadek cen tych kart - sprzedawcy beda starali sie wypchnac je na
    sile zanim towar stanie sie zupelnie niesprzedawalny.

  • 32. Data: 2010-02-09 11:37:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    WS pisze:
    > Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite pro. Po

    *Tylko* soft.

    > najdroższych kart w Win 7 ma bardzo ograniczona funkcjonalność. I oto
    > nadeszła odpowiedź, którą przytaczam w całości, bo zawarta w niej
    > filozofia, nie wiem jak Was, ale mnie zaskoczyła, bo okazuje się, że
    > kazdy posiadacz sprzetu Creative'a może doznać aktu łaski, ale nie musi.

    Ależ czego się spodziewasz w świecie zamkniętych specyfikacji
    i zamkniętych sterowników?

    Gdyby, jak za starych czasów, Creative opublikował dokładną
    dokumentację karty, pewnie znalazłby się jakiś zapaleniec,
    który napisałby sterowniki do najnowszej wersji Windows.
    W końcu z niektórymi kartami Creative - choć raczej dzięki
    technice reverse-engineering, a nie ogólnodostępnej dokumen-
    tacji - tak właśnie było i pojawiały się niezależne sterow-
    niki, czasem lepsze od firmowych.

    W sytuacji, gdy Creative jest jednocześnie producentem sprzę-
    tu i oprogramowania sterującego tym sprzętem, musisz brać
    pod uwagę, a nawet przyjmować za pewnik, że sterowniki będą
    dostępne *wyłącznie* dla wersji Windows oferowanej w momencie
    wchodzenia danej karty na rynek i dla *żadnej nowszej*.
    Zmiana systemu równa się zmianie sprzętu.

    Jedynie otwarte sterowniki zapewniają ciągłość wykorzystania
    sprzętu w nowym oprogramowaniu. Nie muszę chyba dodawać, że
    jest to ciągłość, na której producentom sprzętu absolutnie
    *nie* zależy.

    Szerzej zresztą opisałem temat już dawno w artykule:
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=openclose

    PS. Poza tym Creative ma bardzo złą opinię jeżeli chodzi o
    pisanie sterowników urządzeń. Przez cały "czas życia"
    Windows NT 4.0 nie napisali stabilnych i w pełni funk-
    cjonalnych sterowników do SoundBlastera 16, którego
    sprzedawali przecież bardzo długo.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |