  • 71. Data: 2014-01-13 16:16:37
    Temat: Re: nawet udany filmik..
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-13 08:08, Artur Maśląg wrote:

    > Ja za twoje imaginacje nie odpowiadam - nie potwierdzam twojej tezy,
    > jak również podobne stwierdzenia z moich ust nie padły.
    >
    > Krótko mówiąc - bredzisz:>

    No to przypomnij - jak ktoś gwałtownie zahamuje (z powodu fotoradaru) i
    wjedzisz mu w dupę to będzie to twoim zdaniem wina:

    A - Hamującego,
    B - Twoja,

    Shrek

  • 72. Data: 2014-01-13 16:26:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-13 10:57, Gotfryd Smolik news wrote:

    > W sprawie formalnej.
    > 1. co za różnica, z jakiego powodu "da po heblach"?

    W kwestii formalnej prawie żadna. Znaczy jednak jest - bo jest różnica
    między gwałtownym hamowaniem z powodu warunków (coś wypadło na jezdnię)
    a takim bez powodu (wtedy to jest stwarzanie zagrożenia a na to jest
    paragraf). Winny i tak pozostanie ten z tyłu, ale tego dającego dupy też
    można ukarać.

    > 2. oczywista "wina z tyłu" nie umniejsza odpowiedzialności wykonującego
    > "zbędne niebezpieczne hamowanie", inaczej mówić, "dającemu" należy się
    > mandat.

    Należy się. Problem w tym, że on tak zrobił, bo tak go wytresowano. I
    treserem należy się pręt w dupę.

    Oznakowanie jest nie tylko dla spełnienia warunku rozporządzenia o
    długiej nazwie, a przede wszystkim po to żeby było czytelne. Jeśli nawet
    jest zgodne z rozporządzeniem ale nagminnie źle interpretowane, należy
    pomyśleć jak je zmienić tak, żeby było czytelne i nie wprowadzało w
    błąd. A niestety jest tak, że znak "fotoradar" przyjęło się czytać jako
    bliżej nieokreślone ograniczenie prędkości - im bardziej obecność
    fotoradaru zaskakująca tym bardziej to bliżej nieoreślone ograniczenie
    zbliża się do 50.

    Więc skoro to oznakowanie wprowadza w błąd (a wprowadza i ślady gum są
    na to obiektywnym dowodem) to należy je zmienić albo zdejmując nikomu w
    tym miejscu niepotrzebny fotoradar, albo powtórzyć ograniczenie
    prędkości, żeby bylo jasne do ilu hamować.

    Shrek.

  • 73. Data: 2014-01-13 16:30:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-13 11:21, AZ wrote:

    > No pewny nie jestm, dzis rzuce okiem :-)

    Rzuć. Jeszcze się okaże, że ci wszyscy hamujący "debile" jedna mają
    rację. Ja jestem przekonany, że tam jednak są ograniczenia na jezdniach
    lokalnych. Chociaż jakby się uprzeć powtórzenie po lewej stronie jezdni
    lokalnej stoi po prawej stronie jezdni tranzytowej (ale już nie jest
    powtórzone po jej lewej);) Ogólnie nieczytelne jest tam oznakowanie,
    szczególnie jak ktoś jedzie pierwszy raz.

    Shrek.

  • 74. Data: 2014-01-13 16:59:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, Shrek wrote:

    > Należy się. Problem w tym, że on tak zrobił, bo tak go wytresowano.

    Raczej NIE WYTRESOWANO.
    I to dwu nie wytresowano.
    Pierwszego wytresowano, że bezkarnie można hamować tylko z powodu pomiaru
    prędkości :>, a drugiego, że jazda bez "odległości hamowania" jest
    czymś dopuszczalnym.

    > A niestety jest
    > tak, że znak "fotoradar" przyjęło się czytać jako bliżej nieokreślone
    > ograniczenie prędkości

    No tu już dywagacje zbaczają w stronę uznawania wykroczeń jako
    czegoś co powinno być chronione przez prawo :|
    Inna sprawa, to dyskusja pod hasłem "za dużo znaków" (tak
    w ogóle), która może tłumaczyć dlaczego kierowca nie wie co
    za znaki ostatnio widział, z dodatkowym pytaniem, czy
    zwiększenie ich liczby jest rozwiązaniem.

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2014-01-13 17:03:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, Shrek wrote:

    [...do Artura...]
    > No to przypomnij - jak ktoś gwałtownie zahamuje (z powodu fotoradaru)
    > i wjedzisz mu w dupę to będzie to twoim zdaniem wina:
    >
    > A - Hamującego,
    > B - Twoja,

    Dla uściślenia.
    Trzy wykroczenia (albo cztery), winy wg tej liczby.
    1. niezachowanie odległości
    1'. niezachowanie "zwykłej" ostrożności
    2. hamowanie bez powodu
    3. spowodowanie wypadku

    3. oczywiście ma znaczną szansę na "uznanie" spowodowania
    przez 1. albo 1'. :>

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2014-01-13 17:17:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-13 16:14, Shrek pisze:

    > Dobra - fakty już stwierdziliśmy - ludziki z powodu tego fotoradaru na
    > drodze dwupasmowej ekspresowej hamują gwałtownie i niespodziewanie, w
    > sposób niczym nie uzasadniony (poza fotoradarem) ze 120+ do 50-.

