  • 81. Data: 2012-01-03 09:10:17
    Temat: Re: miesiąc z androidem
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-03 02:44, Skrypëk pisze:

    > Nie tylko kształtem. Jest mnóstwo detali, które można było zrobić
    > inaczej, a zostały bezczelnie skopiowane. Skoro sam jako linuksiarz
    > takich rzeczy nie dostrzegasz, to uwierz ludziom posiadającym gust,
    > zmysł i smak. Poza tym istnieje coś takiego na świecie jak chroniony
    > prawem wzór przemysłowy.

    ale co , ze jest slide na poczatku, ze mozna przewijac ekrany, ze na
    pulpicie sa ikonki,.... ?
    Nie zyjemy w US, gdzie patentuje sie nawet dwuklik myszka ;)

    (w jednym ze swoich odcinkow 'Boso przez swiat' W.Cejrowski dowodzil, ze
    do tego samego rozwiazania czlowiek bez problemu dochodzil na roznych
    polkulach, bez podpatrywania, nasladowania - wymyslal dokladnie takie
    same metody/narzedzia. Obecnie powstal jakis idiotyczny ruch
    patentowania nawet najprostszych i najbardziej intuicyjnych dla
    czlowieka metod - to taki znak XXIw.).

    Jak bys sie zastanowil, to bys zauwazyl roznice w srodowiskach
    iOs/Android - ot chocby w samych ikonkach na pulpicie, ktore mozesz w
    androidzie zamienic na widgety, jak rowniez dodac wieksza ilosc ekranow
    na ikonki.

    A tak apropo slidera na odblokowanie urzadzenia (mam m.in. takiego w
    GalaxyTab 7"): w grudniu kupowalem kuzynowi z Germanii GalaxyTaba 10.1"
    (bo tam nie do kupienia poprzez durny spor z f.Apple) - na pierwszym
    ekranie Samsung wymyslil sobie teraz slidera ale takiego, ze trzeba
    kropke wyprowadzic poza okrag (jak przeciwnika w zapasach) - jak dla
    mnie poroniony pomysl i bardziej intuicyjny byl slider.
    No ale co to robia walki patentowe - IMHO na niekorzysc end-usera.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 82. Data: 2012-01-03 09:22:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > PRZEKOMBINOWANE jak kuń pod górę.

    Z tego co pisze AL tak samo jest w Androidzie.
    Nic nie jest "przekombinowane" tylko jak nie masz klawiatury
    sprzętowej i radzisz sobie ekranem dotykowym to tak właśnie masz.

  • 83. Data: 2012-01-03 09:23:47
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Pszemol nabazgrał(a):

> [...]
    > Nic nie jest "przekombinowane" tylko jak nie masz klawiatury
    > sprzętowej i radzisz sobie ekranem dotykowym to tak właśnie masz.

    Ja mam kursory na klawiaturze i nic nie muszę przytrzymywać ... nie wiem
    jaki sposób jest szybszy ale mi tam kursory pasują.

  • 84. Data: 2012-01-03 09:49:54
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-03 04:13, Skrypëk pisze:

    > Vista po SP2 też działa.

    no tak - nie miales porownania jak by mogla dzialac pod XP.
    Ja mialem, moi klienci mieli - nikt nie chcial Visty.

    > Nie miał okazji, jak raptem rok był w sprzedaży. I z założenia żadnej
    > przyszłości przed sobą nie miał. Po co w ogóle porównujesz Windows NT 5
    > lub 6 do Win95 4.9? To nie ma sensu w ogóle.

    to to byl taki durnowaty system - na sile wpakowano wen mase wodotryskow
    w sumie niepotrzebnych nikomu - dlatego wowczas kazdy wolal 98SE i potem
    przesiadke od razu na XP.
    Podobnie jak obecnie: XP i przesiadka na Win7 (bez wad Visty).
    (niektore programy pod wista nie dzialaja, ktore dzialay pod XP - z Win7
    juz takiego problemu nie ma - zreszta m$ sie uczyl na wlasnych bledach i
    sam przyznal, ze Vista to takie 'niechciane dziecko' bylo.

    > Działania Windows7. Bo jak sam napisałeś - boisz się.
    > W takim razie uwierz tym którzy sprawdzali, że działa poprawnie.

    uwierz mi, ze mam z komputerami wiecej do czynienia od Ciebie.

