    Date: Fri, 11 Feb 2011 20:35:42 +0100
    From: Atlantis <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: n900 - jak NAPRAWDĘ wygląda kwestia gniazdek microUSB?

    Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany smartfona na coś
    nowszego. Już kolejny rok z rzędu używam Samsunga SGH-i600 wraz ze
    wspomagającym go tablecikiem Nokia n800 i niestety coraz bardziej
    odczuwam niedoskonałość tego zestawu. Długo rozglądałem się za następcą
    biorąc pod uwagę głównych graczy: iOS, Android, nawet Symbian (WebOS i
    Blackberry w znacznie mniejszym stopniu). Zawsze jednak coś nie pasuje.
    Zależy mi na sprzętowej klawiaturze QWERTY. iPhone odpada, w
    androidowcach chyba tylko G1 takową dysponuje...

    Moją uwagę zwróciła Nokia n900. Następca serii tabletów internetowych,
    zminiaturyzowany i zintegrowany z funkcjonalnością GSM. Miałem okazję
    pobawić się urządzeniem w salonie GSM i system robi wrażenie, pisanie na
    tej klawiaturze raczej nie robi mi problemu, podobnie jak brak
    pojemnościowego panelu dotykowego. Jedna rzecz za to powaliła mnie na
    kolana - stuprocentowa integracja najważniejszych standardów VoIP (SIP,
    Skype, Google Talk) oraz IM z systemem. Obsługuje się je z tego samego
    dialpada, książki adresowej i okienka wiadomości, co GSM. Żadnych
    osobnych programów działających w tle. Coś takiego chciałem zobaczyć w
    smartfonie/palmfonie od bardzo, bardzo dawna. :)

    W tej chwili jest to mój główny kandydat. Niemniej jednak parę razy
    dotarła do mnie informacja o wypadającym gniazdku microUSB. Chciałbym
    zapytać czy faktycznie jest aż tak źle. To rzeczywiście jakaś "epidemia"
    czy po prostu efekt nagłośnienia incydentów.
    Rozmaitych PDA i smartfonów używam już od dłuższego czasu. Przez te
    wszystkie lata słyszałem, że ten czy inny model ma być podatny na
    uszkodzenia gniazdka USB albo złącza synchronizacyjnego. Miało to
    dotyczyć m.in. HTC Universala albo kilku używanych przeze mnie iPAQ. I
    oczywiście nic im się nie działo. :)
    Jak mam traktować te doniesienia? Czy faktycznie mam przez nie
    zrezygnować z zakupu sprzętu, który najbliższy jest moim wymaganiom?