    No nie - to Ty stwierdziłeś, za mnie może się nie wypowiadaj. Faktem
    jest, że niektórym zdarza się hamować przed FR (dowolnym) do 50km/h,
    niezależnie od ograniczenia. Jeżeli chodzi ten konkretny FR na S8
    przy Głębockiej, to mam wrażenie, że tam nawet ograniczenie było.
    Pomijam fakt czy był czynny.

    > I teraz twoim (subiektywnym) zdaniem jest to działanie:
    >
    > A - poprawiające bezpieczeństwo,
    > B - bez znaczenia dla bezpieczeństwa,
    > C - niebezpieczne.

    D - głupie i nieuzasadnione.

    > Odpowiedzi nie musisz uzasadniać.

    No pewnie :)

  • 77. Data: 2014-01-13 17:31:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-13 16:16, Shrek pisze:

    > No to przypomnij - jak ktoś gwałtownie zahamuje (z powodu fotoradaru) i
    > wjedzisz mu w dupę to będzie to twoim zdaniem wina:
    >
    > A - Hamującego,
    > B - Twoja,

    Nie mam czego przypominać (ponieważ nie wypowiadałem się w tej kwestii
    w sposób binarny i nie uda co się czegoś takiego mi przypisać),
    w twoja gierkę grac nie zamierzam, niemniej odpowiem na kilka
    poruszonych kwestii - dla przypomnienia co napisałem wcześniej:

    "To są znowu twoje imaginacje. Może też się kiedyś nauczysz, że nie
    jedzie się komuś na ogonie. Na tym złym 'zachodzie' to nawet
    wprowadzili obowiązkowe utrzymywanie odstępu za jadącym z przodu.
    Takie FR-y potrafią to mierzyć i mandaty wysyłać..."

    Jak bardzo chcesz to wszystko rozpatrywać w kategorii winy, to
    wina może być jak najbardziej obopólna i każdy dostanie mandat.
    Ten z tyłu nie zachowuje bezpiecznej odległości (a może i za
    szybko jedzie), a ten z przodu hamuje w teorii bez uzasadnienia,
    choć ten z tyłu nie ma podstaw do oceny, czy była to reakcja
    uzasadniona, czy też nie. Kogo uznają winnym za spowodowanie
    wypadku (wjechania w 'dupę') to już odrębna kwestia.

    Jak pisałem - utrzymuj dystans to nie wjedziesz w 'dupę' debilowi
    hamującemu z dymem z kół przed FR, podobnie jak innym, którym się
    hamowanie zdarzy z przyczyn obiektywnych. Na ekspresówkach
    i autostradach szczególnie wskazane - tam prędkości wyższe itd.

  • 78. Data: 2014-01-13 17:34:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    > No to przypomnij - jak ktoś gwałtownie zahamuje (z powodu fotoradaru) i
    > wjedzisz mu w dupę to będzie to twoim zdaniem wina:
    > A - Hamującego,
    > B - Twoja,

    Oczywiście, że jadącego z tyłu - nie zachował właściwego odstępu. A
    jakby tam był pszeczkole (nie poprawiać!) w przyszłości i z niego
    wybiegło dziecko? :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2014-01-13 17:45:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-13 17:17, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > niezależnie od ograniczenia. Jeżeli chodzi ten konkretny FR na S8
    > przy Głębockiej, to mam wrażenie, że tam nawet ograniczenie było.

    Znowu wracamy do punktu wyjścia - o czym świadczą ślady spalonej gumy
    _akurat_ przed fotoradarem? Ty nawet na oczywiste fakty jesteś wyjątkowo
    odporny.

    > D - głupie i nieuzasadnione.

    > No pewnie :)

    No i tyle jeśli chodzi o argumenty.

    EOT nudny jesteś - nawet jakby ci fotoradar w kiblu postawili tobyś się
    upierał że to podnosi bezpieczeństwo. Jesteś odporny nie tylko na
    argumenty, ale i fakty.

  • 80. Data: 2014-01-13 17:47:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-13 17:34, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Oczywiście, że jadącego z tyłu - nie zachował właściwego odstępu. A
    > jakby tam był pszeczkole (nie poprawiać!) w przyszłości i z niego
    > wybiegło dziecko? :P

    To wtedy matki, że siedziała z tyłu zamiast bachora pilnować:P

    Shrek.