    > Wystarczy zamiast FireFoxa użyć IE9. Wtedy zostaje wystarczająco dużo
    > pamięci na Office, WMP, WLM itd.

    a, zes palnol IE9 :)
    Jest taka zagadka:
    P: Wiesz po co jest InternetExplorer w Windows?
    O: Aby sciagnac inna przegladarke. ;)

    > Ale przedmiotem dyskusji nie były takie detale, tylko że Windowsy 6.0
    > 6.1 i 6.2 są kolejno coraz bardziej zoptymalizowane i żwawiej działają
    > na słabym sprzęcie i mniej prądu żrą i w ogóle.

    nie - maja wieksze wymagania na starcie.
    Ze potrafia same w sobie wiecej (i lepiej niz poprzednicy) - tak, z tym
    sie zgodze

    > Miliony użytkowników to potwierdzają, a tyś się uparł, że jest
    > odwrotnie, bo tobie w domu dziecko płacze o RAM.

    dziecko nie placze o ram - ale rodzina nie lubi byc ograniczana i miec
    swobode w dzialaniu. 8GB to bylo na poczatek - zreszta komputer do gier
    musi byc w ciaglym rozwoju by sprostac potrzebom ;)

    > Toć nawet androidy mają ponoć na tyle przyzwoitości, że jakieś tam 2.3.4
    > są sprytniej napisane niż 2.3.1 i trochę mniej się mulą.

    tak zgadzam sie

    > Jak Vista po drugim SP.

    tak sama Vista po SP jest lepsza od bez SP.
    ale wciag gorsza od XP :-P

    > Co ty tam masz na tej stacji? SharePointa i Exchange dla pięciuset
    > użytkowników?

    nie jest to zwykla podbiurkowa stacja robocza dla 1 użytkownika.

    uwierz, ze sa aplikacje, ktore tego wymagaja - i wciaz im malo ;)

    > Do jakiej pracy? Nie każdy codziennie w robocie wirtualizuje najnowsze
    > serwery na laptopie. To jest jakaś nisza.

    nie - to sluzy do zwyklej, codziennej praca inzyniera.

    > Ładnie się dziecku dajesz naciągać.

    bo sam tez lubie pograc i nie lubie kompromisow w tym temacie.
    (po zlozeniu nowej maszyny i przestawieniu wszystkich parametrow grafiki
    na max - stare gierki tak sie uatrakcyjniul, ze zaczolem w nie grac od
    poczatku :) Sam bym sie nie spodziewal, ze to ma az takie znaczenie na
    gre (niby widac prawie to samo, ale w tym wypadku PRAWIE robii roznice).

    > A ty sobie optymalizujesz kod i kompilujesz na nowo tego androida?

    nie - ale troche zdrowego rozsadku i poustawiania sobie tego i owego nie
    zaszkodzi a zwykle pomaga.
    (a jak jestes len - to sa programy, robiace to za ciebie - lepiej lub
    gorzej - ale jakos sie to im udaje).

    > Ja nie po to kupuję niby gotowy telefon, żeby go składać jak meble z
    > Ikei i podniecać się tą procedurą.

    no - to sie nazywa personalizacja.
    W Ikei nie ma personalizacji - wszyscy maja to samo ;)

    > No jakieś niskie, skoro pozwala produkować szmelc.

    rynkiem steruje popyt - a producenci sluchaja rynku :)
    kazdy chce zarobic (niekoniecznie z korzyscia dla end-usera).

    > No właśnie nie bardzo, bo:

    > A dostają androida i są zawiedzeni. Bo znajomi kazali kupić i sprzedawca
    > wciskał, że niby najlepszy. A wcale się to Desire ani Galaxy takie
    > zajebiste nie okazuje.

    a czy kazdy potrzebuje smartfona?
    Moze potrzeba troche samokrytyki i zorientowania sie co jest na rynku -
    mozna poczytac komentarze nt jakiegos produktu by sie samemu nie naciac, etc

> [...]
    > noki 3310, jak nie potrafisz smartfona obsłużyć! bo smartfony muszą być
    > takie pojebane, bo taka jest definicja smartfona!" A człowiek chciał
    > tylko zgrabnego telefonu z dużym macanym ekranem, z którego będzie się
    > wygodnie dzwonić, zdjęcia robić, oglądać i wysyłać, maile i esemesy
    > pisać, ewentualnie w internety i facebooki patrzeć oraz angry birds i
    > fruit ninja. A tu się okazało, że jednak nie do tego smartfony służą,
    > tylko do grzebania w nich jak w starym zdezelowanym aucie i mają być
    > niewygodne bo tak. Bo sobie androidziarze zmienili definicję smartfona.

    to mam pytanie kolejne: do czego chcialbys uzywac telefon/smartfon.
    Jak podasz tu liste rzeczy, byc moze sie okaze, ze nie potrzebujesz
    jednak smartfona.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 85. Data: 2012-01-03 10:11:10
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

> [...]
    > juz takiego problemu nie ma - zreszta m$ sie uczyl na wlasnych bledach i
    > sam przyznal, ze Vista to takie 'niechciane dziecko' bylo.

    To już Vista była 100 x lepsza od millenium :)

    > uwierz mi, ze mam z komputerami wiecej do czynienia od Ciebie.

    W7 na starym lapku z Pentium Mobile 1.5GHz śmigało jak należy tylko trzeba
    było mieć więcej ramu niż standardowe 512MB :)

    Na 1GB już działa choć zalecane min 2GB

    > a, zes palnol IE9 :)
    > Jest taka zagadka:
    > P: Wiesz po co jest InternetExplorer w Windows?
    > O: Aby sciagnac inna przegladarke. ;)

    Albo mieć już na flashy :)

    > dziecko nie placze o ram - ale rodzina nie lubi byc ograniczana i miec
    > swobode w dzialaniu. 8GB to bylo na poczatek - zreszta komputer do gier
    > musi byc w ciaglym rozwoju by sprostac potrzebom ;)

    Komputer do gier w momencie kupna już jest stary :)

    > tak zgadzam sie
    > tak sama Vista po SP jest lepsza od bez SP.
    > ale wciag gorsza od XP :-P

    Ale po SP już zaczyna lepiej działać z dyskami SSD bo bez to porażka tak
    samo jak na XP

    > nie jest to zwykla podbiurkowa stacja robocza dla 1 użytkownika.
    > uwierz, ze sa aplikacje, ktore tego wymagaja - i wciaz im malo ;)

    Photoshop :)

    > nie - to sluzy do zwyklej, codziennej praca inzyniera.

    Dokładnie

> [...]
    > poczatku :) Sam bym sie nie spodziewal, ze to ma az takie znaczenie na gre
    > (niby widac prawie to samo, ale w tym wypadku PRAWIE robii roznice).

    Zamist dodawać ramu zmień grafikę i dysk na SSD zobaczysz dużą różnicę ....

    > no - to sie nazywa personalizacja.
    > W Ikei nie ma personalizacji - wszyscy maja to samo ;)

    Ale w różncyh kolorach :)

    > rynkiem steruje popyt - a producenci sluchaja rynku :)
    > kazdy chce zarobic (niekoniecznie z korzyscia dla end-usera).

    Podstawą wolnej pracy androida na słabych sprzętach jest zapchanie go
    dodatkami firmowymi producenta telefonu, wraj czysty system bez dodatków i
    zobaczysz różnicę w wydajności. Głównym problemem jest mała ilość ramu jaka
    zostaje i soft odpalany w tle.

    > a czy kazdy potrzebuje smartfona?
    > Moze potrzeba troche samokrytyki i zorientowania sie co jest na rynku -
    > mozna poczytac komentarze nt jakiegos produktu by sie samemu nie naciac,
    > etc

    Rynek się zmienia tak samo jak apaetyt na nowości, moji rodzice już podeszli
    wiekiem chętnie by zmienili na coś smartfonowatego tylko ze względu na duży
    ekran i możliwośc oglądania zdjęć wnuków ... :) nawet dobrze sobie radzą
    obsługując smartfona :)

    > to mam pytanie kolejne: do czego chcialbys uzywac telefon/smartfon.
    > Jak podasz tu liste rzeczy, byc moze sie okaze, ze nie potrzebujesz jednak
    > smartfona.

    Ja w 90% potrzebuję smartfonu do obsługi poczty, exchange oraz przeglądarek
    (różne) i tu zostaje tylko smartfon i to z dużym ekranem min 4" (5" to za
    dużo)

  • 86. Data: 2012-01-03 10:43:10
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-03 03:15, Skrypëk pisze:

    > Za niezasłużoną chwałę.
    >
    > Ale tak bardziej na serio, to nie tyle androida co androidziarzy nie
    > lubię. Tak samo jak linuksiarzy.

    miec antypatie do kogos bo uzywa czegos, hmmmm - to jest bardzo polskie.
    Jestes Polakiem (wlasciwie to 'polakiem') - zdales test celujaco ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 87. Data: 2012-01-03 12:33:39
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-03 11:11, Chris pisze:
    > AL nabazgrał(a):

    > Na 1GB już działa choć zalecane min 2GB

    1GB zeby Win7 sam jako tako dzialal (na poczatku) - a gdzie reszta?

    > Komputer do gier w momencie kupna już jest stary :)

    no, prawda :-D

    > Ale po SP już zaczyna lepiej działać z dyskami SSD bo bez to porażka tak
    > samo jak na XP

    bo trzeba sobie przygotowac odpowiednio dysk SSD pod XP

    > Zamist dodawać ramu zmień grafikę i dysk na SSD zobaczysz dużą różnicę ....

    Dysk SSD w grach nie odgrywa takiej roli jak wlasnie grafika.

    Sie szarpnolem na Radeona 6990, ram od HyperX 1600MHz, procesor i5-2500K
    - chodzi od razu na 4.3GHz (ust.optymalne dobrane aut.przez plyte - a
    moglbym go pocisnac wiecej, bo da sie) na chipsecie Z68.
    Chyba do gier obecnie ciezko znalezc cos lepszego?

> [...]
    > dodatkami firmowymi producenta telefonu, wraj czysty system bez dodatków
    > i zobaczysz różnicę w wydajności. Głównym problemem jest mała ilość ramu

    jak i wersja systemu.
    Na G1 (oryg. byl 1.6) mialem wgranego CyanogenModa 2.2.1 - znacznie
    lepiej sie sprawowal (szybkosc) a i wiecej mozliwosci ze wzgl.ze czesc
    aplikacji szlo juz instalowac na karcie a nie pamieci (G1 mial b.malo
    RAMU). Nazwalem go 'malym,wolnym czolgiem' - zrobil wszystko ale
    predkoscia nie zachwycal (ale wszak G1 byl pierwszym telefonem z
    androidem - wiec co tu wymagac od niego wiecej).

> [...]
    > względu na duży ekran i możliwośc oglądania zdjęć wnuków ... :) nawet
    > dobrze sobie radzą obsługując smartfona :)

    to kup im cyfrowa ramke - tansza od tableta a tez ekran 10" ;)

    > Ja w 90% potrzebuję smartfonu do obsługi poczty, exchange oraz
    > przeglądarek (różne) i tu zostaje tylko smartfon i to z dużym ekranem
    > min 4" (5" to za dużo)

    to co wymieniles spokojnie zrobisz na b.zaawansowanym telefonie lub
    dowolnym smartfonie (nawet na e51 mialem skonfigurowana usluge
    exchange). Jedynym kryterium w Twoim wypadku jest ekran.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 88. Data: 2012-01-03 12:51:45
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

    > 1GB zeby Win7 sam jako tako dzialal (na poczatku) - a gdzie reszta?

    Można wyłączyć koloroanki W7 i działa sporo szybciej i nie zjada tyle ramu.

    > bo trzeba sobie przygotowac odpowiednio dysk SSD pod XP

    Jeszcze nie spotkałem sposobu na poprawne działanie SSD pod XP bo nie chdzo
    mi tylko o to że go zobaczy :)
    Przykład, instalacja testowa pakietu Adobe Photoshop zajeła całe 8 godzin :)
    odpalanie programu już tylko 20 min :)

  • 89. Data: 2012-01-03 13:16:54
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-03 13:51, Chris pisze:
> [...]
    > Przykład, instalacja testowa pakietu Adobe Photoshop zajeła całe 8
    > godzin :) odpalanie programu już tylko 20 min :)

    http://test.nvision.pl/Dysk-SSD-czy-warto-wydajnosc-
    triki-i-porady-przy-uzytkowaniu--Articles-274-ndetai
    ls-12.html

    i troche przydlugawe:
    http://www.chip.pl/artykuly/porady/2009/11/optymaliz
    acja-windows-pod-katem-dyskow-ssd

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 90. Data: 2012-01-03 13:35:34
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

    > http://test.nvision.pl/Dysk-SSD-czy-warto-wydajnosc-
    triki-i-porady-przy-uz
    > ytkowaniu--Articles-274-ndetails-12.html

    To jest tylko o zakładaniu partycji, nic tam nie ma o wydajności ....

    > i troche przydlugawe:
    > http://www.chip.pl/artykuly/porady/2009/11/optymaliz
    acja-windows-pod-katem
    > -dyskow-ssd

    Lekka poprawa nie znaczy optymalna praca, to takie sztuczne protezy żeby
    pokazać że się da odpalić:

    To tylko parę funkcji niedostępnychyw XP:

    Rozpoznawanie SSD - brak w XP
    Obsługa polecenia TRIM - brak w XP
    Prawidłowe wyrównanie partycji - brak w XP

    To że do malucha wsadzisz silnik Ferrari nie onacza że będziesz nim śmigał
    po torze 300km/h :)